Toon posts:

Overstap van android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na de nodige kuren van mijn Huawei P7 en het verschrikkelijke updatebeleid, en het feit dat de gemiddelde android telefoon het formaat van een smart-TV begint te krijgen, overweeg ik een overstap naar een iPhone.

Nu heb ik echter nog nooit een iOS apparaat gehad, dus ik vroeg me af waar ik op moet letten. Zo hoor ik ook da de sync. alleen via iTunes gaat. Wil dit zeggen dat ik niet gewoon mijn foto's kan afhalen en ergens op mijn externe HD kan plaatsen?

Ook gebruik ik zowel professioneel als privé de google apps (maps, foto's, spreadsheets,...) zeer intensief. Werkt dit allemaal een beetje vlot op iOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik ben vanaf de iPhone 5 een vaste iPhone gebruiker, de 5, 5S, 6 en 6 Plus en in al die jaren heb ik nog nooit iTunes gebruikt ergens voor behalve voor het incidenteel resetten omdat ik graag bij iedere major versie een schone installatie uitvoer.

Je kan gewoon foto's vanaf je iPhone vinden in de verkenner van Windows.
En alle Google apps waarvan ik gebruik gemaakt heb op de iPhone werken allemaal als een zonnetje.

Mocht je het nog even vol kunnen houden met je Huawei dan zou ik aanraden nog even te wachten. Over een kleine 2 maanden komen de nieuwe iPhones (en zullen de oude in prijs dalen).

Overigens heeft Apple het gemakkelijk gemaakt om over te stappen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door robcoenen op 21-07-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 00:00
Alleen is het meenemen van je chatgeschiedenis van WhatsApp naar je iPhone niet mogelijk zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chatgeschiedenis is niet erg, zo vaak gebruik ik whatsapp nu ook niet.

Nog 2 maand wachten zie ik momenteel niet zitten, mijn P7 loopt om de haverklap vast, de batterij is een ramp geworden, netwerk valt weg, van de 10 foto's die ik maak slaat hij er hooguit 1 op... tijd voor een nieuwe dus ;)

Nu is er nog net de twijfel tussen een 6S of een SE. Aangezien ik voor de 64 gig ga gaan, is de 6s natuurlijk fors duurder. Zeker als je weet dat men P7 mijn tot nu toe duurste telefoon geweest is. Groter dan mijn huidig 5" scherm mag het in ieder geval niet worden, en batterijduur is belangrijk. Ik wandel graag in de bergen, waarbij ik soms toch wel een uur of 7 onderweg ben, zonder stopcontact uiteraard, en terwijl wil ik foto's maken en af en toe google maps raadplegen. Met men Huawei lukt dit niet zonder powerbank, en dat terwijl ik mijn rugzak dan liefst zo licht mogelijk heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Persoonlijk zou ik echt geen SE meer nemen. Ik heb voor de aanschaf van mijn 6 Plus ook lang zitten twijfelen door het schermformaat, maar nu zou ik echt nooit meer terug willen naar een kleiner formaat.

Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je voor de SE gaat. Het verschil tussen de 6S en de P7 valt nog mee, de 5SE is toch een aardige stap terug op het gebied van formaat. Tevens werkt iOS gelukkig heel inventief voor mensen die toch hun toestel met 1 hand willen bedienen ;-)

De batterijduur van iPhones ben ik altijd zeer te spreken over geweest, mede door de goede optimalisatie van iOS. Je kan overigens ook eventueel kijken naar de gewone 6, zit niet al te gek veel verschil tussen de 6S en de 6, vandaar dat ik ook nog bij mijn 6 Plus zit. Qua softwareupdates zal je de komende 3 jaar nog wel goed zitten.

Eventueel kan je een refurbished model kopen bij erkende retailers met de reguliere garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 21-07-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 10:20
Als je je belangrijkste zaken zoals contacten, agenda en e-mail al bij een online service als Google/Gmail, Microsoft/OneDrive/Outlook.com/Hotmail.com etc.hebt staan, dan is er geen enkel probleem bij een overstap naar iOS. Met het verlies van je Whatsapp-geschiedenis heb je geen probleem begrijp ik.

Google- en Microsoft-apps worden prima ondersteund op iOS, dus daar zie ik geen belemmering.
De standaard cloud-service van Apple is iCloud en die wordt goed ondersteund op Mac en Windows-pc's, daarmee kun je je foto's automatisch met je computer synchroniseren en vervolgens op een externe schijf plaatsen. iTunes heb je daarbij niet nodig.

OneDrive en andere cloudservices worden overigens ook ondersteund op iOS. Je krijgt gratis 5GB op iCloud, waarbij je Fotostream (automatische sync van foto's) niet meetelt in het datagebruik van iCloud. Nieuwe foto's staan automatisch 30 dagen in je Fotostream, dus je hebt genoeg tijd om ze lokaal op te slaan.

[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 21-07-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan denk ik dat de overstap best wel vlekkeloos kan verlopen.

Dan blijft het enkel nog een kwestie van het juiste toestel te vinden. Met iets kleiner dan mijn huidige GSM heb ik geen probleem, de 5" van mijn Huawei is soms te groot, vooral bij het indrukken van de spatietoets heb ik het probleem dat ik mijn duim niet ver genoeg gestrekt krijg, en dan druk ik steeds op de letter "C" (gevolg van een polsbreuk toen ik 16 was ;) )

Jammer dat je zo nergens een telefoon voor een weekje kan proberen, zou handig zijn om te zien of ik aan een 4" scherm kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
robcoenen schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:11:
Persoonlijk zou ik echt geen SE meer nemen. Ik heb voor de aanschaf van mijn 6 Plus ook lang zitten twijfelen door het schermformaat, maar nu zou ik echt nooit meer terug willen naar een kleiner formaat.

Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je voor de SE gaat. Het verschil tussen de 6S en de P7 valt nog mee, de 5SE is toch een aardige stap terug op het gebied van formaat.
Toch zijn er best wat mensen in het 'iPhone SE' topic die van een 6S afkomen en juist erg blij zijn met het handzamere formaat. Nou heb jij een 6-plus, nog een maat groter, dus als je dat prettig vindt is een SE wellicht een stap te ver, maar van een 6(S) naar een SE kan voor aardig wat mensen blijkbaar wel.

Zelf ben ik destijds (4 jaar terug of zo) van Android naar iOS gegaan. Eerste half jaar was wel afzien, ik was zo gewend aan alles kunnen aanpassen aan je smaak of handige uitbreidingen - dat ga je dan allemaal missen. Na een half jaar had ik een toestel waar ik niets zelf aan hoefde aan te passen, maar dat gewoon prima werkte. Kwestie van de keuzes van Apple kunnen accepteren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:31:
[...]

Toch zijn er best wat mensen in het 'iPhone SE' topic die van een 6S afkomen en juist erg blij zijn met het handzamere formaat. Nou heb jij een 6-plus, nog een maat groter, dus als je dat prettig vindt is een SE wellicht een stap te ver, maar van een 6(S) naar een SE kan voor aardig wat mensen blijkbaar wel.

Zelf ben ik destijds (4 jaar terug of zo) van Android naar iOS gegaan. Eerste half jaar was wel afzien, ik was zo gewend aan alles kunnen aanpassen aan je smaak of handige uitbreidingen - dat ga je dan allemaal missen. Na een half jaar had ik een toestel waar ik niets zelf aan hoefde aan te passen, maar dat gewoon prima werkte. Kwestie van de keuzes van Apple kunnen accepteren, denk ik.
Wat zijn zo dan puntjes die je miste in iOS om aan te passen of uit te breiden? Ik maak zelf gebruik van de standaardschil die Huawei op zen telefoons plaatst dus dat is ook al een "versimpelde" android skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:28:
Ok, dan denk ik dat de overstap best wel vlekkeloos kan verlopen.

Dan blijft het enkel nog een kwestie van het juiste toestel te vinden. Met iets kleiner dan mijn huidige GSM heb ik geen probleem, de 5" van mijn Huawei is soms te groot, vooral bij het indrukken van de spatietoets heb ik het probleem dat ik mijn duim niet ver genoeg gestrekt krijg, en dan druk ik steeds op de letter "C" (gevolg van een polsbreuk toen ik 16 was ;) )

Jammer dat je zo nergens een telefoon voor een weekje kan proberen, zou handig zijn om te zien of ik aan een 4" scherm kan wennen.
In welk land woon je? Ik weet dat in Nederland je bij Apple zelf in de Stores een iPhone kan aanschaffen en 14 dagen kan proberen. Mocht je de iPhone uiteindelijk niks vinden, kan je 'm terugbrengen en je geld gewoon terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in België, geen idee of dat hier ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:50:
Ik woon in België, geen idee of dat hier ook kan.
Bel maandag de Store in Brussel op: +32 800 81 685. Dan heb je je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb zelf vrij recent de overstap gemaakt van een nexus 4 naar een SE. Ook vanwege de grote van de gemiddelde Android telefoon tegenwoordig.

Ik heb er geen seconde spijt van. Het scherm is groot genoeg om onderweg te internetten, de telefoon is heerlijk klein dus kan gewoon weer in je broekzak en de accuduur is geweldig.

Het is gewoon jammer dat er geen high end 4,2" Android is