Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koud dak - type pir en hoe om te gaan met dakdoorvoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
Dag Tweakers,

Twee vragen

1. Kan iedere alu-pir gebruikt worden om een schuin dak te isoleren? Of moet er bijzondere pir gebruikt worden? Heb http://www.wecal.nl/neder...rm_alu_trilaminaat__alu_/ op t oog, zitten redelijk dichtbij namelijk 😴

2. Hoe moeten de dakdoorvoeren gemaakt worden? Kan je de pirplaat er strak tegen aan schroeven, of moet je ruimte houden en dicht purren met brandwerende pur (bij bijvoorbeeld de cv afvoer). Kan t kwaad om PiR direct tegen de afvoerbuis (die heet wordt?) aan de schroeven?

Heb me suf gezocht, ook maar even hier de vraag gesteld :). De vraag of t n koud dak moet zijn, is al wel beantwoord, woon namelijk tussen een huis dat te koop staat en een oudere heer. Beide zullen wel niks willen om t dak vanaf buiten te isoleren 🤓

[ Voor 9% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 20-07-2016 19:20 ]

remember your end, someone owns us

Alle reacties

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23
Ad 1. Als je de isolatie tussen de balken gaat plaatsen en het dan afwerkt met gips oid zou ik niet van die dure platen nemen, maar gaan voor b-keus platen van marktplaats. Dan maakt het namelijk een stuk minder uit of ze exact even dik zijn. Isoleren zullen ze net zo goed. Of beter, als je dan een dikkere plaat binnen budget krijgt. Qua plaat maakt het verder niet uit voor plat of schuin. Juist als je een warm plat dak maakt moet je speciale platen hebben met de juiste cachering voor je dakbedekking.

Ad 2. Dakdoorvoer van een open haard zou ik apart behandelen. Van een (HR)-CV wordt de doorvoer niet heet.

Regeren is vooruitschuiven

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ChangeLife4Ever schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:19:
Dag Tweakers,

Twee vragen

1. Kan iedere alu-pir gebruikt worden om een schuin dak te isoleren? Of moet er bijzondere pir gebruikt worden? Heb http://www.wecal.nl/neder...rm_alu_trilaminaat__alu_/ op t oog, zitten redelijk dichtbij namelijk 😴

2. Hoe moeten de dakdoorvoeren gemaakt worden? Kan je de pirplaat er strak tegen aan schroeven, of moet je ruimte houden en dicht purren met brandwerende pur (bij bijvoorbeeld de cv afvoer). Kan t kwaad om PiR direct tegen de afvoerbuis (die heet wordt?) aan de schroeven?

Heb me suf gezocht, ook maar even hier de vraag gesteld :). De vraag of t n koud dak moet zijn, is al wel beantwoord, woon namelijk tussen een huis dat te koop staat en een oudere heer. Beide zullen wel niks willen om t dak vanaf buiten te isoleren 🤓
1
Ik heb hier hetzelfde materiaal tegen het schuine dak aan de binnenzijde en op het platte dak van de dakkapellen. Ook de zijwanden van de dakkapellen zijn geïsoleerd met die xtratherm platen. Gedeeltelijk 80 en 100mm.
80 was op bij de groothandel, dus kreeg 100 mee.
Op het platte dak ligt de isolatie direct onder het dakleer, de eerste laag is met lange schroeven vastgezet op het dakbeschot onder de isolatie.
De toplaag is gebarnd op de eerste laag, zoals hier.

2
Dakdoorvoer van hr ketel is nooit warm, is concentrisch. Dus buis in buis, de koude luchttoevoer aan de buitenkant, de rookgassen door de binnenste buis.

Voor houtkachels zijn regels opgesteld hoe veilig door een dakbeschot te gaan.
Metaloterm AT levert mooi spul om veilig te kunnen stoken.

[ Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 21-07-2016 06:45 ]

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond