Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag wat nieuwe onderdelen gekocht waaronder een nieuwe cpu, moederboord, ssd en ram. Ik heb mijn computer terug in elkaar gezet en nu als ik hem aanzet staat hij een paar seconden aan met zwart scherm en sluit zichzelf dan af en start zichzelf weer op. Ik heb geen idee meer wat er fout kan zijn misschien weten jullie nog wat?

Cpu i5 6600k boxed
Videokaart msi gtx 790
Moederboord gigabyte ga-b150-hd3p
Geheugen Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
Ssd sandisk 500gb
Voeding ocz zs series 750w

Ik heb de ram in verschillende ram slots geplaatst en ook geprobeerd met 1 ram stick. Daarnaast ook geprobeerd de ram stick er op een andere manier er in te steken die uitgelegd was in een andere thread. Gekeken of er iets gebogen was bij mijn cpu zonder succes.

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Moederbord op de doos, psu, cpu en 1 ram latje eraan en kijken of die gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:45:
Moederbord op de doos, psu, cpu en 1 ram latje eraan en kijken of die gaat.
Geprobeerd moederboord led brandt wanneer ik hem opstart en valt weer uit na een paar seconden geeft hetzelfde probleem dus.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan 1 voor 1 onderdelen uitsluiten. Andere voeding, CPU of moederbord. Mijn vermoeden is moederbord of voeding. Alle pinnetjes van de socket nog netjes ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom een K (overklokbare CPU) op een bord die niet kan overklokken? Ook ondersteunt je bord alleen 2133MHz geheugen en dit is 2400MHz. Gigabyte borden zijn daar heel kieskeurig mee op niet Z borden.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:03:
Dan 1 voor 1 onderdelen uitsluiten. Andere voeding, CPU of moederbord. Mijn vermoeden is moederbord of voeding. Alle pinnetjes van de socket nog netjes ?
Ik heb de voeding gisteren nog gebruikt voor mijn andere onderdelen dus het zal daar niet aan liggen verder kan ik geen andere moederbord of cpu proberen omdat mijn oude onderdelen niet passen.
nelizmastr schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:05:
Waarom een K (overklokbare CPU) op een bord die niet kan overklokken? Ook ondersteunt je bord alleen 2133MHz geheugen en dit is 2400MHz. Gigabyte borden zijn daar heel kieskeurig mee op niet Z borden.
Ik was van plan nieuwe ram te halen morgen. Maar de ram die ik heb staat wel onder compatible ram sticks dus ik dacht dat het niet een groot probleem was.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 22:13 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:11:
[...]

Ik heb de voeding gisteren nog gebruikt voor mijn andere onderdelen dus het zal daar niet aan liggen verder kan ik geen andere moederbord of cpu proberen omdat mijn oude onderdelen niet passen.

[...]

Ik was van plan nieuwe ram te halen morgen. Maar de ram die ik heb staat wel onder compatible ram sticks dus ik dacht dat het niet een groot probleem was.
Maar waarom heb je dan een 6600K op een bord geplaatst die niet kan overklokken? Dat kan ik nog niet helemaal volgen :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr

Maar waarom heb je dan een 6600K op een bord geplaatst die niet kan overklokken? Dat kan ik nog niet helemaal volgen :+
Fout gemaakt :'). Maar daar gaat het mij niet persé om het enigste wat ik voor nu wil is dat mijn computer zal gaan werken. Zal het met deze ram wel gaan werken denk je?

Kingston 16GB DDR4-2133MHz Non-ECC CL 15 DIMM 2Rx8
(groep:Geheugen-DDR4-RAM)
Productnummer: KVR21N15D8/16

Of zal ik mijn moederbord terug sturen en een asus z170 pro gaming bestellen en dan dezelfde ram gebruiken?

Want ik heb wel andere threads gezien waar ze andere ram hebben gekocht en dit soort probleem opgelost was. Ook zijn die compleet nieuwe producten en is er niks mis gegaan dat wij hebben kunnen zien bij het in elkaar zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 23:04 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

rdejongjr

Gnome

Het is momenteel een beetje gokken, voeding, geheugen combi of wellicht toch iets niet goed aangesloten of beschadigd.

- Voeding is al een wat ouder model welke mogelijk niet overweg kan met de ontzettend lage belasting tijdens het opstarten. (tijdens de POST worden ook diverse powerstates en speedstep opties getest)

- Geheugen lijkt overeen te komen met de QVL (al kunnen verschillende batches ook al niet meer werken), de meeste borden gaan ook piepen wanneer het geheugen niet wordt gezien (via de buzzer/speaker als deze is aangesloten)

- Dan is er nog de assemblage zelf, daar kan zo veel bij mis gaan, probeer als het kan ook eens een intel boxed koeler (sommige aftermarket koelers zetten teveel druk of hebben slechte afwerking waardoor het bord beschadigd)

Wanneer je er niet zelf uit komt en je hebt geen stash reserve hardware, vraag dan aan je verkoper of je langs kunt komen of de set insturen om een aantal onderdelen te testen, op de gok onderdelen bestellen worden jij en de shop niet blij van.

[ Voor 4% gewijzigd door rdejongjr op 21-07-2016 03:37 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:27
Wat gebeurt er zonder ram. Zorg dat er een pieper is aangesloten.

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
Zou toch als eerste een andere voeding proberen..
Pagina: 1