iOS Inhouse app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 23:31

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Hallo beste mede tweakers!

Ik ben sindskort begonnen als stagair bij een ict bedrijf met een kleine ontwikkel afdeling.
Ik hou me bezig met een verkennend project om apps te gaan schrijven voor intern (en wie weet later ook publiek) gebruik.
Alles gaat prima, tot nu toe.
Voor UWP en Android heb ik nu een een executable gemaakt. Maar nu komt iOS.

Ik weet waarschijnlijk al wel wat het antwoord is, maar hoe maak je een inhouse app voor de iPhone?

Voor zover ik kan zien heb je daar een enterprise account voor nodig.
Op zich niet verkeerd, maar het kost wel $300 per jaar!

Dat is natuurlijk veel te veel geld om neer te leggen voor alleen maar wat verkennend werk.
Is dit echt de enige manier om de app intern te kunnen delen?
Als dat zo is, dan lijkt het mij bijna alsof Apple je wil tegenhouden om hun platform te gebruiken...
Erg vreemd.

Ik hoop dat ik iets over het hoofd zie, dat zou erg fijn zijn.

Bedankt voor het lezen,
Dion Dokter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kun je MDM / Mobile Application Management hier niet voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 15:46

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Afhankelijk van de grootte van het bedrijf zou je de app ook op de betreffende iPhones/iPads kunnen zetten direct via Xcode ipv via de Appstore. Voor zover ik weet zitten daar geen beperkingen aan, mits het voor privaat/intern 'verkennend' gebruik is lijkt het me al helemaal niet dat dat problemen op kan leveren.

Bron/meer info: http://9to5mac.com/2015/0...deload-ios-apps-for-free/

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Je kunt via ad-hoc distributie ongeacht welk type account je hebt, een "test" versie op een device installeren.

Zie deze link: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
diondokter schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:51:
Voor zover ik kan zien heb je daar een enterprise account voor nodig.
Op zich niet verkeerd, maar het kost wel $300 per jaar!

Dat is natuurlijk veel te veel geld om neer te leggen voor alleen maar wat verkennend werk.
Is dit echt de enige manier om de app intern te kunnen delen?
Als dat zo is, dan lijkt het mij bijna alsof Apple je wil tegenhouden om hun platform te gebruiken...
Erg vreemd.
Als er budget is om inhouse apps te ontwikkelen kan ik mij haast niet voorstellen dat $300,- te veel geld is. Dat is natuurlijk peanuts vergeleken bij de kosten voor het ontwikkelen van de apps zelf.

Voor wat testen hoef je overigens natuurlijk geen enterprise account te hebben, dus dan gaat het nog maar over $99,-

Andere mogelijkheden zullen waarschijnlijk altijd een jailbreak op je devices nodig hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 10:00
Is TestFlight Beta Testing niet iets? https://developer.apple.com/testflight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdextro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 19:20
Wij gebruik intern HockeyApp voor het testen van verschillende versies van apps. Op hun site bieden ze een free account aan met 2 'gratis' apps.

https://hockeyapp.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Vind het inderdaad heel onwaarschijnlijk dat 300 dollar een groot probleem is. Als je later apps wilt ontwikkelen via de appstore, ben je het ook kwijt.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 23:22
Bij testflight is je applicatie binnen 60 dagen niet meer geldig, dus je zou het kunnen gebruiken, maar dan moet je wel elke 60 dagen een nieuwe versie uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 23:31

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het reageren!
Laat ik even wat meer uitleggen. Met kleine ontwikkel afdeling bedoel ik één fulltime ontwikkelaar en twee stagairs. De app is een simpel klein tooltje dat, als het bij de werknemers bevalt, nog uitgebreid gaat worden.
Het is dus nog niet zeker of de app over een maand überhaupt nog gebruikt wordt.

$300 is inderdaad niet veel als je de waarde er ook uit haalt. Maar dat is nog onzeker dus.

Er zijn hier trouwens ook veel interessante links gepost. Ik ga ze zeker allemaal bestuderen om te kijken of dat wat is.
Badankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
Woy schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:02:
[...]
Voor wat testen hoef je overigens natuurlijk geen enterprise account te hebben, dus dan gaat het nog maar over $99,-
Je kunt tegenwoordig ook testen zonder developer account. Je bent dan alleen in een aantal zaken wat beperkt: https://developer.apple.c...c/uid/TP40012582-CH38-SW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Vroeger was het een kwestie van je device id in de build zetten en dan kun je 'm gewoon via iTunes op je iOS device zetten.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 12:54

page404

Website says no

Tegenwoordig is het nog simpeler. Met een eenvoudige registratie (zonder die license van $99) kun je al een provision doen op je eigen device vanuit Xcode. Gewoon je telefoon aan het kabeltje hangen, selecteren als provisioning device ipv de simulator en gaan met die banaan. Het hoeft dus helemaal niks te kosten (op 1500€ voor een Mac na dan :P).

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1