Voeding upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-03 23:40
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een 500 WATT voeding
In mijn PC (Dell Optiplex 790) Zit een H250AD-00 voeding, ik ben opzoek naar een 500 WATT voeding, op precies dat formaat, en de aansluitingen, maar ik heb echt geen idee waar ik moet zijn

Wat is je budget: €50
Hoeveel wil ik er aan uitgeven? Zo min mogelijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar past en werkt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben bezig om dit systeem te upgrade naar een GamePC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veel keuze heb je niet:
https://tweakers.net/cate...SSsZGpoZKOkrmJhYFSbG1tLQA

https://nl.hardware.info/...kaGpoaKFlFK1lYWhoqxdbWAgA

Waarvan de pricewatch: Seasonic TFX-350 80+ Gold eigenlijk de enige interessante is, maar wel boven je budget.

Waarom eigenlijk 500 watt? Bovenstaande seasonic is voldoende voor een RX 480, GTX 970, GTX 1060 of GTX 1070, als die kaarten überhaupt in je kast passen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Voor GTX 960 idd, heb ook al een PCI-E Riser in huis
Maar bedankt voor het kiezen van de voeding! Alleen is het te weinig

[ Voor 62% gewijzigd door Stefan Weel op 20-07-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo te weinig? Wat zijn de overige specificaties van je systeem? Er zijn namelijk meerdere Del Optiplex 790 uitvoeringen. Een normaal systeem met een i5 + GTX 960 raakt onder zware belasting misschien de 200-210 watt aan. De Seasonic is van goede kwaliteit en kan dat makkelijk aan. Zoals ik al zei zelfs een zwaardere kaart dan een GTX 960 is geen probleem, zolang de kaart niet meer dan een 1x6 of 1x 8 (6+2) pins aansluiting nodig heeft van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart is niet leverbaar, zwaar overpriced en maar 2GB.

Deze is goedkoper, direct leverbaar en 4GB:
https://www.alternate.nl/...1194393?tk=13057&lk=16067

En gaat echt makkelijk werken met je systeem en de Seasonic voeding. Betere voedingen ga je trouwens ook niet vinden in TFX formaat, dus dan zou je je kast moeten vervangen, maar weet niet of je moederbord een standaard formaat is als MicroATX bijvoorbeeld? Vast wel maar hoeft niet persé.
Zou me meer zorgen maken of zo'n videokaart wel in je kast gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
En als ik een andere kast neem, waar moet ik dan op letten bij de aanschaf van een voeding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50
Andere kast met een dell moederbord zal niet gaan, dell maakt hun moederborden anders dan een normale fabrikant.
De i/o aansluitingen en de pci aansluitingen zitten meestal omgedraaid, en het is een apart formaat ook nog eens.
Ook zijn deze standaard moederborden van dell niet echt goed voor gaming, het zijn eigenlijk gewoon office bakies en ook daar op berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
franssnarf schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:07:
Andere kast met een dell moederbord zal niet gaan, dell maakt hun moederborden anders dan een normale fabrikant.
De i/o aansluitingen en de pci aansluitingen zitten meestal omgedraaid, en het is een apart formaat ook nog eens.
Ook zijn deze standaard moederborden van dell niet echt goed voor gaming, het zijn eigenlijk gewoon office bakies en ook daar op berekend.
Dus dan wordt het nieuwe kast, voeding, moederbord en dan komt de gpu daar nog bij. Je hebt maar 4 GB ram voor meeste games is 8 GB een vereiste. Je hebt ook nog geen SSD. Gaat zowat een nieuwe pc worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
franssnarf schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:07:
Waarom zijn Dell moederborden niet goed voor gaming?

De PC kan echt nog wel even mee imo.
SSD is niet echt nodig (wel lekker), 4GB geheugen kost nagenoeg niks, de voeding zoals besproken en een videokaartje erbij en je hebt een gamebak.
Pagina: 1