Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb een document (docx) in Word waarvan ik een serie paragrafen heb waarvan ik de stijl van "normaal" naar "no spacing" of een nieuw aan te maken stijl wil veranderen. Ik wil echter dat de formatting/opmaak van de paragrafen behouden blijft.

Ik heb tot nu toe al vanalles geprobeerd maar het enige wat ik kan bedenken dat werkt is handmatig de xml van het docx aanpassen, en dat is nogal een werk! Misschien heeft er iemand ervaring met macro's die dit kunnen of is er toch ergens een mogelijkheid om dit - eventueel via een omweg - te bereiken.

De paragrafen zijn verschillend opgemaakt dus een stijl maken kan alleen per paragraaf, misschien kan dit automatisch in een macro?

Misschien moet ik toch eens overgaan op Latex O-)

[ Voor 9% gewijzigd door TheodoorDG op 21-07-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarom zou je dat willen? Stijlen zijn bedoeld om een opmaak in vast te leggen en nu wil je de stijl veranderen maar de opmaakverschillen behouden?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:13
Je kunt toch gewoon een stijl toevoegen die aan jou wensen voldoet en die op de betreffende paragrafen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Lustucru schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:34:
Waarom zou je dat willen? Stijlen zijn bedoeld om een opmaak in vast te leggen en nu wil je de stijl veranderen maar de opmaakverschillen behouden?
Het gaat in dit geval om een - extern aangeleverd en verplicht - voorblad met een stuk of 15 elementen als paragraaf met verschillende directe formatting die allemaal stijl "Normal" hebben. Als ik de stijl normal aanpas gooit hij dus de formatting van het hele voorblad weg.
LeVortex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:37:
Je kunt toch gewoon een stijl toevoegen die aan jou wensen voldoet en die op de betreffende paragrafen zetten?
Dit zou kunnen maar dan moet ik handmatig voor alle paragrafen een stijl gaan aanmaken, aangezien ze allemaal verschillende spacing hebben, opmaak en groottes is dat nogal een werk. Als dit automatisch kan in een macro met prefix is dit eventueel wel een optie, dus "Voorblad regel 1", "Voorblad regel 2", "Voorblad regel 15" . Die 15 kunnen nu ook wel handmatig, maar ik wil graag een permanente oplossing.

Ik denk dat ik nu echter een (lelijke) oplossing gevonden heb, die de sommige ingebouwd standaard voorbladen van Word ook gebruiken. Gewoon alles kopiëren en plakken in een tabel van 1x1. Als je de stijl aanpast dan gooit hij blijkbaar in tabellen de opmaak niet direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:13
Aaaaah op die manier, volgens mij moet je dan met secties werken.
Dat heb ik ook wel eens nodig gehad, ik weet alleen niet of dat voor alle formatting werkt.

https://support.office.co...06-42d3-a1bd-7e77ca8ea1f3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
LeVortex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:54:
Aaaaah op die manier, volgens mij moet je dan met secties werken.
Dat heb ik ook wel eens nodig gehad, ik weet alleen niet of dat voor alle formatting werkt.

https://support.office.co...06-42d3-a1bd-7e77ca8ea1f3
Dank voor je reactie.
Echter, Secties gebruik ik al om de verschillende headers en footers te hebben in het document, dat lost het probleem inderdaad niet op. Hopelijk komt er ooit in Word een sectie-functie waar je kunt aangeven wat je allemaal wilt splitsen en wat niet, en dat stijlen dan een van die opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan pak je toch het aangeleverde bestand, wijzig de naam van de stijl in Ratjetoe en klaar?

Of als het document als is bewerkt, naam stijl wijzigen, nieuw standaard aanmaken en toepassen op de rest van het document?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Lustucru schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:32:
Dan pak je toch het aangeleverde bestand, wijzig de naam van de stijl in Ratjetoe en klaar?

Of als het document als is bewerkt, naam stijl wijzigen, nieuw standaard aanmaken en toepassen op de rest van het document?
Goede tip, hier is misschien wel iets mogelijk maar het lukte me dat niet direct. De normaal stijl is toch de standaardstijl dus weet niet of je die zomaar kunt aanpassen, zonder je hele Word-instellingen om te gooien.

Ik had eerder ook nog geprobeerd om een nieuw word-document in te voegen als object in het voorblad, dat werkt op zich ook wel maar maakt het er allemaal niet gebruiksvriendelijker en overzichtelijker op. Dit object zit namelijk ook weer in de marges en als je dan iets wilt aanpassen in de tekst van het voorblad moet je dubbelklikken om een nieuw document te bewerken.
Pagina: 1