Wel verzonden, ook geleverd maar niet ontvangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.511 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Ik verkoop regelmatig onderdelen via V&A dit gaat al jaren zonder problemen. Behalve dit jaar...

Heb nu al tweemaal in korte tijd een brievenbuspakje verzonden dit is inclusief track & trace. Die volgens PostNL wel zijn geleverd maar volgens de koper niet zijn aangekomen.

Beide kopers scoren zeer betrouwbaar in het Tweakers rating systeem dus daar ga ik niet aan twijfelen.

Om elke discussie te voorkomen ben ik nu genoodzaakt om alle pakjes aangetekend te verzenden. Iemand die de laatste tijd hetzelfde meemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 19:45
Dat is het mooie van brievenbuspakketjes. Je betaald meer maar je krijgt geen enkele garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Het lijkt erop dat het 'nieuwe brievenbuspakje' fraudegevoelig is. Maar goed ik kan dit niet bewijzen daarom ben ik op zoek naar meer ervaringen. Of dat het simpelweg een geval van 'pech' is.

[ Voor 13% gewijzigd door et36s op 21-07-2016 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 01:51
Sowieso contact op nemen met PostNL zou ik zeggen. Dit lijkt gewoon op een postbode die pakjes-dief in bijberoep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Helaas heb ik bij dat ook 1 keer meegemaakt bij Post N L . Verzonden en kunnen checken dat het geleverd was maar de koper zij dat hij niets ontvangen had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 19:45
Ik heb wel eens ervaren dat het pakketje 2 weken later alsnog binnen kwam. Het kan ook best bezorgt zijn op een ander adres. Je weet niet meer dan dat de postbode ergens een bezorg scan heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:56
alwind schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:29:
Ik heb wel eens ervaren dat het pakketje 2 weken later alsnog binnen kwam. Het kan ook best bezorgt zijn op een ander adres. Je weet niet meer dan dat de postbode ergens een bezorg scan heeft gedaan.
Bij aflevering van briefpost scannen ze toch niks? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
CCJJVV schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Bij aflevering van briefpost scannen ze toch niks? 8)7
Een 'Brievenbuspakje' heeft net als een normaal PostNL-pakket een Track and Trace code, waarmee afzender en ontvanger dus kunnen volgen waar het pakket is. Die code wordt dus onderweg meerdere malen gescand. Dit heeft o.a. als voordeel dat je beter een idee kunt krijgen wanneer je het brievenbuspakje kunt verwachten, i.t.t. een normaal poststuk.

Ik weet alleen niet wie die code uiteindelijk bij aflevering scant. Worden die brievenbuspakjes door pakketbezorgers of door postbezorgers bezorgd? Toen ik werkzaam was als zaterdagbezorger (bijbaan als student), was het brievenbuspakje er nog niet in die vorm. Kan mij niet echt voorstellen dat elke postbezorger een barcodeterminal mee heeft.

Ik ben ook wel eens een zending kwijtgeraakt die ik via briefpost verstuurd had. Tegenwoordig doe ik het meeste gewoon als pakketje. Als je via de PostNL-app of via de website een verzendlabel aanmaakt is het iets goedkoper dan bij een PostNL balie laten frankeren (€0,50 goedkoper meen ik).

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:56
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Een 'Brievenbuspakje' heeft net als een normaal PostNL-pakket een Track and Trace code, waarmee afzender en ontvanger dus kunnen volgen waar het pakket is. Die code wordt dus onderweg meerdere malen gescand. Dit heeft o.a. als voordeel dat je beter een idee kunt krijgen wanneer je het brievenbuspakje kunt verwachten, i.t.t. een normaal poststuk.

Ik weet alleen niet wie die code uiteindelijk bij aflevering scant. Worden die brievenbuspakjes door pakketbezorgers of door postbezorgers bezorgd? Toen ik werkzaam was als zaterdagbezorger (bijbaan als student), was het brievenbuspakje er nog niet in die vorm. Kan mij niet echt voorstellen dat elke postbezorger een barcodeterminal mee heeft.
Heb even gegoogled en ik zie op veel forums (radar en enkele andere) mensen klagen dat de track and trace geen bevestiging geeft bij de afgifte en er in sommige gevallen zelfs standaard om 18:15 afgeleverd komt te staam. Of dat nu ook nog is weet ik niet. Maar het lijkt mij sowieso sterk dat een "simpele" postbezorger mocht ahij de brievenpost met track and trace afleveveren, voor die enkel briefpost een scanner meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Ja ik ga maandag ook contact opnemen met PostNL heb begrepen van de koper die zelf al contact had gezocht dat men 5 werkdagen hanteert voordat men over gaat tot actie maar dat de afzender, ik dus dat moet regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door et36s op 21-07-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Helaas wel, en niet 1 keer! Ze zijn er vrij makkelijk mee bij PostNL. Had ooit 2 iPhone's besteld via Tweakers Met een waarde van €600. Die als pakketje laten verzenden, maar was op het moment van levering zelf niet thuis. Ik woonde toen nog samen met een huisgenoot.

Deze heeft het pakketje aangenomen en heeft ze gelijk maar weg gebracht naar de plaatselijke inkoop winkel. Ze hebben zelfs getekend, ik had het namelijk aangetekend laten verzenden. Maar dan begint het. Direct contact opgenomen met Politie en PostNL. PostNL zegt letterlijk; '' Ongeacht wie er thuis is op het adres iedereen mag het pakketje aannemen'' Uiteraard ook aangifte gedaan maar daar was ''te weinig'' bewijs voor vervolging. Kortom geld kwijt.

Laatst was het weer raak. Waarbij ik ongeveer 8 á 10 pakketjes binnen kreeg, zowel aangetekend als niet aangetekend. Waarvan er dus 1 miste bij nadere inspectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:43
Ramon m schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:42:
Helaas wel, en niet 1 keer! Ze zijn er vrij makkelijk mee bij PostNL. Had ooit 2 iPhone's besteld via Tweakers Met een waarde van €600. Die als pakketje laten verzenden, maar was op het moment van levering zelf niet thuis. Ik woonde toen nog samen met een huisgenoot.

Deze heeft het pakketje aangenomen en heeft ze gelijk maar weg gebracht naar de plaatselijke inkoop winkel. Ze hebben zelfs getekend, ik had het namelijk aangetekend laten verzenden. Maar dan begint het. Direct contact opgenomen met Politie en PostNL. PostNL zegt letterlijk; '' Ongeacht wie er thuis is op het adres iedereen mag het pakketje aannemen'' Uiteraard ook aangifte gedaan maar daar was ''te weinig'' bewijs voor vervolging. Kortom geld kwijt.

Laatst was het weer raak. Waarbij ik ongeveer 8 á 10 pakketjes binnen kreeg, zowel aangetekend als niet aangetekend. Waarvan er dus 1 miste bij nadere inspectie.
Leuke huisgenoot wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Ramon m schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:42:

Je kan de handtekening zien, kon je daar niks mee

OnTop; Bezorging van uw Brievenbuspakje
Heel soms komt het voor dat een Brievenbuspakje niet kan worden bezorgd, bijvoorbeeld als de brievenbus vol is of kleiner dan het standaard formaat. In dat geval komen we binnen enkele dagen opnieuw langs om het pakje te overhandigen of brengen we het naar een afhaalpunt in de buurt.

dus het is wel degelijk een pakket bezorger met een scanner

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
Helaas niet, de politie vond het onvoldoende bewijs voor vervolging. Ik vind het sowieso vreemd waarom PostNL een aangetekend pakketje levert aan een persoon die niet op pakketje staat.
mell33 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Je kan de handtekening zien, kon je daar niks mee

OnTop; Bezorging van uw Brievenbuspakje
Heel soms komt het voor dat een Brievenbuspakje niet kan worden bezorgd, bijvoorbeeld als de brievenbus vol is of kleiner dan het standaard formaat. In dat geval komen we binnen enkele dagen opnieuw langs om het pakje te overhandigen of brengen we het naar een afhaalpunt in de buurt.

dus het is wel degelijk een pakket bezorger met een scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Ramon m schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:10:
Helaas niet, de politie vond het onvoldoende bewijs voor vervolging. Ik vind het sowieso vreemd waarom PostNL een aangetekend pakketje levert aan een persoon die niet op pakketje staat.
[...]
PostNL doet niet aan identificatie van de persoon op het adres. Het aantekend versturen is er alleen voor om te kunnen aantonen dat het inderdaad op dat adres is bezorgd, en dat je via de handtekening eventueel kan achterhalen welke persoon het heeft aangenomen. Maar in principe bezorgt PostNL primair op adres en niet naar en persoon. Elke persoon welke op het opgegeven adres aanwezig is kan tekenen en een pakketje aannemen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
Zelfs bij de DHL vragen ze nog naar wat mijn naam is, dit heb ik bij PostNL ook nooit meegemaakt. Vindt het vrij slechte gang van zaken. Maar helaas zijn er weinig andere opties.
Davidshadow13 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:13:
[...]

PostNL doet niet aan identificatie van de persoon op het adres. Het aantekend versturen is er alleen voor om te kunnen aantonen dat het inderdaad op dat adres is bezorgd, en dat je via de handtekening eventueel kan achterhalen welke persoon het heeft aangenomen. Maar in principe bezorgt PostNL primair op adres en niet naar en persoon. Elke persoon welke op het opgegeven adres aanwezig is kan tekenen en een pakketje aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Anoniem: 372172 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:25:
Helaas heb ik bij dat ook 1 keer meegemaakt bij Post N L . Verzonden en kunnen checken dat het geleverd was maar de koper zij dat hij niets ontvangen had :?
die scan van afgeleverd komt er automatisch bij te staan aan het einde van de postbezorger route
ookal is het niet afgeleverd nog komt die er te staan als afgeleverd

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

robinjoo1 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:48:
[...]

die scan van afgeleverd komt er automatisch bij te staan aan het einde van de postbezorger route
ookal is het niet afgeleverd nog komt die er te staan als afgeleverd
Dat weet ik want ik ben er achter aangegaan en heb contact opgenomen met Post . NL :)
Maar bedankt voor je reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Verschillende bezorgers scannen ook al een pakketje voordat ze hem afleveren.

Wij kregen ooit een bezorger aan de deur met de vraag of wij een pakketje voor iemand wilden aannemen een paar deuren verderop (deden we heel vaak). Deze keer weigerden we en zei hij "maar ik heb hem al gescand". Die lui nemen het niet zo nauw met de protocollen (als die er al zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:50
ik kies altijd voor aangetekend zowel als koper als verkoper, ik wil mijn geld terug kunnen krijgen als het mis gaat. Maar zelfs dan kan je het vaker vergeten bij postnl.

Ik vind het absurd hoe vaak brievenbuspakketjes kwijt raken, eergister nog 1 die duidelijk open gemaakt was met de hand, en vervolgens dichtgeplakt met postnl sticker dat hij open was geraakt tijdens bezorging en dat ze hem hebben afgeleverd zonder de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:38
[...]

En dat is best vreemd, want als het op het postkantoor ligt, moet je je ID wel meenemen en laten zien, anders geven ze het niet af.

Nu heb ik het geluk dat ik nog geen problemen heb gehad met de PostNL.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Renegade666 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:56:
[...]

En dat is best vreemd, want als het op het postkantoor ligt, moet je je ID wel meenemen en laten zien, anders geven ze het niet af.

Nu heb ik het geluk dat ik nog geen problemen heb gehad met de PostNL.
Ja en nee. Bij het postkantoor kunnen ze niet verifiëren dat jij op het opgegeven adres woont dus moet je je legitimeren aan de hand van ID voor de naam op het pakketje. Als jij de deur open doet dan gaat PostNL er automatisch vanuit dat jij op dat adres woont en dus het pakketje mag aannemen.

Het interesseert PostNL niet zozeer dat de juiste persoon het pakketje aanneemt, maar dat er op het juiste adres wordt bezorgd. Alleen in je adres aantonen op het postkantoor moeilijker dan je naam en dus doen ze het daar dan maar op basis van naam + ID.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[...]
'Vroeger' zaterdagwerker geweest bij de post: 'echte' postbode met bijbehorende instructies. Er zijn verschillende soorten zendingen met verschillende niveaus van controle:
- gewone post
- aangetekende post: iemand die open doet mag tekenen.
- aangetekende post speciaal [1]: post waarvoor alleen door de persoon zelf en een gemachtigde (Pxxx code oid volgens mij) mag worden getekend.
- aangetekende post speciaal [2]: post waarvoor gekend moet worden en dit alleen mag gebeuren door de geaddresseerde.

Ik weet de benamingen van 1) en 2) niet meer, maar daarbij moesten we dus handtekeningen EN paspoortnummers verzamelen etc. dus echte controle. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregeld is met alle pakketbezorgers en of die hogere niveau's van controle nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
zou dat Aangetekende aanmaning heten? http://www.postnl.nl/zake...n/aangetekende-aanmaning/

hm je hebt ook ID Check aan de deur, maar dat is dacht ik alleen voor zakelijke klanten. http://www.postnl.nl/zake...kel/id-check-aan-de-deur/

[ Voor 109% gewijzigd door Mel33 op 21-07-2016 15:32 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 11:33
Een aantal weken terug exact hetzelfde ervaren.

Ik had iets besteld via Marktplaats op vrijdag. Het was een product dat makkelijk door de brievenbus kon, dus de verkoper heeft er ook voor gekozen om hem zo te verzenden (inclusief track/trace). Maandag zou hij hem verzonden hebben, woensdag nog steeds niks in huis. Track and trace gaf aan dat het pakketje diezelfde woensdag om 18:15 afgeleverd was, maar niks in de bus te vinden. Donderdag ochtend contact opgenomen met PostNL,om toevallig later op de dag alsnog het pakketje in de bus te vinden.

Het lijkt er dus inderdaad op dat PostNL een berekening doet wanneer de brievenbuspost op een bepaalde dag bezorgd wordt met de maximale bezorgtijd van 18:15. Als de bezorger vervolgens verzuimt krijg je een scheve track and trace, aka: die track and trace voor brievenbus post is dus niks waard, aangezien deze blijkbaar niet realtime wordt bijgewerkt.

Misschien dat jouw pakketjes alsnog later door de bus komen, maar als er een x aantal dagen overheen gaat zou ik er eigenlijk niet meer vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Van de week was het weer een 'gedoe' nu andersom. Nu zelf een cover besteld bij een webshop voor mijn smartphone, 22 juli verzonden. Werd vandaag pas geleverd. Nee geen brievenbus pakje meer voor mij... voortaan aangetekend.

Uiteraard gaat er weleens wat mis dat begrijp ik ook echt wel. Maar dit jaar al 3 keer meegemaakt dat het niet loopt zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
Brievenbus enveloppen met t&t werden bij mij echt nooit goed optijd geleverd en track en trace is een drama, altijd als pakketje versturen en goed opletten want de postnl punten doen hem alsnog bij de enveloppen als het past.. Vaker gedoe gehad en ik de pakketten groter maak dan brievenbus formaat.. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Postnl is niet zo betrouwbaar meer als vroeger. Ik zet ook tegenwoordig erbij dat brievenbuspost maar eigen risico is. Immers voor vaak kleine bedrag meer kan het ook via kiala verzonden worden.
Ongeacht dat het dan bij een punt terecht komt is vaak beter alternatief want als je op vrijdag tegenwoordig net na zes uur wat in de brievenbus gooit, gaat het pas op maandag om zes uur weg. Dat vind ik echt zot.
Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden maar kom op, daar zitten wel vier dagen tussen.
Ik ben in de tussentijd ook al ergens tussen de tien tot twintig brievenbuspoststukken kwijt geraakt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
ik heb nu al paar keer pakket wat via brievenbuspakket postnl zou zijn 'bezorgd' maar niet is aangekomen. het laatste pakket stond gisterenmiddag als bezorgd maar lag niet in mijn brievenbus. dat is nog effe afwachten of het alsnog opduikt. paar weken geleden is een zgn bezorgd pakket via brievenbus postnl nooit opgedoken en heb ik via verzender een nieuw exemplaar toegestuurd gekregen, wat wel aankwam.

Hoogst irritant en waar al die zogenaamd bezorgde paketten dan wél blijven.... ergens ingepikt denk ik. ?

gr R.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit topic is inmiddels 8 jaar oud. Ik ga het topic daarom sluiten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.