Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01-2021
Mijn vraag
Sinds een paar weken werkt de 3g/4g niet meer allen 2g werkt nog op mijn toestel. Zodra ik in de instellingen de telefoon op automatisch 2g/3g/4g selecteren zet krijg ik allen noodoproepen. Iemand enig idee of dit een software of hardware probleem is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ooit Cm12 gebruik nu de originele Android 5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De telefoon zelf laten kiezen tussen 2g/3g/4g geen resultaat. Verlangde simkaart besteld (t-mobile) geen resultaat. anderd provider (Vodafone) geen resultaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
roanbbb schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:56:
Mijn vraag
Sinds een paar weken werkt de 3g/4g niet meer allen 2g werkt nog op mijn toestel. Zodra ik in de instellingen de telefoon op automatisch 2g/3g/4g selecteren zet krijg ik allen noodoproepen. Iemand enig idee of dit een software of hardware probleem is?
Heb je de correcte APN instellingen van Vodafone / T-mobile gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:49:
[...]

Heb je de correcte APN instellingen van Vodafone / T-mobile gebruikt?
Dat hoort niet uit te maken voor de algehele verbinding - als hij naar alleen noodoproepen springt is er meer aan de hand dan alleen APN instellingen.

Een beter begin zou zijn een factory reset, of een re-flash van de firmware. Wellicht zit er een fout oid in de radiofirmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
Ik heb via Samsung kies firmware noodherstel uitgevoerd zonder resultaat
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:55:
[...]

Dat hoort niet uit te maken voor de algehele verbinding - als hij naar alleen noodoproepen springt is er meer aan de hand dan alleen APN instellingen.

Een beter begin zou zijn een factory reset, of een re-flash van de firmware. Wellicht zit er een fout oid in de radiofirmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
Was ik zelf ook bang voor. Zal hem opsturen ter reparatie. Bedankt voor het meedenken!
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:43:
Dat klinkt als een hardwareprobleem.
Pagina: 1