Windows 10 vast hangen op even geduld

Pagina: 1
Acties:
  • 9.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:34
Ik deed dus een schone installatie op mijn Windows 10 PC,

Daarna dus Pc opnieuw opgestart en daarna moest ik taal land etc kiezen, daarna aangeven of ik expressinstellingen wou gebruiken en dat wou ik niet. heb dus bijna alles aangevinkt vanwaar ik dacht dat het geen toevoegende waarde heeft aan w10.

Dus daarna verder gegaan en ik kwam vast te zitten op dit scherm "Even Geduld...." en daarachter een blauw scherm
Animatie beweegt maar is al 24 uur zo.

Heb inmiddels PC opnieuw opgestart , instellingen opnieuw aangepast en nog steeds na 4 uur "Even geduld"

Iemand enig idee? Moet ik toch express instellingen gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/q9aJ7/56c1b8ba4b.jpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Doe je die " schone installatie " vanuit win 10 zelf > dus via systeemherstel > pc opnieuw instellen ?
Of gebruik je een usb stick?
De beste manier is altijd via een usb stick en de pc laten opstarten vanaf de stick. Daarna kies je voor nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:34
CLDV schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:11:
Doe je die " schone installatie " vanuit win 10 zelf > dus via systeemherstel > pc opnieuw instellen ?
Of gebruik je een usb stick?
De beste manier is altijd via een usb stick en de pc laten opstarten vanaf de stick. Daarna kies je voor nieuwe installatie.
ik deed vanuit win10 zelf dus niet met een usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
De beste optie is vanaf een USB stick en de pc / laptop opstarten vanaf die stick.
Als je dat installatie bestand niet hebt op een stick dan kan je dat aanmaken via een andere pc en de site van Microsoft met media creation tool; als dat op een andere pc uitgevoerd wordt dan kies je voor de optie " installatie medium maken voor een andere pc ". Kies bij installatie altijd voor de aanbevolen instellingen, nadien kan je alles nog wijzigen.
Opgelet, gedurende de installatie moet er wel een internetverbinding zijn !!! Anders werkt het niet. Als de versie die er nu opstaat reeds geactiveerd was dan zal de nieuwe installatie ook geactiveerd zijn. Ook als dat een Win7 is.
De media creation tool kan je hier downloaden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
scroll wat naar onder : hulpprogramma downloaden en volg dan de wizard.
PS: doe dit voor 29/7 want dan eindigt de gratis upgrade !!!
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo! Heb je inmiddels een oplossing gevonden?

Ik heb wel een schone installatie vanaf een Windows 10 USb-stick gedaan en loop tegen het zelfde probleem aan.

Iemand wellicht met een oplossing?

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:34
Lukt het om met de toetscombinatie SHIFT + F10 een command prompt te krijgen?

Zo ja, dan staan er in c:\windows\panther log bestanden die je kunt uitlezen om te zien waar hij mee bezig is (als ze het tenminste niet gewijzigt hebben in windows 10).

Zo krijg je mogelijk een aanwijzing met wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:35
Ik heb hetzelfde probleem, schone installatie van Windows 10 vanaf een USB stick.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
homemix25 schreef op Saturday 24 December 2016 @ 15:39:
Ik heb hetzelfde probleem, schone installatie van Windows 10 vanaf een USB stick.
Maak even een eigen topic aan svp :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.