Het plan was om met een hoop "oude" onderdelen een goed werkende pc in elkaar te sleutelen met toch wat mogelijkheden. Begonnen met een oude mini atx kast met 350 watt voeding, daar kwam een Asus P7P55M in en een oud videokaartje GT120 had ik ook nog, wat ram en windows 7 er op. De prestaties waren natuurlijk niks met een I3 dual core en dat videokaartje. Dus op zoek naar beter. Van een mede tweaker een 700 watt voeding gekocht ( cooler master ) en na nog wat rommelen in de kast een Asus GTX560TI syncII gevonden. Alles gemonteerd volgens de regels van de kunst, stekker in het stopcontact, schakelaar van de voeding aan en
lap de zekering weg. hiermee bedoel ik de zekering in huis, een automaat van 20 A !!
Voeding er terug uit en doorgemeten, bleek dus 100% ok te zijn. Alles terug er in en opnieuw ingeschakeld, opnieuw met hetzelfde resultaat, weg de zekering. Oude voeding terug aangesloten en de GT120 er terug in: alles ok. De Cooler master er terug in met de GT120: alles ok. De Asus GTX560TI er terug in en slechts 1 kabel aangesloten van de voeding, alles ok, kabel in de andere stekker; alles ok, idem met de tweede kabel; alles ok.
Beide 6 pins kabels terug aangesloten maar nu omgekeerd: alles ok !
De twee connectors voor de voeding van de Asus 560 zijn identiek en hebben ook geen nummer, de twee kabels van de PCIe voeding van de Cooler Master zijn ook identiek.
Alles werkt nu naar behoren en stabiel maar ik vraag me toch af wat hier het probleem was / is. Bij mijn weten maakt het niet uit welke kabel in welke van de twee aansluitingen zit.
Of toch ???
Iemand een idee voor dit rare voorval ?
Alvast bedankt
Claude

Voeding er terug uit en doorgemeten, bleek dus 100% ok te zijn. Alles terug er in en opnieuw ingeschakeld, opnieuw met hetzelfde resultaat, weg de zekering. Oude voeding terug aangesloten en de GT120 er terug in: alles ok. De Cooler master er terug in met de GT120: alles ok. De Asus GTX560TI er terug in en slechts 1 kabel aangesloten van de voeding, alles ok, kabel in de andere stekker; alles ok, idem met de tweede kabel; alles ok.
Beide 6 pins kabels terug aangesloten maar nu omgekeerd: alles ok !
De twee connectors voor de voeding van de Asus 560 zijn identiek en hebben ook geen nummer, de twee kabels van de PCIe voeding van de Cooler Master zijn ook identiek.
Alles werkt nu naar behoren en stabiel maar ik vraag me toch af wat hier het probleem was / is. Bij mijn weten maakt het niet uit welke kabel in welke van de twee aansluitingen zit.
Of toch ???
Iemand een idee voor dit rare voorval ?
Alvast bedankt
Claude