Toon posts:

Witte Behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowat alle componenten besteld en nu heb ik dus een behuizing nodig. (ATX)

Ik heb het liefst 2, 3 of 4 usb 3.0 poorten en het moet een witte behuizing zijn.
De prijs sowieso onder de €100 en het liefst goedkoper.

Het mag gewoon een dichte behuizing zijn, er hoeft geen raam in te zitten of iets dergelijks.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-07-2016 16:20)

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
https://nl.hardware.info/...lent-window-glacier-white

Deze heeft 2 USB 3.0 front aansluitingen.

Is trouwens ook een goed afgewerkte kast zoals het bij phanteks gebruikelijke is.

[ Voor 23% gewijzigd door Tjm De Groot op 21-07-2016 15:28 ]

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Alle reacties

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://tweakers.net/cate...Q3EIptlZHycgCWdDMEihYWwsA

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 21-07-2016 02:18 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Zover ben ik ook wel gekomen. Maar welke hebben meerdere usb 3.0 ingangen

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Even op de Specificaties tab van een behuizing klikken en kijken bij Bays en aansluitingen > Aansluitingen voorzijde. Daar kun je precies zien of USB 3.0 aanwezig is en hoe vaak. Bijna alle kasten in de link van himlims_ hebben dat wel, maar meer dan 2 poorten ga je niet vinden denk ik.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Meeste gevallen hebben een enkele USB3.0 front header (2 poorten).
Soms ook nog de standaard twee USB2.0 poorten, wat het totaal op 4 brengt.

Voor veel toepassingen is USB2.0 nog prima geschikt. Eventueel kun je in een grote behuizing ook een handige front bay kiezen voor nog meer connectiviteit: https://tweakers.net/cate...6SiZGhsjCFoZKOkDSCChXWwsA

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het handig om dingen over te zetten van een SD-kaart (dmv een usb 3.0 cardreader) naar een externe ssd bv. (usb 3.0)

Die cardreader steek ik gewoon in een usb 3.0 achter en laat die cardreader op een handige plek uitkomen
En die ssd of usbstick doe ik dan in de voorkant

Zo kan ik snel en makkelijk bestanden over zetten

En zo een kaartlezer frontbay.. als ik daar een sd kaart in doe en die usb 3.0 poort die erop zit een ssd aansluit. Dan delen ze toch de bandbreedte?

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Welke snelheid ben je op dit moment gewend met het SD-kaartje? Ik verwacht dat deze alsnog een redelijk grote begrenzing zal zijn voor een externe SSD, waardoor USB3.0 niet eens wereldschokkend veel toe zou voegen.

Een externe USB3.0 verlengkabel kan ook handig zijn, die bijvoorbeeld uitkomt in de buurt van de monitor. Heb je ook daar een USB3.0 invoermogelijkheid. Je ziet soms ook monitoren met een USB3.0 ingebouwd, dat boots je dan in ruwe lijnen na met zo'n verlengkabeltje.

Verwijderd

Topicstarter
Bij usb 2.0 poorten heb je vaak in de praktijk een bottleneck van 10mb per seconde

Bij usb 3.0 ligt de bottleneck bij de sd-kaart Dan kom je uit bij iets van 90mb per seconde

Ben je bijna 10x zo snel klaar met iets overzetten. Vooral met grote bestanden is dit handig. Dus dat scheelt heel erg veel tijd. Vandaar mijn keuze van usb 3.0

En die cardreader sluit ik aan de achterzijde en laat die dan ook dmv de kabel uitkomen ter hoogte van het toetsenbord.

Maar wat zal het verschil zijn tussen een 100 euro behuizing en een 40 euro behuizing?

Acties:
  • Beste antwoord

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
https://nl.hardware.info/...lent-window-glacier-white

Deze heeft 2 USB 3.0 front aansluitingen.

Is trouwens ook een goed afgewerkte kast zoals het bij phanteks gebruikelijke is.

[ Voor 23% gewijzigd door Tjm De Groot op 21-07-2016 15:28 ]

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Verwijderd

Topicstarter
Besteld.
Pagina: 1