Leadtek Geforce3 Topic

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een paar vragen over de Leadtek3, en er zijn zat mensen hier met een LeadtekG3:

-De cooling van het geheugen op die kaart is niet optimaal, wat kan men doen om temp laag houden,
Ik heb zelf een normaal fan(gekocht bij V&D) naast me kast gezet, direct naast de G3 en dat coolt erg goed.
Hier voor ik kon namelijk de heatsinks niet langer dan een minuut aanraken, die dingen worden geleund heet. Maar als ik de fan een half uur laat naast de kast (kast is helemaal open ) laat werken kan ik dus wel de heatsinks aanraken en me vingers smelten niet.
Wat zijn jullie ervaringen met die heatsinks?

-hoe kan ik de temp van de core of het geheugen meten, zijn er speciale sensoren verkrijgbaar?

-Hoe kan men de stabiliteit van de kaart testen, ik wil er achter komen hoe ver ik die kaart kan oc.
Ik gebruik nu ArtifactTester2, als ik de kaart op 245/550 draai krijg ik te melden dat er 0 Artifacts zijn.
Is er een beter manier om dat te testen?

Alle info is welkome, tanx

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik heb dan wel geen Leadtek GF3, maar ik weet toch het antwoord op vraag 3:

Artifact tester test eigenlijk alleen het geheugen. Als je 0 artifacts hebt kan je geheugen dus nog hoger. Om te testen of je GPU stabiel loopt moet je 3DMark 2000/2001 draaien. Als ie niet vastloopt dan kan ie meestal nog iets hoger :) Dus: Artifact Tester om het geheugen te testen, 3DMark voor de stabiliteit van je GPU.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Geen problemen met cooler,heatsinks na 2 uur quake 3 aangeraakt(moest toch een netwerkkaart inbouwen) en gewoon redelijk koel,artifact sucks ,je moet gewoon zwaardere spellen draaien na het overclcoken dan merk je vanzelf wel of ie stabiel loopt op niet.

• FMS
  • Niet online
maar wat ik ook doe hij blijft stabiel,

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

en dat is slecht? :P

MechWarrior || Monsters Game

• FMS
  • Niet online
heeft iemand nog wat info?

Verwijderd

Ik heb die Leadtek GF3 een weekendje tijdens een LAN in mijn systeem gehad en ben er niet echt over te spreken. Hij werd echt TERING heet, kon em niet eens een seconde lang vol aanraken. Ik had verder last van vastlopers in CS, OFP en Tribes 2. Terwijl ik daar voorheen met mijn Leadtek GF2 Pro (die goede hardware monitoring heefT) en mijn G400 nooit last van heb gehad. Ik denk dat de warmte de instabiliteit veroorzaakte

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb hier ook een leadtek GF3 TD, helemaal gemod e.d. Waaronder, flinke sink lxbxh 4x5x4.5cm @ core met 25 cfm fan en alpha memsinkjes @ mem. Maximale scores @ 3dmark 2k1 vallen daarentegen vies tegen. Ik kom geen spatje hoger dan met standaard koeling, namelijk 235/540, in games stabiel tot 255 maar die gebruiken zover ik weet weinig tot geen T&L. Alleen dat 3dmark blijft struikelen...verder als een zonnetje, wel mishandeld moest ook her en der wat solderen wegens wat schade ( :( ) maar verder nog geen problemen.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• FMS
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 21:24 schreef Dr.Q het volgende:
Ik heb hier ook een leadtek GF3 TD, helemaal gemod e.d. Waaronder, flinke sink lxbxh 4x5x4.5cm @ core met 25 cfm fan en alpha memsinkjes @ mem. Maximale scores @ 3dmark 2k1 vallen daarentegen vies tegen. Ik kom geen spatje hoger dan met standaard koeling, namelijk 235/540, in games stabiel tot 255 maar die gebruiken zover ik weet weinig tot geen T&L. Alleen dat 3dmark blijft struikelen...verder als een zonnetje, wel mishandeld moest ook her en der wat solderen wegens wat schade ( :( ) maar verder nog geen problemen.
heb je een pic van je kaart?
en ik kan 3dmark2001 op 245/550 draaien zonder vast lopers,
ik denk niet dat ik een A5 stepping heb..

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:17 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik heb die Leadtek GF3 een weekendje tijdens een LAN in mijn systeem gehad en ben er niet echt over te spreken. Hij werd echt TERING heet, kon em niet eens een seconde lang vol aanraken.
Moet je dat ding aanraken dan :( tis toch je fucking muis ni ofwel,wat een gezeik he

• Dr.Q
Vrijwel alle kaarten die boven ded 210 mhz core komen zijn A5 kaarten... de a3 was totaal niet te oc'en!!

Ik heb een A5 en pics moeten nog steeds komen, er is een hele kleine kans dat 3dmark zelf corrupted is, had wat probs tijdens d/l, maar dat geef ik geen kans. pics maak ik tzt wel als ik mijn systeem weer inelkaar heb. @225 mhz core en 500 mhz mem op de gf3 haalde ik met onderstaand systeem rond de 6100-6200 punten @ 3dmark 2k1... CPU is helaas gestorven, maar ik kan nog een nieuwe regelen...
nogmaals, ik beloof nu al een maand of wat pics maar ik ga dat pas doen als de rest ook af is, dan maak ik gelijk ffies een sijt ervan...

• FMS
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 21:38 schreef Dr.Q het volgende:
Vrijwel alle kaarten die boven ded 210 mhz core komen zijn A5 kaarten... de a3 was totaal niet te oc'en!!

Ik heb een A5 en pics moeten nog steeds komen, er is een hele kleine kans dat 3dmark zelf corrupted is, had wat probs tijdens d/l, maar dat geef ik geen kans. pics maak ik tzt wel als ik mijn systeem weer inelkaar heb. @225 mhz core en 500 mhz mem op de gf3 haalde ik met onderstaand systeem rond de 6100-6200 punten @ 3dmark 2k1... CPU is helaas gestorven, maar ik kan nog een nieuwe regelen...
nogmaals, ik beloof nu al een maand of wat pics maar ik ga dat pas doen als de rest ook af is, dan maak ik gelijk ffies een sijt ervan...
als ik me tb op 1.5(137*11)zet, en G3 op 245/540, haal ik maar 6200. ik krijg die FSB niet hoger dan 137, ligt aan me geheugen.

hoe hoog is jou FSB?

• Dr.Q
nou ik denk dat mijn ram ook een beetje meehelpt... mijn systeem staat hieronder maar hier dan even de hoofdpunten.

K7V-T KX133
Slot-a 800@1037 *8.5x122*
512Kb cache @ 414mhz
256Mb Dane Elec @ 163mhz cas 222
Leadtek Gf3 @ 225/500

hiermee geraakte ik op de 6140 punten oid...

• FMS
  • Niet online
6100 met een 800@1037, wow das veel hoe doe je dat?
ik ga me geheugen vervangen met 133.kingston of misschien DDR.

heb je nog wat tip's om me 3dsocre hoger te krijgen?

Verwijderd

kan je die stepping nr aleen onder de core zien?

op mijn leadtek staat wel rev B wat betekend dat dan?

• Dr.Q
Op dinsdag 26 juni 2001 21:49 schreef FMS het volgende:
6100 met een 800@1037, wow das veel hoe doe je dat?
ik ga me geheugen vervangen met 133.kingston of misschien DDR.

heb je nog wat tip's om me 3dsocre hoger te krijgen?
erm.. .wat is veel? kun je iets duidelijker zijn dan kan ik je iets makkelijker helpen, als dat kan ...

edit:

ah ik zie het al, nou... eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom dat zo hoog uitvalt, ik denk dat mijn mem wat meehelpt, anders weet ik het ook niet, sisoft membench is trouwens 560/712 ofzo...

• FMS
  • Niet online
je score is even veel als wat ik haal en mijn CPU draait op 1500 en G3 op 245/540

• Dr.Q
wat? DAMN! dan baal ik nu helemaal dat dat mooie ding aan barrels is...
een slot-a net zo snel als een t-bird...
snik...toch nog maar even wat vaart achter die andere slot-a zetten...

• FMS
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 21:55 schreef Dr.Q het volgende:
wat? DAMN! dan baal ik nu helemaal dat dat mooie ding aan barrels is...
een slot-a net zo snel als een t-bird...
snik...toch nog maar even wat vaart achter die andere slot-a zetten...
is de Dane-Elec beter te oc and kingston?

Ik zal vanavond kijken hoe ver die kaart werkelijk kan. ;)

• FMS
  • Niet online
ik ben tot 257/560 gegaan, ik heb 1 maal 3dmark gedaan en half uur quake.

ik geloof dat dit een nieuw record is.?

:Z als ik maar DDR had had ik 7500 kunnen halen. :Z

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
aso biggen

• FMS
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 11:14 schreef smokey het volgende:
aso biggen
:?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01
Op woensdag 27 juni 2001 11:14 schreef smokey het volgende:
aso biggen
Hier sluit ik me bij aan :P

• FMS
  • Niet online
aso biggen, waar slaat dat op?

• Dr.Q
hmm ik vrees dat mijn 3dmark brak is, soms komt ie game1 High Detail niet eens in...

enne aso biggen?
ik heb mijn leadtek 2ehands en zónder garantie gekocht, neem dus een behoorlijk risico.
ik vindt mensen met een 1,33@weetikveelhoehoog en 40+ Gb hd en teveel geheugen pas aso biggen, die altijd het nieuwste moeten.
Die gf3 was voor mij een soort attack of oppertunity (om maar in D&D termen te spreken).

oh jah, @ 239 mhz core zie komt ie game1 HD nét in, je ziet heel vaaag het scherm getekend staan,

Gebruikt Game4 de T&L engine of niet>?
die wil nl. lopen tot 252/540mhz ofzo...

Verwijderd

Moet je dat ding aanraken dan tis toch je fucking muis ni ofwel,wat een gezeik he
Wat ik bedoelde is dat ik meende dat er een verband zat tussen de instabiliteit en de hoge temperatuur van de hs

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37
Op dinsdag 26 juni 2001 23:21 schreef FMS het volgende:

[..]

is de Dane-Elec beter te oc and kingston?

Ik zal vanavond kijken hoe ver die kaart werkelijk kan. ;)
Mijn Kingston doet het in ieder geval tot 155Mhz@cas2

Verwijderd

Als 3DMARK een uurtje of vijf, zes draait zonder problemen heb je de kaart goed getweakt. Dit geld overigens voor al je hardware. Je kan dus bijv. controleren of je processor te ver overklokt is. Een te ver overklokte processor geeft na verloop van tijd rekenfouten die je dus kunt signaleren d.m.v. het crashen van 3DMARK.

• Dr.Q
owke dan, ik heb dat ding getest op een ander systeem,

t-bird 1,33 ayhjha core ofzo,
MSI k7t 266 met laatste bios
256mb Apacer DDR

en nu loopt 3dmark nog steeds vast @ 238+ mhz core.

het rare is dat 3dmark eerst alleen crashte op 243+mhz core en dan in dragothic, en nu draait ie dragothic wel maar game1 niet... heel erg vaag, denk dat ik maar es een andere 3dmark 2k1 zip ga zoeken, deze lijkt me niet zo zuiver....

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op woensdag 27 juni 2001 18:13 schreef FMS het volgende:
aso biggen, waar slaat dat op?
lijkt me toch wel duidelijk. meeste mensen zitten ergens een mx te hamsteren en jullie zitten hier de gf3 over te klokken naar 550 geheugen ofzo.

kweenie hoor gozer maar ik vin 7000 3dmarks bij 2k1 versie toch behoorlijk aso. hoeveel haal je bij 3dmark2000? 11000?

• Dr.Q
hmmm ben ik het niet mee eens, als je de kans krijgt om goedkoop een gf3 te krijgen dan doe je dat toch? of niet soms?

argh... het is ook altijd hetzelfde hier, iedereen reageert hetzelfde, heeft iemand een 1,33 ghz@1,6 en niemand zegt van ASOBIG!
heeft iemand gf3 en men probeert dan te overklokken wat dan goed/niet goed gaat, dan is iedereen gelijk een asobig, over generaliseren gesproken... bah :(

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:01
Inderdaad slaat nergens op. Als het je hobby is, is het toch niet slecht om daar wat geld aan uit te geven. En als je een nieuwe PC haalt, kan je toch beter het beste meteen halen anders kan je over 1/2 jaar weer niets met je PC.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:26 schreef smokey het volgende:

[..]

lijkt me toch wel duidelijk. meeste mensen zitten ergens een mx te hamsteren en jullie zitten hier de gf3 over te klokken naar 550 geheugen ofzo.

kweenie hoor gozer maar ik vin 7000 3dmarks bij 2k1 versie toch behoorlijk aso. hoeveel haal je bij 3dmark2000? 11000?
L :o L , ik heb me dood gelachen om deze uitspraak :D , keep up the g00d w0rk :7
Pagina: 1