Zoemend geluid via oplader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606110

Topicstarter
Hi,

Mijn universele oplader (90W) van Coolermaster is onlangs kapot gegaan, heeft het altijd prima gedaan. Ik heb van ditzelfde merk een nieuwe universele oplader gekocht (ook 90W). Ik gebruik mijn laptop vaak in combinatie met mijn oordopjes, maar sinds het gebruik van de nieuwe lader ervaar ik een zoemend, statisch geluid. Als de oplader uitgeplugd wordt, is het direct weg.

Ik heb andere stopcontacten geprobeerd, maar dit is niet de oplossing. Als ik mijn hand tegen de onderkant van de laptop plaats, gaat het geluid weg. Als ik de oordopjes niet aansluit, valt het zoemende geluid uit de reguliere speakers van mijn laptop mee. Het is dus een specifiek probleem; de combinatie oordopjes + oplader.

Wat kan ik nog proberen? Of moet ik een nieuwe universele lader kopen?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij hebt last van Wikipedia: Coil noise
Zie ook http://lifehacker.com/thi...d-how-to-avoid-1669522880
Weinig an te doen dus, koop een nieuwe adapter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje! Kan het zijn dat ik met exact eenzelfde nieuwe oplader geen probleem heb? Of moet het echt een ander type zijn?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Anoniem: 606110 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:50:
Dankje! Kan het zijn dat ik met exact eenzelfde nieuwe oplader geen probleem heb? Of moet het echt een ander type zijn?

Dank.
De kans dat je bij een ander examplaar van hetzelfde type dit probleem niet hebt is vrij groot. Een coil whine in typische voedingen kan je het product prima RMA voor sturen, ik zou dan ook even contact opnemen met CM om deze te laten retourneren, want het hoort zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 23:28

BLACKfm

o_O

Coil Noise / Coil Whine? Dat zou dan toch in de adapter zelf moeten zitten? Lijkt me niet dat je daar dan last van moet hebben over de speakers of oordopjes.

Het klinkt in ieder geval als een slechte aarding. Ik had laatst een 3rd party oplader voor een Dell aangesloten en toen deed het trackpad van mijn muis raar (lichte trillingen en uitschieters bij het verplaatsen van de cursor). Na onderzoek was dat probleem er alleen als de oplader was aangesloten en ging direct weg als deze was uitgeplugd:
In mijn huis overigens, toen ik de laptop op het werk aansloot met de zelfde adapter was het probleem er dan weer niet.

Je zou het kunnen proberen met een andere adapter, terugbrengen omdat je een piep/ruis over de speakers hebt lijkt me geen goede reden om garantie te claimen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBoy123
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04-2021
Anoniem: 606110 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:50:

Dank.
Dit kan een productiefout zijn van de adapter, maar ook een probleem van de hele serie. Moeilijk te zeggen, maar gewoon retourneren en een andere proberen. Mocht deze hetzelfde euvel hebben, dan zou ik zeker een ander model gaan zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem vervangen door een lader van Trust (niet mijn eerste keuze, maar er waren weinig alternatieven). Deze heeft het euvel met het geluid via de oordopjes niet, maar de adapter zelf maakt een enorm kabaal. Dit is gelinkt aan de activiteit van de laptop, dus als ik een webpagina laadt is hij stil. Zodra deze geladen is, begint het zoemen weer.

Zoeken naar nóg een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:41
Of gewoon een orginele lader kopen. De kwaliteit daarvan is vaak een stuk beter.
Pagina: 1