SSL: domeinnaam komt niet overeen met certificaat, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:07
Mijn vraag

Voor werk ben ik momenteel bezig een SSL te installeren, en kwam al zo ver dat hij geaccepteerd werd door mijn host, maar vanaf hier loop ik vast.

https://www.sslcheck.nl/www.zorgoutletmiddennederland.nl

Zoals je hier kunt zien geeft hij aan dat ''De opgegeven domeinnaam komt niet overeen komt met de domeinnaam in het certificaat.''

Na het invoeren van de SSL kreeg ik van DirectAdmin een melding dat de SSL geaccepteerd was en dat hij binnen enkele minuten zichtbaar zou zijn, niet dus.

Heeft iemand een idee waarom hij aangeeft dat hij een certificaat van oxilion gebruikt? Is dat misschien omdat ik geen dedicated IP heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wordpress, DirectAdmin, SSL bij GoDaddy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
host je de site bij oxillion? Dat zou logisch zijn, want dat certificaat staat op de server. je hebt in je installatie ergens een verkeerd certificaat gekoppeld, je hebt als het goed is toch www.zorgoutletmiddennederland.nl als CN gebruikt in je certificaat request?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SSL Installatie hulp gevraagd!
Dan is een meer informatieve en minder schreeuwerige topictitel nodig! ;) Doe ik voor je, zie ook Het algemeen beleid #quickstart

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 13:25
Ziet er inderdaad redelijk simpel uit, je hebt nu een wildcard cert voor oxillion.nl (*.oxillion.nl) in plaats van een certificaat voor www.zorgoutletmiddennederland.nl. Het certificaat dat je hebt geïnstalleerd is verder volledig geldig, alleen niet voor jouw domein naam in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
F_J_K schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Dan is een meer informatieve en minder schreeuwerige topictitel nodig! ;) Doe ik voor je, zie ook Het algemeen beleid #quickstart
Ik had al zo'n vermoeden ja, alleen ben ik hier totaal nieuw in en wou geen foute informatie in de topic titel zetten, toch bedankt voor het wijzigen!
marti-n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:44:
Ziet er inderdaad redelijk simpel uit, je hebt nu een wildcard cert voor oxillion.nl (*.oxillion.nl) in plaats van een certificaat voor www.zorgoutletmiddennederland.nl. Het certificaat dat je hebt geïnstalleerd is verder volledig geldig, alleen niet voor jouw domein naam in dit geval
Dat is vreemd, heb ik dan iets verkeerd ingevuld bij het aanvragen van dit certificaat bij GoDaddy? Ik heb nog nooit gehoord van oxilion en heb dus ook hier niets over ingevuld.

[ Voor 40% gewijzigd door sheetka op 21-07-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oxilion is in elk geval de eigenaar en registrar van het domein, te checken via www.sidn.nl. Wellicht heeft Oxilion dus een optie bij hun admin panel voor SSL en is het certificaat daarom van de hoster in eerste instantie? :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
CH40S schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:51:
Oxilion is in elk geval de eigenaar en registrar van het domein, te checken via www.sidn.nl. Wellicht heeft Oxilion dus een optie bij hun admin panel voor SSL en is het certificaat daarom van de hoster in eerste instantie? :)
Ah oke, ja zoiets dacht ik ook al. Dus eigenlijk heeft de host ook al een ssl geinstalleerd en ik nu de mijne er dubbel bij op? We hebben de website ergens anders laten maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
DirectAdmin pakt bij afwezigheid van een eigen certificaat het servercertificaat. Er is dus gewoon iets niet goed ingericht :)

Oxilion ondersteunt gewoon SNI dus je hebt geen dedicated IP nodig.

Kijk eens bij https://daresel05.oxilion...goutletmiddennederland.nl, welke van de volgende opties staat er nu aangevinkt?
  • Use the server's certificate
  • Create your own self signed certificate
  • Create A Certificate Request
  • Paste a pre-generated certificate and key
Het zou iig die laatste moeten zijn, met een private key & signed certificate in de textbox eronder.

Edit:

Daarnaast zou er dit bovenin het scherm moeten staan:

SSL is currently enabled for this domain. You can disable it here.

Als dat niet zo is, kun je de site SSL-enablen via de gegeven link (domain settings).

[ Voor 15% gewijzigd door nescafe op 21-07-2016 12:11 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mail ook meteen ff https://www.directadmin.com/features.php?id=1828 naar Oxilion. Beetje zonde om te betalen voor je certificaat als 't ook gewoon gratis kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Osiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:05:
Mail ook meteen ff https://www.directadmin.com/features.php?id=1828 naar Oxilion. Beetje zonde om te betalen voor je certificaat als 't ook gewoon gratis kan ;)
Hangt natuurlijk geheel af van het type certificaat dat je hebben wilt. Let's Encrypt heeft alleen domain validated certificaten, terwijl je voor sommige instellingen ook wil weten of de organisatie die er achter zit klopt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CH40S schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:09:
[...]
Hangt natuurlijk geheel af van het type certificaat dat je hebben wilt. Let's Encrypt heeft alleen domain validated certificaten, terwijl je voor sommige instellingen ook wil weten of de organisatie die er achter zit klopt. ;)
Uiteraard uiteraard, maar, no offence, dat verwacht ik niet bij een Wordpress site-je via DirectAdmin bij shared hosting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Bedankt voor de reacties!

Ik heb even gekeken, en hij staat inderdaad niet op ''Paste a pre-generated certificate and key'', maar daar krijg ik hem dus ook niet op.

Ik doe waarschijnlijk wat fout maar dit is wat ik gedaan heb:

Ik kreeg 2 bestandjes van Godaddy, deze heb ik geopened met notepad en daarin staat een lange en een korte code.

Die korte code had ik ingevoerd in het vakje ''Paste a pre-generated certificate and key'' en toen onderin bij ''Click Here to paste a CA Root Certificate''' heb ik de lange ingevoerd. Nadat ik op save had gedrukt gaf hij aan ''CA Certificate is ok. Your site should be secure within a few minutes.'', dus ik dacht dat alles goedgedaan was.

Nu kwam ik er dus net achter dat die korte code die ik ingevoerd had helemaal niet geregistreerd werd, ik opnieuw die korte code invoeren daar, op save gedrukt en dan krijg ik dus ''Unable to find key''

Waarschijnlijk is daar dus wat fout gegaan, maar hoe ik dat oplos is voor mij een raadsel, iemand weet wat ik hiermee aan moet?

Hier een afbeelding van mijn huidige settings:
http://i.imgur.com/KdaRyY3.png

edit: Er staat trouwens ook wel ''SSL is currently enabled for this domain. You can disable it here.''
Dat was me dus op de een of andere manier wel gelukt.

[ Voor 8% gewijzigd door sheetka op 22-07-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04

Gotiniens

Fairly odd Tim

Als dat echt je key en certificaat zijn is die screenshot niet zo slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Gotiniens schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:02:
Als dat echt je key en certificaat zijn is die screenshot niet zo slim...
Oops, vergeten, druk op werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
sheetka schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Oops, vergeten, druk op werk ;)
Het certificaat moet je nu zo snel mogelijk revoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
GlowMouse schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Het certificaat moet je nu zo snel mogelijk revoken ;)
Verstandig... Word nu uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kun je de radiobutton links naast ''Paste a pre-generated certificate and key'' niet aanklikken? In dat veld moet je overigens je private key én certificate plaatsen (in je screenshot heb/had je alleen je private key).

Door te klikken op "Click here to paste a CA Root Certificate" kun je dan de CA Bundle plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 22-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Cadezo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:36:
Kun je de radiobutton links naast ''Paste a pre-generated certificate and key'' niet aanklikken? In dat veld moet je overigens je private key én certificate plaatsen (in je screenshot had je alleen je private key).

Door te klikken op "Click here to paste a CA Root Certificate" kun je dan de CA Bundle plaatsen.
Ik kan er wel op klikken ja, daar voerde ik dus de key in en en dan klikte ik op save.

Ik krijg twee bestandjes als ik het certificaat download van GoDaddy.
De lange (CA Bundle?) kan ik dus onderin plaatsen met succes, dan blijft alleen die korte over die ik dus bij de ''Paste a pre-generated certificate and key'' kan plaatsen. Maar als dat me private key is, waar is dan me certificaat?

edit: Moet ik die bestandjes ook nog installeren op en computer ofzo? Dat is namelijk een optie als ik ze normaal open

[ Voor 6% gewijzigd door sheetka op 22-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Je certificate begint waarschijnlijk met
code:
1
-----BEGIN CERTIFICATE-----

en is waarschijnlijk een van de bestanden die je van Godaddy hebt gekregen.

Je hebt waarschijnlijk ook een of meerdere intermediate (en misschien root) certificates gekregen, deze plaats je onder 'CA root'. Deze beginnen waarschijnlijk hetzelfde als je eigen certificate, dus daar moet je even mee opletten.

Je hoeft niets op je eigen computer te installeren. Wat is de file name van de bestanden die je van Godaddy hebt gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 22-07-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Cadezo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:53:
Je certificate begint waarschijnlijk met
code:
1

en is waarschijnlijk een van de bestanden die je van Godaddy hebt gekregen.

Je hebt waarschijnlijk ook een of meerdere intermediate (en misschien root) certificates gekregen, deze plaats je onder 'CA root'. Deze beginnen waarschijnlijk hetzelfde als je eigen certificate, dus daar moet je even mee opletten.

Je hoeft niets op je eigen computer te installeren. Wat is de file name van de bestanden die je van Godaddy hebt gekregen?
194ca92db715ac25

en

gd_bundle-g2-g1

De bundel lukt dus wel te installeren, alleen als ik alles wat in de andere staat kopiëer en plak in de ''Paste a pre-generated certificate and key'' en dan op safe druk, komt er te staan dat hij het certificaat niet kan vinden. Deze code begint ook met -----BEGIN CERTIFICATE----- trouwens, dus niet zoals het staat in de afbeelding die ik bijvoegde een post terug.

[ Voor 21% gewijzigd door sheetka op 22-07-2016 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
sheetka schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:26:
[...]
194ca92db715ac25

en

gd_bundle-g2-g1
Oke, die eerste plaats samen met de private key in dat veld van je screenshot, dus onder "Paste a pre-generated certificate and key". Dan krijg je iets in de vorm:
code:
1
2
3
4
5
6
-----BEGIN PRIVATE KEY-----
de private key
-----END PRIVATE KEY-----
het certificaat
-----END CERTIFICATE-----

Dat eerst even even saven en dan via "Click Here to paste a CA Root Certificate" plaats je de inhoud van het tweede bestand (gd_bundle-g2-g1). Vergeet hier ook niet de checkbox bij "Use a CA Cert." aan te vinken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cadezo op 22-07-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Cadezo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:37:
[...]

Oke, die eerste plaats samen met de private key in dat veld van je screenshot dus onder "Paste a pre-generated certificate and key", dan krijg je iets in de vorm:
code:
1
2
3
4
5
6
-----BEGIN PRIVATE KEY-----
de private key
-----END PRIVATE KEY-----
het certificaat
-----END CERTIFICATE-----

Dat eerst even even saven en dan via "Click Here to paste a CA Root Certificate" plaats je dan de inhoud van het tweede bestand (gd_bundle-g2-g1).
Aaah dus ik moet hem gewoon eronder plakken, ik zat er helemaal die private key te verwijderen en te vervangen met het certificaat.

En weet je hoe ik dan nu ook http of https voor mijn website krijg met zo'n groen slotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Wat ik net zag, was dat je nog een waarschuwing hebt voor Mixed Content, dat betekent dat alle (externe) inhoud/elementen via een https-verbinding moet worden geladen. Volgens mij heb je nog enkele afbeeldingen waarvan de src begint met "http://www.zorg..."

Als alles dan werkt kun je nog een redirect instellen van http naar https.
Pagina: 1