Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
Hallo,

Ik heb hulp nodig bij het kiezen van een nieuwe telefoon.
Hiervoor heb ik een nexus 6 gehad maar hiervan is het scherm kapot gegaan en door de hoge prijs van een schermreparatie heb ik besloten om een nieuwe telefoon te kopen.
Ik ga een abonnement nemen en kom dan uit op een toestelprijs van 210 euro voor de nexus 5x en voor de moto x style op een prijs van 280 euro.
Ik heb al wel veel reviews bekeken alleen weet ik niet goed welke ik moet kiezen.
De telefoons zijn ongeveer gelijk qua specs en zijn geschikt voor mij, ik gebruik ze alleen voor normaal gebruik; whatsapp, youtube, internetten, foto's maken etc. (niet voor gamen etc)
De bouw kwaliteit van de moto x style spreekt me meer aan omdat ik vaak mijn mobiel laat vallen (net zoals bij de nexus 6) en hij heeft meer grip door de achterkant, de nexus 5x heeft een gladde achterkant.
De nexus 6 vond ik eigenlijk te groot en daardoor heb ik hem ook vaak laten vallen, dat is eigenlijk waarom mischien mijn voorkeur zou uitgaan naar de nexus 5x, maar ik heb gezien dat er weinig verschil zit in de grootte.
Ik wil de telefoon voor ongeveer een jaar gebruiken of langer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Beste antwoord (via rens-br op 21-07-2016 09:41)

Anoniem: 718373

De Moto X Style heeft een groter scherm met een hogere resolutie.. De accuduur is iets beter en het geheugen is uit te breiden.
Ze zijn ongeveer even snel. Beiden zijn goede keuzes. Neem deze die je het meest bevalt.
Ter bescherming tegen het vallen, kan je een schokvrije cover aandoen. Dat helpt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 718373

De Moto X Style heeft een groter scherm met een hogere resolutie.. De accuduur is iets beter en het geheugen is uit te breiden.
Ze zijn ongeveer even snel. Beiden zijn goede keuzes. Neem deze die je het meest bevalt.
Ter bescherming tegen het vallen, kan je een schokvrije cover aandoen. Dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Ik ben gegaan voor de moto x style, het topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-07 08:50
Hallo, ik sta voor precies dezelfde keuze.
Ik heb had nu de Moto X 2014. Is me goed bevallen.
Enige minpunt was de 16gb en niet uitbreidbaar geheugen. Dat is nu verholpen.
Voor die Motorola had ik de Nexus 4. De kale en makkelijk te rooten en aan te passen Android van de Nexus beviel me ook erg goed. Nu vraag ik me af hoe jou de Moto X Style bevalt!
Kun je daar nog iets over zeggen? Wat heeft je doen besluiten voor de Moto X te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
johnhuff schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:09:
Hallo, ik sta voor precies dezelfde keuze.
Ik heb had nu de Moto X 2014. Is me goed bevallen.
Enige minpunt was de 16gb en niet uitbreidbaar geheugen. Dat is nu verholpen.
Voor die Motorola had ik de Nexus 4. De kale en makkelijk te rooten en aan te passen Android van de Nexus beviel me ook erg goed. Nu vraag ik me af hoe jou de Moto X Style bevalt!
Kun je daar nog iets over zeggen? Wat heeft je doen besluiten voor de Moto X te gaan?
Hij bevalt mij erg goed, hij is nog steeds snel. Hij heeft een mooi scherm en de accu gaat lekker lang mee, de fast charge functie is ook heel handig, deze krijg je er dan ook bij (oplader). De bouwkwaliteit is erg goed, hij ligt lekker in de hand en kan hem met 1 hand gebruiken (Hiervoor had ik de nexus 6 en die was te groot). Ik heb hem een aantal keren laten vallen op de stoep en heb dan ook alleen een kleine beschadiging om de body (op de rand), het is echt een stevige mobiel. De achterkant heeft profiel (ik gebruik geen hoesje) en glijd dus eigenlijk nooit uit je hand. De camera is erg goed maar Motorola staat niet bekend om zijn camera's dus verwacht geen galaxy kwaliteit. De boxjes zijn lekker hard en de beste die ik tot nu toe in een telefoon heb gehad. Ik ben heel tevreden over deze mobiel, ik heb vaak de nexus 5x gezien alleen zou ik deze nooit meer kopen nadat ik de style heb gebruikt. De nexus 5x heeft een matige body, 1 boxje werkt maar van de 2 (de 2de is voor de sier) en het geluid is slecht en niet hard. De performance zal ook goed zijn en je hebt de nieuwste android etc. alleen de motorola is gewoon meer waar voor je geld. Ik vindt de style er veel mooier uit zien en hij ligt ook lekkerder in de hand, hij is veel mooier qua design en is overal gewoon de betere keuze qua prijs kwaliteit verhouding. Tenzij je heel graag een nexus 5x wilt vanwege de software wilt kan je daar voor gaan, maar je kan elke telefoon gewoon rooten dus ik zou sws voor de style gaan, ik zou het nooit anders hebben gedaan. Hopelijk helpt dit je in het maken van de keuze, als ik jou was zou ik voor de style gaan, als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;)

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-07 08:50
Dank voor je reactie!
Ik heb alleen twee weken voor de 5x gekozen... omdat de style niet meer te verkrijgen was bij een abo. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat nu al weer anders is. De style was uiteindelijk ook mijn eerste keuze. Leek betere spec's te hebben.
Nu dus de 5x, en ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben. Ik heb een fijn hoesje erom, zodat hij niet weer kapot kan vallen (bij nexus 4 en moto x2nd gebeurd...)
Met name de vingerafdruksensor is buitengewoon goed en heel handig! Verder loopt hij als een zonnetje. Dus al met al ben ik er tevreden mee, ook al was het mijn tweede keuze.
Pagina: 1