Lampje DD4 op moederbord brand rood

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelga
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Mijn vraag
Sinds vanmiddag doet mij pc plotseling helemaal niets meer. De ventilatoren draaien, dus er is stroom, maar op het beeldscherm verschijnt helemaal niets en er klinkt geen enkel piepje bij het opstarten. De harde schijf lijkt wel te draaien, ik voel hem licht trillen. De cd lade gaat ook open en dicht. Het lampje van de monitor brand, maar de monitor krijgt geen input.

Op het moederbord zie ik vier lampjes boven elkaar. De onderste twee, dd1 en dd2 zijn groen, dd3 is oranje en dd4 is rood. Waar staan deze lampjes voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7, met een gigabite moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse keren aan en uit gezet, alle stekkers die ik kan vinden aangedrukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelga op 20-07-2016 19:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Aangezien elk moederbord DD1-4 ledjes heeft is het makkelijk helpen zo zonder enige info ;)
Als je dus eerst info van je systeem geeft, en ook de handleiding erbij pakt waar ongetwijfeld in staat wat DD4 betekent :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 21:42

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Jelga schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:59:
Mijn vraag
Sinds vanmiddag doet mij pc plotseling helemaal niets meer. De ventilatoren draaien, dus er is stroom, maar op het beeldscherm verschijnt helemaal niets en er klinkt geen enkel piepje bij het opstarten. De harde schijf lijkt wel te draaien, ik voel hem licht trillen. De cd lade gaat ook open en dicht.
Op het moederbord zie ik vier lampjes boven elkaar. De onderste twee, dd1 en dd2 zijn groen, dd3 is oranje en dd4 is rood. Waar staan deze lampjes voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7, met een gigabite moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse keren aan en uit gezet, alle stekkers die ik kan vinden aangedrukt.
Hier kan dus helemaal niemand wat mee.

Allereerst begin maar es met posten wat de specs van je pc zijn.

ten tweede , er zit vast een handleiding bij je mobo en anders is ie wel te downloaden .

Raadpleeg eerst die handleiding maar es wellicht staat er vermeld wat deze lampjes betekenen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelga
De pc is in elkaar gezet door iemand die hier pas zaterdag naar kan kijken, dus ik probeer alvast wat voorwerk te doen. Op het moederbord zie ik dit staan: GA-Z68X-UD3H-B3. In de handleiding die ik online heb gevonden komt de term dd4 niet voor. Wat ik over de LED's vind is dit:
PHASE LED
The number of lighted LEDs indicates the CPU loading. The higher the CPU loading, the more the number of lighted LEDs.
Over de kleuren van deze led's wordt verder niets gezegd.

Welke specs kunnen nog meer van belang zijn (en waar vind ik die?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je een pc met grafische kaart hebt, druk die kaart dan goed aan.
Als je een pc met een intel cpu hebt waarin een grafische chip zit, sluit de monitor dan daarop aan.

Verder is het een tweedehandsje? Het is tenslotte een moederbord van 5 jaar oud. Dan kan er ondertussen van alles fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelga
Geen tweedehands, gewoon al een paar jaar in gebruik. Tot nu toe nooit problemen gehad en nu echt van het een op andere moment. Vanmiddag gewoon zitten werken, even gepauzeerd en daarna helemaal niets meer. Heb nog even aan oververhitting gedacht, maar zo heet was het hier in huis nu ook weer niet.
Ik heb inmiddels wel wat hits op GA-Z68X-UD3H-B3 Phase Led gevonden die aangeven dat het probleem vaker voorkomt, maar helaas nog geen topic dat ook een oplossing biedt.
Pagina: 1