Hardeschijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:06
Sinds een paar dagen loopt mijn pc regelmatig vast. Als ik world of tanks (staat op mijn HDD) opstart en even speel loopt hij altijd vast. Als ik een tijdje wacht reageert de computer weer en geeft het logboek het volgende aan: 'Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0.'
In een enkel geval hersteld de pc zich niet en verschijnt een bsod met 'memory management' .

Dus mijn vermoeden is dat mijn hdd kapot is gegaan helaas. Ik seagate tools en crystaldiskinfo gebruikt om de status van de hdd te bepalen en die geven beide aan dat er niks mee aan de hand is.

Naast dit probleem, heb ik sinds kort ook een paar keer gehad dat de bios mijn ssd niet herkende, waarop Windows 10 staat.

Mijn systeem:
samsung HD103UJ 1000 GB
Kingston SV300S37A120G
Intel 4690K
Asus Z97-A
Crucial Ballistix Tactical 2 x 4 gig 1600 mhz
XFX 6870
Corsair TX 650W

Wat ik al gedaan heb:
- Memtes86 twaalf uur lang laten draaien vanwege de memory management bsod.
- HDD getest met crystalmark en seagate tools: long fix.
- Processor was overgeclockt, maar sinds deze rpoblemen loopt ie nu weer stock, helaas was dit niet de oplossing.

Dus is mijn HDD nou kapot aan het gaan zonder dat de tests dit aangeven of is er meer aan de hand?
Hebben jullie nog suggesties?

Verwijderd

Begin met het posten van de SMART gegevens. :)

Zie: Check je SMART

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Bad block in combinatie met memory problemen kan ook op defect RAM duiden, maar gezien je dat al getest hebt zou dat het niet moeten zijn.

Gebruikt je een SSD voor je OS of een HDD? Want als de HDD alleen data doet zou je PC niet moeten vastlopen.

• upclocker
Bij deze de smart van de HDD en doe ook gelijk maar de SSD:
https://www.dropbox.com/s/zlj8l25w376b47s/Smart%20hdd.jpg
https://www.dropbox.com/s/67ilnheiaal4kom/Smart%20SSD.jpg
Ik gebruik inderdaad de SSD voor het OS en de HDD voor alle overige dingen. World of tanks staat op de HDD, daarom dacht ik dat die de boosdoener was. Maar speel nu een ander spel zonder problemen die ook op de HDD staat. Beetje tegenstrijdige signalen allemaal.

Hmm kom er net achter dat tijdens de chkdsk van de ssd er in het logboek van system events een rijtje 'Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0.' fouten bij komt. Ligt dus aan de SSD lijkt me? verklaard ook gelijk waarom mijn bios hem niet herkend af en toe.

[ Voor 30% gewijzigd door upclocker op 21-07-2016 03:03 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 20:59
Iemand zou eens goed naar de SSD-Smart waarden moeten kijken, die lijken niet helemaal kosher.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Renault schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:35:
Iemand zou eens goed naar de SSD-Smart waarden moeten kijken, die lijken niet helemaal kosher.
Ja daar klopt iets niet.
upclocker schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 01:31:
Bij deze de smart van de HDD en doe ook gelijk maar de SSD:
https://www.dropbox.com/s/zlj8l25w376b47s/Smart%20hdd.jpg
https://www.dropbox.com/s/67ilnheiaal4kom/Smart%20SSD.jpg
Ik gebruik inderdaad de SSD voor het OS en de HDD voor alle overige dingen. World of tanks staat op de HDD, daarom dacht ik dat die de boosdoener was. Maar speel nu een ander spel zonder problemen die ook op de HDD staat. Beetje tegenstrijdige signalen allemaal.

Hmm kom er net achter dat tijdens de chkdsk van de ssd er in het logboek van system events een rijtje 'Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0.' fouten bij komt. Ligt dus aan de SSD lijkt me? verklaard ook gelijk waarom mijn bios hem niet herkend af en toe.
Heb je je pc een tijdje geleden verplaatst ofzo?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• upclocker
Damic schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:14:
Heb je je pc een tijdje geleden verplaatst ofzo?
Ja klopt ik heb hem vorige maand verplaatst inderdaad, maar SSD's zijn toch niet echt gevoelig voor schokken?
Ik heb vandaag maar een nieuwe SSD gekocht aangezien dit toch de boosdoener was volgens mij.

Het enige dat ik wel raar vind is dat die programma's niks konden vinden. Maar goed, hopen dat het zo opgelost is. Zo niet, post ik het hier. In ieder geval bedankt.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik bedoelde meer op de sata kabels dat eventueel los komen te zitten want je 2 schijven hebben problemen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• upclocker
Ja dat zou kunnen inderdaad, maar dan heb je meer random problemen lijkt me? Nu waren de problemen reproduceerbaar, wat toch meer duidt op iets hardwarematigs denk ik.
Pagina: 1