Laptop laadt niet verder op dan 93%

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden heb ik de Peaq PNB C2015 I5N1 gekocht bij de Mediamarkt.
Hij is in de winkel startklaar gemaakt. Bij het opladen blijft het lampje rood na vele uren opladen. De laptop geeft aan hoeveel minuten nog resteren tot de accu volledig geladen is, maar na bijvoorbeeld een half uur is hij 1 minuut verder. De accu komt uiteindelijk niet tot 100% opgeladen.
Ik durf hem ook niet goed de hele dag aan de lader te laten, want ik heb gewoon het gevoel dat er iets niet klopt.

Herkent iemand dit probleem? Ligt dit aan de energie-instellingen? Ik heb zelf nog niets veranderd, omdat ik de laptop eerst volledig wilde opladen voordat ik hem echt in gebruik neem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Dit is denk ik een windows issue. Ik heb het lig vaker bij verschillende laptops gezien. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Gewoon terug gaan , het kan een accuprobleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Is het niet gewoon de powermanager die de accu spaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ten alle tijden moet een accu 100% worden.
Laad deze niet hoger dan zou dit kunnen duiden op een rotte accu.

TS heeft de laptop pas gekocht , ik zou persoonlijk het risico niet lopen op over een paar maanden met een defecte accu te zitten.
Het zou een DOA kunnen Zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Accu er even uithalen wil zo'n probleem wel eens oplossen, weet niet of dat met deze laptop kan.
Anders idd terug naar de winkel

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geef de accu een paar laad-ontlaad cycli, wellicht moet de fuel gauge zichzelf nog kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyboyNL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:58:
Geef de accu een paar laad-ontlaad cycli, wellicht moet de fuel gauge zichzelf nog kalibreren.
persoonlijk volg ik ten alle tijden de aanwijzing "laad accu volledig op alvorens te starten''.
nieuw product, klaar met laden, en dan pas aan zetten. (al kriebelt het soms wel)

TS.
geen last van extreem warm worden van adapter/accu?
Pagina: 1