VBA hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekss
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 14:00
Beste leden,

Ik heb op mijn werk een stukje handige macro's geschreven om de server af te speuren naar .pdf's en tekenonderdelen. Ik laat excel de mappen doorlopen en de gevonden bestanden opschrijven met de bijbehorende gegevens (filetype/directory etc.). Met deze gegevens wil ik een hyperlink plaatsen.

Nu werkt de volgende lijn aan tekst wel in de sheet met pdf's. maar niet in de volgende sheet met de referentie naar de bij behorende 3D modellen.

ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Cells(intRow, "C"), Address:=strLink, TextToDisplay:=Range(cell).Value

intRow is een Integer, strLink refereert naar de cell met de directory. cell refereert naar de cel in de eerste kolom waar de titel van het part staat.

De bekende Error 5: Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument wordt in mijn gezicht gegooid.

Wie kan mij helpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 08:03

Reptile209

- gers -

Zet eens een breakpoint op die regel, en kijk of alle variabelen een geldige waarde hebben die klopt met wat je verwacht. Vaak zie je dan wel wat er mis gaat. Of kopieer dan de verschillende deel-expressies eens naar de het watch-window en check dat ze het doen.

Mag je wel een"C" als argument aan Cells() geven? Moet dat niet een int zijn?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekss
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 14:00
Bedankt voor de response Reptile,

De regel klopte wel want bij het runnen krijg je de foutmelding en wordt de regel geel. Als je dan met je muis er boven hangt zie je de functies en de links/waardes. Die klopten allemaal. Maar wat bleek. Om een vage reden lag het aan de TextToDisplay. Deze klopte qua link naar de gewenste waarde wel. Maar excel accepteerde deze niet omdat er regelmatig een gewoon getal uit zou komen. Als ik bijvoorbeeld het adres als displaytext gebruikte, van misschien 90+ tekens, accepteerde hij het wel. Uiteindelijk heb ik de TextToDisplay laten linken aan de bestandsnaam dus met de extensie er achter. Bijv: iets.dwg

Dit werkte wel en de excel functioneert nu volledig naar behoren! Case closed:)