PC Build (kom er niet uit)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een PC build van ongeveer 800 euro maar ik weet echt totaal niet wat ik nu moet builden, omdat ik er eerlijk gezegt niet veel verstand van heb dus dit heb ik nu gevonden:

CPU - Intel Core i5-4460 3.2GHz Quad-Core Processor
RAM - G.Skill Ripjaws X Series 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory
GPU - GTX 1060
Motherboard - ASRock H97 Anniversary ATX LGA1150 Motherboard
HDD - Western Digital Caviar Blue 1TB
PSU - Rosewill Hive 650W 80+ Bronze Certified Semi-Modular ATX

Idk of het slim om een (2 x 8GB) RAM te kopen en ben er nog niet echt over uit of ik echt een GTX 1060 moet kopen ze zijn pas net uit gekomen.

Case - Coolermaster K380 gekregen weet niet of het er in past:/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De K380 is een ATXkast, dus daar kun je ATXmoederborden in kwijt.

Verder, waarom nu nog een H97 pakken? Ik zou een generatie later pakken, tenzij je dit 2e hands koopt natuurlijk (maar dan is het weinig wat je krijgt voor 800 euro).
16GB Ram is leuk, maar heb je het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen H97? Dan kijk ik dus wel even naar een andere en inderdaad denk ook niet echt dat ik 16GB Ram nodig zal hebben.
En dan nog iets er is ja de MSI GTX 1060 waar ik denk ik wel voor ga maar er is ook die van Nvidia GeForce GTX 1060 zit daar echt een groot verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich niets mis met een H97, maar we zijn inmiddels een generatie verder, dus zou ik zelf daar naar kijken.
En dan nog iets er is ja de MSI GTX 1060 waar ik denk ik wel voor ga maar er is ook die van Nvidia GeForce GTX 1060 zit daar echt een groot verschil tussen?
Nvidia maakt de chip, maar ze produceren zelf geen kaarten, dus die ga je niet in de winkel tegenkomen. MSI is een merk dat kaarten maakt met Nvidia chips erop, en dat is een prima keuze (al zou ik ook even kijken of een Radeon 480 niet leuker is, ook kijkend naar de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://pcpartpicker.com/list/6gqZRG deze build heb ik trouwens ook nog gevonden want veel mensen zeggen dat het jammer is om een i5-4460 3,2GHz te gebruiken als je ook een i5-6600 3,3GHz kan gebruiken voor niet meer het is wel een totaal andere build maar vraag me gewoon af wat een betere optie voor mij is.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 23:52 ]