Stinkende PC (Nieuwbouw)

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn 1200@1200 nu vanaf vrijdag, vandaag is de eerste dag dat ie fulltime draaid (denk nu een uur of 8 achter elkaar)

Temp.

Proc=56
Case=39

En het meurt als een weet ik veel wat, is dat nieuwigheid of is er iets aan het fikken want 39 is toch wel hoog of valt dat wel mee?

20*350ZO45°

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou de kast openmaken en kijken of ze niet met van die grijze tape dingen vast hebben geplakt, dat gaat enorm stinken niet normaal.

MechWarrior || Monsters Game

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
niet je bovenlip toevallig, :) lol

of je buurman boven die net ff een bout heeft gedraaid.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 juni 2001 18:18 schreef DaNCe2k het volgende:
niet je bovenlip toevallig, :) lol

of je buurman boven die net ff een bout heeft gedraaid.
Tjonge, wat een humor :Z

ontopic:

Het is vrij normaal dat nieuwe electronica behoorlijk kan stinken. Vooral hars van de printplaten en allerlei andere dingen die in het begin kunnen ruiken. Maar het is een vrij herkenbare geur, en als het te branderig ruikt dan zit er iets fout ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Zakkenwasser
  • Niet online
het kan toch?
niks is onverklaarbaar? :9
Altijd verdr zoeken eerst, niet gelijk je hardware de fout geven?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Heb zelf ook dat probleem. Alleen met een Duron ipv een Athlon. Ik denk dat het bij mij de achtergebleven rotzooi van de sticker is. Zat namelijk een sticker op de cpu. Toen ik die eraf trok bleef er nog wat troep op zitten (hoef ik niet uit te leggen denk ik... :). Zat weliswaar niet op de core, maar zal toch wel warm worden.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 18:18 schreef GambitRS het volgende:
ik zou de kast openmaken en kijken of ze niet met van die grijze tape dingen vast hebben geplakt, dat gaat enorm stinken niet normaal.
"Ze" Ben ik Zelf toevallig
Op dinsdag 26 juni 2001 18:19 schreef Exirion het volgende:

[..]

Tjonge, wat een humor :Z

ontopic:

Het is vrij normaal dat nieuwe electronica behoorlijk kan stinken. Vooral hars van de printplaten en allerlei andere dingen die in het begin kunnen ruiken. Maar het is een vrij herkenbare geur, en als het te branderig ruikt dan zit er iets fout ;)
Jij hebt onderhand al bijna op al mijn topics geantwoord, dus jij bent er misschien nu wel achter gekomen dat ik een grote schijtluis ben wat betreft "Koeling"

Ik zit namelijk op een bovenverdieping, en als ie gaat fikken ben ik geneigd om 'm uit het raam te gooien, en dan ben ik bang dat ik hier een topic moet openen met: "Mijn PC is gecrashed, wat moet ik doen?"
Op dinsdag 26 juni 2001 18:21 schreef CPUgevraagd het volgende:
Heb zelf ook dat probleem. Alleen met een Duron ipv een Athlon. Ik denk dat het bij mij de achtergebleven rotzooi van de sticker is. Zat namelijk een sticker op de cpu. Toen ik die eraf trok bleef er nog wat troep op zitten (hoef ik niet uit te leggen denk ik... :). Zat weliswaar niet op de core, maar zal toch wel warm worden.
Sticker zit er inderdaad op, en die laat ik er lekker zitten want er staat niet voor niets op: "GarantieZegel"

Maar is 40 graden een lekkere temperatuur nu? Het is nu buiten +/- 27 graden.

20*350ZO45°

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn casetemp is nu 34C bij een kamertemp van 27C. Da's met een TB1000 die minder warm wordt dan de jouwe, maar ik vind 39C wel wat aan de hoge kant. Zolang je videokaart, CPU en harddisks niet te heet worden is er echter niks aan de hand :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja, OK, maar ik heb liever het zekere voor het onzekere, ik ga nu effe de barometer van mijn ouders op mijn PC-kamer leggen, dan kan ik effe kijken hoe warm het hier is.

Denk persoonlijk dat het hier misschien wel 35 graden is (kleine kamer (2 bij 3 meter), bovenkamer (warme lucht stijgt op))

Volgens mij gaan jullie mij een heel erg grote zeikerd vinden, altyd met gezeik over temperatuur.

20*350ZO45°

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Misschien een beetje koelpasta wat je ruikt ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik vind je temps wel meevallen, zeker als je geen casecoolers hebt en het in je kamer zo warm is. Je weet nu wel meteen hoe warm ie max kan worden, want warmer dan vandaag wordt het niet vaak. :)

Systeem

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Het is 29-30 graden op mijn kamer, dus mijn temp in mijn kast is 15 graden hoger.

20*350ZO45°

• salvador4
  • Laatst online: 21:15
Op dinsdag 26 juni 2001 18:50 schreef RDK_NL het volgende:
Het is 29-30 graden op mijn kamer, dus mijn temp in mijn kast is 15 graden hoger.
ik post nog maar weer eens in je topicje; als je zelf al zegt dat je case temp 15 graden hoger is dan je kamer temp, HANG er dan een zooi 80mm fans in!! dan is je case temp zeker opgelost! ik zie het probleem niet???? heb ik in je vorige topic ook al gezegd, en meerdere mensen volgens mij..

ik heb er 4 casefans in hangen die allemaal op 7 volt draaien en mijn case temp is NU 34 graden, maar ik zit hiet ook weg te zweten :)

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Werkt ook: met een bus deo in je kast spuiten(van een flinke afstand), werkt altijd en overal :P

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 26 juni 2001 18:21 schreef CPUgevraagd het volgende:
Meestal maak je de heatsink schoon met terpetine oid nadat je de sticker eraf getrokken hebt |:(

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 18:19 schreef Exirion het volgende:
Vooral hars van de printplaten en allerlei andere dingen die in het begin kunnen ruiken.
Lekkere luchten zijn dat :+ !

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
net zo lekker als je naar buiten komt na dat het geregent heb in de bossen...:)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 18:26 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Sticker zit er inderdaad op, en die laat ik er lekker zitten want er staat niet voor niets op: "GarantieZegel"
Ehmmm... Dat stond er niet. Was gewoon een sticker van Paradigit waaraan ze konden zien dat het een 800mhz was. Doodgewone witte sticker dus...

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 00:05 schreef zork het volgende:

[..]

Meestal maak je de heatsink schoon met terpetine oid nadat je de sticker eraf getrokken hebt |:(
Ik zei de cpu hoor, niet de heatsink... |:(

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Erzit ook altijd een stukje plastic op je heatsink om de koelpasta te beschermen. Heb je dit erop laten zitten?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 19:00 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ik post nog maar weer eens in je topicje; als je zelf al zegt dat je case temp 15 graden hoger is dan je kamer temp, HANG er dan een zooi 80mm fans in!! dan is je case temp zeker opgelost! ik zie het probleem niet???? heb ik in je vorige topic ook al gezegd, en meerdere mensen volgens mij..

ik heb er 4 casefans in hangen die allemaal op 7 volt draaien en mijn case temp is NU 34 graden, maar ik zit hiet ook weg te zweten :)
OKOK, ik zet er wel 3 xtra casefans in, 1 van voren die naar binnen blaast en 2 van achter die naar buiten blazen!

Ik merk wel dat mijn systeem nu vele malen stabieler is na gisteren (bloed-heet weer)

20*350ZO45°

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 18:34 schreef RDK_NL het volgende:
....nu effe de barometer van...
Barometer? Temperatuur? :+

luchtdruk... ;)

Verwijderd

Weet je wat stonkt de eerste week...........De Iiyama 451 ,jezus pech dat ie op mijn kamer staat0 want ik werd er echt ziek van... had hem bijna naar beneden gegooid ;)
Pagina: 1