Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Nu mijn Samsung Galaxy S3 niet meer functioneert (traag en batterij is snel op), ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik wil een 1-jarig abonnement afsluiten en een bedrag onder de 100 euro bijbetalen (zo kan ik volgend jaar overstappen op een Sim Only abonnement).

Na het lezen van diverse reviews is mijn oog binnen deze prijsklasse gevallen op de Motorola Moto X Style en de LG G4.
Ik ben iemand die vrij veel zijn telefoon gebruikt. Ik gebruik voornamelijk Whatsapp, Facebook en Spotify.
Gamen etc heb ik eventueel ook interesse in, maar dit heb ik tot nu toe zelden gedaan op een smartphone. Door het veelvuldig gebruik van bovenstaande apps zijn de batterij en snelheid van de telefoon erg belangrijk. Ik wil graag het einde van de dag halen met de batterij en de telefoon moet snel kunnen switchen tussen Whatsapp en Facebook etc. Verder vind ik het belangrijk dat de telefoon gewoon goed in de hand ligt.

Ik heb dus diverse reviews gelezen van bovenstaande telefoons. Het voordeel van de G4 is dat de batterij verwisseld kan worden (mijn ervaring bij de S3 is dat de batterij met verloop van tijd slechter wordt, ik weet niet of dit aan de telefoon of aan de batterij ligt?).
Qua hardware lijken beide telefoons vrij gelijkwaardig te zijn. Qua software spreekt het stock Android principe van Moto X Style me wel aan, daar ik niet veel verschillende apps gebruik en weinig behoefte heb aan overbodige apps. De camera van de G4 is een stuk beter en de speakers van de Moto X Style zijn beter. Verder is de G4 wat kleiner dan de Moto X Style, wat fijn kan zijn voor het gevoel in de hand.

Over een belangrijk aspect, de batterij, lees ik verschillende verhalen. De een vindt de batterij van beiden prima, waar de ander de batterij van de G4 matig vindt, waar nog een ander de batterij van de Moto X Style matig vindt.
Verder lees ik verhalen over dat de G4 snel warm wordt, klopt dit?

Wat zouden jullie adviseren, de Moto X Style of de G4? Hebben er mensen ervaring met de batterij? En hoe is de overgang naar Android 6 verlopen, zijn de telefoon hierdoor beter geworden (de meeste reviews behandelen de telefoon met Android 5) ?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jasper

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA

Je twijfelt heel erg tussen twee verschillende telefoons, maar sta je ook open voor alternatieven?

In het laatste geval, wat zijn je eisen met betrekking tot opslag, processor, SD-kaart, ram geheugen en budget?

Je budget nu is rond de 380 euro, heb je al naar de OnePlus 3 gekeken. De beste telefoon in die prijsklasse en draait ook nagenoeg stock Android.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta zeker open voor alternatieven.
Wat betreft je vragen: 32 GB opslag vind ik wel een minimum en ook de optie tot SD-kaart is een pluspunt (bij 64 GB intern geheugen is dit niet per se een vereiste). Processor en RAM-geheugen interesseren me minder, de telefoon moet gewoon 'snel' werken in het dagelijks gebruik.

Ik zal eens naar de OnePlus 3 kijken. Maar ik geloof dat deze telefoon niet te krijgen is icm een abonnement, of wel? Het liefst betaal ik niet meer dan 100 euro bij en sluit ik een nieuw 1-jarig abonnement af.

Bedankt voor de reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:38:
Ik zal eens naar de OnePlus 3 kijken. Maar ik geloof dat deze telefoon niet te krijgen is icm een abonnement, of wel? Het liefst betaal ik niet meer dan 100 euro bij en sluit ik een nieuw 1-jarig abonnement af.
Die is inderdaad niet te krijgen bij een abbonnement, omdat het toestel alleen verkocht wordt op www.oneplus.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De OnePlus 3 ziet er erg goed uit, ik denk dat deze zeker qua gebruikservaring inderdaad nog een stuk beter is dan de eerdere genoemde 2 telefoons. De processor en het RAM-geheugen zijn gewoon beter.
Wel jammer dat het geheugen niet uitbreidbaar is.
Voor de OnePlus 3 zou ik dus nog even moeten sparen, waar ik de G4 of Moto X Style direct zou kunnen aanschaffen.

Heeft er iemand nog tips wat betreft mijn oorspronkelijke topicvragen?
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Hier de toestellen technisch naast elkaar.
http://www.phonearena.com...-X-Style/phones/9104,9553
Belangrijkste verschil is dat de LG iets kleiner is en wat dikker. Misschien kun je ze in een winkel eens vasthouden? Verder zijn er wat kleine dingen beter in de X Style, zoals 64 Gb intern ipv 32, en 21 MP Camera ipv 16 MP. Ook heeft de Moto een betere Screen to Body verhouding waardoor je een groter scherm hebt in een relatief minder groot toestel.

Ik zou op de specs en uiterlijk de Motorola nemen, en alleen de LG nemen als deze qua formaat echt beter in de hand ligt / broekzak past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel beiden een batterij van 3000 mAh hebben, is de accuduur op de Moto X style een stuk beter.
De vervangbare batterij in de LG4 is wel een voordeel, als je lang met dezelfde smartphone blijft werken..
De camera op de LG4 is iets beter, maar die op de Moto X Play is zeker ook de moeite.
Eens naar een winkel gaan waar ze beide toestellen hebben en eens vastnemen, om te weten welke je het beste gevoel geeft.
Pagina: 1