Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinnerNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Vorige week eindelijk mijn Zotac GTX1080 AMP Extrem ontvangen en wat blijkt, ding crasht om de haverklap, in game krijg ik soort van gekleurde symbooltjes over gamescherm en beeld freezet, dit duurt 3 seconden dan geen beeld meer. PC herstarten -> geen beeld, zelfs niet BIOS Bootscherm. Ik moet vervolgens kaart verwijderen (flinke klus want dat ding is ginormous) booten met onboard, afsluiten en dan weer zotac er in.

Daarna deed hij het paar uur zonder problemen, paar dagen niet gegamed, gisteren weer gamen en na 20 minuten weer crash, weer het riedeltje kart eruit etc.Oude Evga software maar verwijderd en firestorm (van zotac) continue actief gezet, ditmaal na 5 minuten weer crash, met als enige verschil een BSOD met melding DRIVER_IRQL_NO_LESS_OR_EQUAL.

Zotac zegt kaart defect, maar dat betekent dat ik hem moet opsturen en of mijn geld terug, duurt weer 1,5 week waarna ik weer op jacht moet naar nieuwe kaart, of moet lang wachten op replacement.

Als iemand nog heldere suggesties heeft, ik sta er voor open!!! (ik hoor dat dit soort problemen zeldzaam zijn, dus xsta open voor het feit dat het probleem mogelijk ergens anders ligt) (zijnoot, met mijn evga had ik dit issue niet, zelfde mobo, cpu etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Misschien even je specs nog neerplanten? (onderdelen, voeding, eventuele overkloks, enz).
Heb je ook de temperaturen bijgehouden van dat ding? draait de ventilator bijvoorbeeld wel tijdens het gamen?

Heb je de mogelijkheid om de kaart in een andere PC te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinnerNL
Asrock z77 Extreme 6, 16gb ddr3, voeding merk weet ik even niet iig 500w. Core i7 3700

Zoals gezegd zelfde systeem met evga gtx980 ti had dit probleem niet. Heb helaas geen ander systeem waar ik de kaart in kan doen. Miss even bijeen maat van me testen.

tijdens de laatste crash (5 minuten gametime) had ik zijkant van kast opengehouden om te kijken of de fans draaide, firestorm gaf aan 59 graden en 4% fanspeed laatste keer dat ik alt-tabde naar firestorm voor de crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forgian
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-08 16:53
Je kan even proberen om de drivers opnieuw te installeren m.b.v. DDU: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anders met Windows debugger of Bluescreenview je memory.dmp files uitlezen. Zo kun je erachter komen welke module / executable je PC onderuit heeft gegooid.

Maar goed zoals je al aangaf denk ik ook dat je kaart gewoon niet goed is. Ik heb ook een Zotac 1080 AMP (geen extreme) en gelukkig geen problemen. Waarom zou je moeilijk doen voor die 1,5 week. Het is een kaart van €700+ en als Zotac al zegt kaart defect dan ging hij bij mij diezelfde dag nog terug.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 22:51
SinnerNL schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:19:
voeding merk weet ik even niet iig 500w.
Dit is wel belangrijk om te weten, wat is het exacte merk, model, en efficiëntie?

[ Voor 3% gewijzigd door TaZTeD op 21-07-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinnerNL
Gisteravond wilde ik testen, kaart deed helemaal niets meer, gaat retour, thnx voor de antwoorden iig! nu weer lang wachten voordat ik mijn geld terug heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:10
SinnerNL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:51:
Gisteravond wilde ik testen, kaart deed helemaal niets meer, gaat retour, thnx voor de antwoorden iig! nu weer lang wachten voordat ik mijn geld terug heb :'(
Als je hem pas een week binnen hebt kun je hem ook retour sturen binnen de wet koop op afstand.
Tot 14 dagen na aankoop.

Je hoeft dan geen reden van het retour op te geven.
Dat kan je een hoop gezeik van een RMA procedure en wachten op je centen besparen.

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-07-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Jammer te horen dat je een bijna-DOA had. Ik hoop dat het snel opgelost is. Nu ja dat je je geld terug hebt want met de tekorten kan je lang wachten op vervanging.

There is no place like ::1

Pagina: 1