Moederbord Medion heeft 14 pins voeding ingang, help!

Pagina: 1
Acties:
  • 8.775 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 795833

Topicstarter
Mijn vraag
...Hallo allemaal,
Ik heb een Medion akoya pc met een voeding aansluiting van 14 pins op het moederbord. Nu heb ik een nieuwe voeding gekocht van 650 watt maar deze heeft een aansluiting van 24 pins op het moederbord. Nu weet ik dat Medion vaker problemen had met het upgraden van onderdelen maar "dit" wist ik niet. Ik heb deze nieuwe voeding nodig om mijn nieuwe videokaart te kunnen laten draaien. Het probleem is dus dat de nieuwe voeding niet past en dat ik niet de videokaart kan plaatsen. Weten jullie hoe je dit probleem kan oplossen? Ik dacht dat het zou kunnen helpen om Medion een mailtje te sturen en te vragen of ze zelf voedingen van 650 watt verkopen. Ook heb ik op (chinese) sites gezien dat er een verloopstukje te koop is die een 24 pins in een 14 pins kan omzetten. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of dit werkt/betrouwbaar is?
Ik hoor het graag!
Mvg Joost Schaepkens

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Oude voeding: standaard Medion voeding +- 350 watt
Nieuwe voeding: Coolermaster G650M (650 watt)
Pc: Medion Akoya
Videokaart: MSI GTX 970 GAMING 4G
Nieuwe RAM geplaatst (werkt wel): 2 x 8 GB RAM Corsair
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik ben al naar een aantal (kleine) pc winkels geweest maar die konden mij niet verder helpen omdat dit weinig voorkwam. Het verloopstukje zou eventueel een oplossing kunnen zijn maar ik ben bang dat dat mijn pc sloopt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 10:53
Beste oplossing is gewoon die verloop pakken dat werkt prima heb ik zelf ook gehad met een medion.
Wat is trouwens de overige systeem specs, denk dat je videokaart niet optimaal zal draaien op zon medion bordje die kunnen of vol onnodige opties zitten of juist karrig zijn qua aansluiting en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik hoopte een beetje dat Medion zijn onderdelen zou aanpassen in verloop van tijd. Volgensmij zijn deze videokaarten dan ook (oude) van MSI. Na wat googelen en rondvragen kwam ik er achter dat de voeding bij deze Medion vooral een probleem was. Raad je het verloopstukje aan? Dan zal ik die binnenkort even bestellen en testen.

Ps. wat versta je onder systeem specs? dan kan ik die even opzoeken.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-1701
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-12-2021
Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan met een Medion Akoya P5235D.
Het verloopstuk zou voor een deel van de oplossing kunnen zijn, maar
onder de 14 pins aansluiting zitten 2 4-pins aansluitingen die (via de harde schijf) uit de voeding komen.
Hebben jullie die twee 4-pins aansluitingen ook of weten jullie wat die doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit verloopje is geschikt voor Lenovo (en in het verlengde daarvan ook Medion): https://www.adaptare.de/L...board-power-adapter-cable

Hoeft het ook niet helemaal uit china te komen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is inderdaad een 14 pins met een (losse) 4 pins er aan. die kwam ergens anders uit op het moederbord waarvan ik niet weet of die ook nut heeft. de 10 pins moet op de vaste plek. de 24 zit daarentegen allemaal aan elkaar. Ik weet dus niet of het mogelijk is om het verloopje voor een deel los te koppelen en te plaatsen op de plek waar de 4 losse pins moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het eventuele verloopje heeft namelijk 14 pins, mijn moederbord wil op de basis plek 10 pins en op een andere plek 4 pins= totaal 14 pins. Als het verloopje niet 10+4 is past het waarschijnlijk alsnog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn laatste bericht klopt niet, sorry.

Het is een 14 pins + 4 in plaats van een 10 pins +4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martin-1701, Ik heb inderdaad ook de 2 4 pins aansluitingen onder de 14 pins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 14:05

job

De 4pins aansluiting voor de cpu (vermoed ik) zit op elke voeding. Of de 4pin nou via die 14pins gaat of rechtstreeks maakt niet uit.

Als je toch blijft twijfelen plaats hier dan een foto van alle aansluitingen. We kunnen niet goed oordelen over iets wat we niet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-1701
Ik heb niet genoeg 'karmapunten' om een foto te plaatsen.
Is er een andere manier?

Het betreft een aansluiting met 14 pins en twee extra aansluitingen met 4 pins daaronder.
Plus nog een 4-pins aansluiting voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan een foto plaatsen door het elders te uploaden en de link met ons te delen. Let hierbij wel op dat er geen inlog nodig mag zijn om de link te kunnen bekijken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-1701
Hieronder de link naar de foto:

http://pho.to/AE4LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En embedded, omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c1k4SKR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-1701
fridgeman: bedankt voor het embedden :)

Die twee 4-pins stekkers hebben waarschijnlijk betrekking op de harde schijf en de DVD-speler en
hebben niets te maken met de stroomvoorziening,

De 24pin naar 14pin kabel hebben we besteld bij Topmedia voor € 5.69 incl BTW en verzending.

Wordt vervolgd.

[ Voor 8% gewijzigd door Martin-1701 op 21-07-2016 19:05 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martin-1701, Bestaat de kabel die je hebt besteld uit een vaste 14 pins of een 10+4 pins?
(waarvan je er 4 van de 14 apart kan nemen zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Dat is 1 blok van 14 pinnen.
http://www.moddiy.com/pro...Adapter-Cable-(30cm).html
Voor de andere kan je de 4 pin's connectors gebruiken die bij je voeding zitten. Als er 1 te weinig is kan je in de PC zaak nog een verloopje halen van molex naar een 4 pin.
Best is om eerst eens de bedrading te controleren: + 12V, + 5V, ground,....
De codering van de draden kan je hier vinden:
http://support.antec.com/...y-dead-the-paperclip-test.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je bericht CLDV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-1701
De ontvangen kabel heeft inderdaad 1 blok van 24 pins naar 1 blok van 14 pins. Dit werkt perfect.
Dan gaat er nog een 4 pins stekker naar het moederbord voor de processor met ventilator.

Daarna is de grafische kaart vervangen, hier ging het allemaal om,
De nieuwe Palit GeForce GTX 1060 DUAL 6GB is dubbel zo dik. Het past allemaal net in de kast van Medion. De nieuwe grafische kaart werkt super.
De oude grafische kon zonder maar de nieuwe heeft een 6 pins PCI connector nodig.

Die twee 4-pins stekkers hebben inderdaad betrekking op de harde schijf en de DVD-speler en
hebben niets te maken met de stroomvoorziening,

Iedereen hartelijk dank voor de tips.

Joosts1: succes en bij vragen weet je me wel hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martin-1701, fijn dat je je probleem hebt kunnen oplossen! Heb je uiteindelijk toch het (chinese) verloopstukje gekocht en gebruikt? Ik heb deze namelijk zelf besteld om binnenkort even te testen, dan maar hopen dan mijn nieuwe MSI GTX 970 4g het gaat doen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Martin-1701 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:42:

De nieuwe Palit GeForce GTX 1060 DUAL 6GB is dubbel zo dik. Het past allemaal net in de kast van Medion. De nieuwe grafische kaart werkt super.
Jullie weten dat een videokaart als de GTX 970 en GTX 1060 al kan draaien op een kwaliteitsvoeding van 300W als de rest van de PC redelijk zuinig is en het dus om een kwaliteitsvoeding gaat.

Wat in ieder geval geen goede keuze is is een Cooler Master G650M kopen voor zo'n systeem. Dan ga je voor veel vermogen en lage kwaliteit terwijl je bij een voeding juist beter weinig vermogen en veel kwaliteit kunt hebben.

Dus liever een echt goede 300/400W voeding dan een kwalitatief veel mindere 600/700W voeding voor hetzelfde geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Is je moederbord verder wel goed gepositioneerd? Je hebt geen schroef en dus ook geen afstandsbus linksonder...
Dit is geen goede reclame voor Medion danwel Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Moederbord issue dus schopje naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-1701
Over de verloopkabel:
Gekocht bij een Nederlands bedrijf, geen Chinees bedrijf. De kabel zelf komt misschien wel uit China.
Kosten € 2,20, met BTW en verzending € 5,69. Verzending binnen 24 uur.

Link
http://www.topmedia.nl/on...40-cab-p1010-24p-14p.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martin-1701, Heb de verloopkabel een paar dagen terug besteld (10 euro uit china.....) Hopen dat het mijn probleem oplost zonder mijn moederbord te verbranden :p. Als dit niet werkt wil ik een nieuw moederbord kopen. Nogmaals bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mocht dat gebeuren, let dan wel op dat de kans bestaat dat een standaard moederbord ook niet zomaar in die kast past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomkevin94
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07 09:48
Hallo Joost, is het uiteindelijk gelukt met de 24 naar 14pin adapter? ik heb namelijk hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thomkevin94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:33:
Hallo Joost, is het uiteindelijk gelukt met de 24 naar 14pin adapter? ik heb namelijk hetzelfde probleem..
Kun je niet een videokaart nemen waarmee je de huidige voeding niet hoeft te vervangen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomkevin94
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:35:
[...]

Kun je niet een videokaart nemen waarmee je de huidige voeding niet hoeft te vervangen?
Dat wil ik wel, de huidige PSU is fsp350-40emdn. Maar volgens mij is dat echt bagger? vooral als ik iets van een GTX 1060 wil hebben lijkt me.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thomkevin94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:41:
[...]

Dat wil ik wel, de huidige PSU is fsp350-40emdn. Maar volgens mij is dat echt bagger? vooral als ik iets van een GTX 1060 wil hebben lijkt me.. :?
Nee echte bagger zal het sowieso niet zijn, dat vind je niet in een merk PC aangezien dat meer geld kost aan reparatiekosten en reputatieschade dan wat je als fabrikant bespaart op de voeding.

Heeft de voeding een PEG connector?
En wat zijn de volledige specificaties van de PC?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomkevin94
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:22:
[...]

Nee echte bagger zal het sowieso niet zijn, dat vind je niet in een merk PC aangezien dat meer geld kost aan reparatiekosten en reputatieschade dan wat je als fabrikant bespaart op de voeding.

Heeft de voeding een PEG connector?
En wat zijn de volledige specificaties van de PC?
Hmm ja oke.. Nee het heeft volgens mij geen PEG connector, dus daar zit ik ook mee.

I5-4460
GTX 750
8 GB ddr3 ram
h81h3-em2 moederbord
en de genoemde voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thomkevin94 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

Hmm ja oke.. Nee het heeft volgens mij geen PEG connector, dus daar zit ik ook mee.
En een GTX 1050 Ti? Wordt volgende week gelanceerd en is ongeveer dubbel zo snel als een GTX 750, qua prestaties waarschijnlijk net boven een GTX 960. En heeft in principe geen PEG connector nodig, al komen er ongetwijfeld ook overgeklokte versies welke wel een PEG connector nodig hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomkevin94
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:42:
[...]

En een GTX 1050 Ti? Wordt volgende week gelanceerd en is ongeveer dubbel zo snel als een GTX 750, qua prestaties waarschijnlijk net boven een GTX 960. En heeft in principe geen PEG connector nodig, al komen er ongetwijfeld ook overgeklokte versies welke wel een PEG connector nodig hebben.
Ja als mijn voeding het aankan is dat misschien ook een mogelijkheid.. Maar zit nu te kijken bij rx 470/480 en dus de gtx 1060 en dat heeft net wel weer een PEG connector nodig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 956873

Ik heb nu ook dit probleem ik heb een 20+4 pin voeding en en 14 pin moederbord ik vroeg mij af of het nou 14 pin of 10+4 pin is als het 10+4 pin is kan ik dan mijn losse 4 pin van de voeding in de 4 pin op het moederbord steken en een verloop stekker van 20 pin naar 10 pin kopen en in het moederbord steken of werkt dit anders alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopisgek
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-05 15:03
hoi met joopisgek dit kan ook als je dat wil ben je gelijk klaar

FSP Modell FSP450-40EMDN
ATX-Netzteil 450W
Artikelnummer: 760018879
- -
EAN-Nr.: 4053846440444

*** Original FSP ATX-Netzteil ***

Modell: FSP450-40EMDN

P/N: 9PA4505201

Anschlüsse:
1 x ATX 14-polig
1 x 4-polig CPU-Zusatzversorgung
1 x 4-polig
2 x SATA 15-polig
1 x Grafikkarten Stromversorgungsstecker, 6-polig

Diese Netzteile wurden in Lenovo und Medion PC's verbaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

@joopisgek Een 3 jaar oud topic kicken, waarom in hemelsnaam? Ik gok op een slotje...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:15

br00ky

Moderator Harde Waren
@millman gaat door voor de koelkast. @joopisgek let in het vervolg even op hoe oud het topic is waar je op reageert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.