Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zoek een?
Comfortabele, wireless gamingheadset met goede opname en acceptabele afspeelkwaliteit

Wat is je budget?
100 voor een compromis, 200 wanneer het de meerprijs waard is. 300 voor iets wat op alle vlakken beter is dan mijn DT770

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk op de bank te gamen (afstand tot pc 3,5 meter). Voor muziek en film heb ik een Beyer DT770 (maar die klinkt voor games niet super). Voor een dekstop set-up volstaat een USB kabel van 1.5 meter

Wat heb je zelf al gevonden?
De Corsair Wireless Void lijkt de te kloppen headset. Veel positieve reviews op tweakers.net helaas een hoop negatieve daarbuiten. De logitech G933 lijkt me de meerprijs niet waard en schijnt niet zo comfy te zijn

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan een draadloze headset in dit budget de kwaliteit/stabiliteit van een bedrade evenaren? (louter slechte/inferieuere ervaringen met wireless headset)
Is virtual surround 7.1 (zoals de VOID heeft) een hype die niets toevoegd en wil je dus eigelijk real-surround (waar je helaas niet op kan filteren)?
Ik ben niet per se tegen een bedrade headset, maar wegens gemakzucht wil ik die graag hebben. Als dit echter merkbaar ten koste gaat van opname en afspeelkwaliteit prefereer ik bedraad.

Prioriteiten naar volgorde van importance:
  1. Comfortabel (vergelijkbaar met de DT770) , goede opname en afspeelkwaliteit (hier wil ik eigelijk geen concessies op doen, hoeft niet te tippen aan mijn DT770, maar ruis of de typische bluetooth 'onder-water-klank' is een no-go)
  2. Draadloos (usb-dongel of usb splitter bij bekabelde)
  3. 7.1 Surround (merk dat dat bij Evolve wel prettig is)
De VOID wireless RGB 7.1 is tijdelijk 89,95 met verzending bij Alternate. Lijkt me zeer veel bang/buck te bieden. Ik twijfel vooral over virtual 7.1 t.o.v. echte surround (met meerdere drivers)

De Razer Tiamat 7.1 en Asus strix 7.1 en Roccat Kave 5.1 XTD lijken me ook super headsets, helaas zijn de kabels te kort.

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 21-07-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Afspeel kwaliteit valt toch wel erg tegen, zeker wanneer ik en een voice-chat en de ingame audio aan heb staan merk je de nodig vervormingen en stutters.

Vrees helaas dat het inherent is aan de draadloze techniek :( Wel merkbaar minder kut dan bluetooth.
Zit nu te twijfelen of ik dit het geld waard vind of voor de helft van het bedrag een beter klinkende bedrade koop. Het comfort is overigens goed en draadloos is lekker makkelijk op de bank, maar die afspeelkwaliteit is droevig

Zou ik als ik het budget oprek tot 250 a 300 euro wel iets met fatsoenlijke geluidsweergave kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 16:21
Audio Technica heeft over het algemeen wel zeer goede kwaliteit koptelefoons, zeker ook voor gaming. De kabels reiken tot 3 meter, dus wellicht dat het net iets te kort is voor jouw afstand, maar ze hebben ook draadloze (niet gaming) sets. Bekijk even de website: http://eu.audio-technica.com/headphones/gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
volkano schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:51:
Audio Technica heeft over het algemeen wel zeer goede kwaliteit koptelefoons, zeker ook voor gaming. De kabels reiken tot 3 meter, dus wellicht dat het net iets te kort is voor jouw afstand, maar ze hebben ook draadloze (niet gaming) sets. Bekijk even de website: http://eu.audio-technica.com/headphones/gaming
Dank voor je reactie, helaas lijken alle headsets van AT bedraad te zijn (gaming en non-gaming).
Sennheiser, AKG en Beyer hebben ook niets in het assortiment. Shure heeft een aantal IEM die wel leuk lijken, maar ik wil het comfort van een over-ear.

Ik vrees dat ik gewoon te hoge verwachtingen had van de techniek. Vraag me dan wel weer of of een wireless Shure van honderden/duizenden euro's wel normale/goede geluidsweergave heeft.
Of draadloos nooit als lossless (of zelfs mp3 van >=192kb/s) kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 16:21
eL_Jay schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Dank voor je reactie, helaas lijken alle headsets van AT bedraad te zijn (gaming en non-gaming).
Sennheiser, AKG en Beyer hebben ook niets in het assortiment. Shure heeft een aantal IEM die wel leuk lijken, maar ik wil het comfort van een over-ear.

Ik vrees dat ik gewoon te hoge verwachtingen had van de techniek. Vraag me dan wel weer of of een wireless Shure van honderden/duizenden euro's wel normale/goede geluidsweergave heeft.
Of draadloos nooit als lossless (of zelfs mp3 van >=192kb/s) kan klinken.
Wellicht nog een andere optie voor draadloos: vrienden van me gebruiken de Turtle Beach 500p als draadloze gaming headset voor de PS4. Ongetwijfeld zal deze ook werken voor de PC. De headset heeft een zeer groot bereik (als ze weglopen om naar de wc te gaan met de headset nog op, dan kan ik meeluisteren zeg maar :/ ). Microfoon is ook zeker goed te noemen, voor mij als ontvanger in ieder geval en de prijs valt ook mee, rond E130,- heb je er een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 21:21
Ik heb momenteel de Logitech G933, en hij bevalt uitstekend. Het geluid is werkelijk fenomenaal, draadloos werkt bij mij 10 van de 10 keer zonder problemen en de headset zit ook erg fijn na een tijdje. Ik draag de headset ongeveer 8 uur per dag, en heb er tot nu toe geen last van.

Als de G933 toch niet iets voor je is, wat je al vermeld hebt in de beschrijving, dan raad ik je de Arctis 7 aan. Hij schijnt wel goed te zijn en fijn te ziten
Pagina: 1