Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds enkele uren is mijn telefoon is vrijwel onbruikbaar geworden.

Wat is er precies gebeurt?
1. De telefoon begon uit zichzelf apps te installeren, werd enorm traag en er komen constant popups van reclame, apps etc. Dat laatste gebeurd zo snel achter elkaar dat er niet meer mee te werken valt/viel.
2. Gezien ik het niet meer voor elkaar kreeg om nog een anti-virus te installeren.(Dat was gewoonweg onmogelijk), heb ik hem terug naar de fabrieksinstellingen gezet.
3. Helaas was dit geen oplossing. Nog steeds erg traag, en de problemen herhalen zodra ik contact maak met het internet.
4. Weer reset en vervolgens avast anti-virus geïnstalleerd. Deze laatste kon eigenlijk ook niks betekenen.

Verder:
1. Slechts 400mb van de 2gb werkgeheugen na memoryclearen beschikbaar :/
2. Ik installeer vrijwel nooit apps. Recentelijk ook niet gedaan buitenom de pokémon app(waarvan ik heb gecheckt of het de juiste, veilige was!)
3. Met een pc kom ik aardig uit de voeten, maar met telefoon problemen heb ik weinig ervaring. Dus misschien doe ik iets faliekant verkeerd.
4. Het betreft een chinaphone.(jiayu S3) Ik geloof dat hij geroot is destijds(door het verkoop bedrijf), maar terug naar de fabrieksinstellingen betekend ook meteen terug naar die heerlijk onleesbare Chinese taal.

Oplossing(???)
Wellicht slim om alle software te verwijderen, de telefoon te rooten en iets als cynogenmod te installeren? Ik heb het nog nooit eerder gedaan, maar dat vogel ik wel uit. Maar...
1. Lost dit überhaupt het probleem wel op? Zo nee, alternatieven?
2. Cynogenmod is beschikbaar voor mijn tel., maar bestaat er een goede kans dat het matig/slecht werkt?
3. Tips of waarschuwingen voor een beginneling als ik?

Alvast bedankt voor de hulp!
Sebas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
1;Als je hem root en andere Alternatieve Rom erop begin je weer opnieuw omdat je alles wist, dit lost je probleem wel op, Zoek op XDA en google naar de Roms.

Misschien beter om eerst de officiele Firmware te downloaden ergens en deze Flashen, dan start je ook weer clean.Googlen op original firmware jiayu s3

Kijk hier ook even;[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie
2; Cynogenmod kan prima werken, zullen altijd kleine bugs zijn maar proberen zeker waard.
3; Ga niet te snel te werk, kijk of je een reserve telefoon kan regelen en dan op je gemak inlezen hoe je de jiayu kan rooten/flashen etc

http://forum.xda-develope...overy-root-jiayu-t3028488

Suc6

[ Voor 7% gewijzigd door ionicdog op 21-07-2016 05:24 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog makkelijker - boot in recovery mode (power+vol up) en erase daar alle data/een echte factory reset.

Dat zal wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
ecte factory reset gaat niet werken als het virus/malware zich maar diep genoeg genesteld heeft in je telefoon.

Een nieuwe image erop flashen is de beste oplossing. Als je nog geen ervaring hebt met custom roms, zou ik in eerste instantie proberen gewoon de meest recente image van de fabrikant erop te flashen. Dan weet je zeker dat alles gewist is, en vervangen door iets wat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:56
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sanderp op 18-03-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Ik zou je even goed inlezen en met clean install een rom installeren, dan weet je zeker dat het weg is.
Het kan ook root toegang hebben verkregen en zo diep in je systeem zitten; enkel een factory reset is dan niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik had dit laatst ook met een Elephone van mijn schoonmoeder, echt het enige wat helpt is inderdaad de ROM opnieuw flashen, factory reset en dergelijke lost dit niet op (of niet voldoende) waardoor het toch weer terug gaat komen.

Rustig inlezen hoe je de rom er op moet zetten, hier vond ik nog wel een vrij complete uitleg:
http://forum.xda-develope...ash-rom-jiayu-s3-t3144018

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Waarschijnlijk is je telefoon geroot en zit de virus heel erg diep in je telefoon. Overnieuw rooten en andere ROM opknallen moet het wel oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ allemaal:

Hartstikke bedankt voor alle antwoorden. Ik ga mij inlezen en ermee aan de slag. Ik was dat vergeten te vertellen, maar een reset vanuit het bootmenu heb ik ook al een aantal x geprobeerd. Dat werkt helaas niet. :/

Hoe dan ook ik zal rustig en veilig te werk proberen te gaan. Ik heb even gecheckt, maar de telefoon is kennelijk al een x geroot.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:18
Ik heb hetzelfde ondervonden met de telefoon van mijn zoontje, een Hema H5 exemplaar. Ineens allemaal malware, virussen popups. Met mbam niet weg te krijgen omdat de bestanden niet te deleten waren. Waarschijnlijk zijn de boosdoeners middels root goed verstopt. Vervolgens met Kingsroot zelf root geworden, kon toen al veel weghalen. Echter, de laatste file niet en bij een reboot komen ze mooi terug. Heb gevonden dat de telefoon een kloon van een Zopo ZP590 is en heb een ROM voor die versie gevonden. Hopelijk lukt het daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Als een app zichzelf mbv root-toegang simpelweg in /system geinstalleerd heeft, dan krijgt een factory reset hem al niet meer weg. Dus inderdaad flashen is de beste optie.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ben erg benieuwd of het is gelukt. heb hier ook een Hema H5 met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Piet400 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:17:
Ben erg benieuwd of het is gelukt. heb hier ook een Hema H5 met hetzelfde probleem.
Euh, de telefoon is na de flash nu gebricked, dus ik kan de door mij genoemde methode niet echt aanraden :+

Je kunt proberen of jij wel alles met Kingsroot (daardoor word je root) kunt weghalen, het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Red devil schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:36:
[...]

Euh, de telefoon is na de flash nu gebricked, dus ik kan de door mij genoemde methode niet echt aanraden :+

Je kunt proberen of jij wel alles met Kingsroot (daardoor word je root) kunt weghalen, het is het proberen waard.
Balen dat hij niet meer werkt. ik wacht nog even op een telefoontje van de Hema wat we hieraan gaan doen. alhoewel ik er niet veel van verwacht. ze weten vast veel over rookworsten, maar electronica, ik betwijfel het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
[...]

Ik denk dat je telefoon gewoon weer maximaal aan de gang kan, zelfs Android 6 kan nu betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
[...]

Dat ding is echt wel weer aan de praat te krijgen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mehari72 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat je telefoon gewoon weer maximaal aan de gang kan, zelfs Android 6 kan nu betrouwbaar.
Momus schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:30:
[...]

Dat ding is echt wel weer aan de praat te krijgen, hoor.
Tips graag, want hij reageert niet meer kabeltje met voeding, er brandt niks nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03
Heb je ook geprobeerd om de voeding een tijdje er aan te laten. Soms gaat deze pas na een uur ineens weer aan. Heb een HTC gehad die ook inees dood leek te zijn. Truc was om hem een tijd aan de lader te hangen.

Soms help het ook om bv powerknop + Vol + of Vol - in te drukken en dan pas de stroom aan te sluiten. Zo beetje spelen met de knopjes.

Indien mogelijk de battrij er een tijdje uithalen en dan eens proberen kan ook helpen.

En hier staan ook nog wat tips
https://forum.hovatek.com/thread-808.html

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 31-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Oeps ander toestel.

[ Voor 93% gewijzigd door Mehari72 op 31-07-2016 11:50 . Reden: ander toeste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Red devil schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:23:
[...]

[...]

Tips graag, want hij reageert niet meer kabeltje met voeding, er brandt niks nada.
Je hebt de zopo firmware geflashed?
De toestellen zijn nagenoeg identiek maar verschillen wel. (Anders zou zoo ook niet hebben gedreigd met een rechtszaak he;))
Waarschijnlijk heb je een kernel/bootloader (gok de bootloader als de telefoon niks meer doet, met kernel moet er nog iets van leven waar te nemen zijn)

Je kan dit oplossen door aan Hema de firmware te vragen. Heb gehoord dat als dat naar de juiste afdeling doorgezet word dit ook gedaan word.

In vervolg het beste om geen bootloaders, firmwares en basebands van andere toestellen te flashes, dit kan grote problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dutchdeveloper schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Je hebt de zopo firmware geflashed?
De toestellen zijn nagenoeg identiek maar verschillen wel. (Anders zou zoo ook niet hebben gedreigd met een rechtszaak he;))
Waarschijnlijk heb je een kernel/bootloader (gok de bootloader als de telefoon niks meer doet, met kernel moet er nog iets van leven waar te nemen zijn)

Je kan dit oplossen door aan Hema de firmware te vragen. Heb gehoord dat als dat naar de juiste afdeling doorgezet word dit ook gedaan word.

In vervolg het beste om geen bootloaders, firmwares en basebands van andere toestellen te flashes, dit kan grote problemen opleveren.
lol ben er achter gekomen maar ik kreeg geen reactie van Hema, dus heb de gok maar genomen (en verloren). Maar toestel was toch al verloren dus kon de gok wel nemen.
Hij doet echt niks, reageert niet op USB kabel, niet op voeding. Dus ik zie niet in hoe ik daar ooit iets mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het is me wel eens gelukt met een Huawei die niets meer deed.
Er was geen complete flashable firmware te vinden.
Een recovery van de Jiayu g3 met de zelfde chipset ging wel met de flashtool.
Daarmee kon ik weer een zip met de juiste rom installeren
Pagina: 1