Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen verbinding via Sonicwall

Pagina: 1
Acties:

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Goedemiddag,

Als onze gebruikers thuis werken via RDS maken zij eerst verbinding via de sonicwall vpn applicatie op hun tablet of computer en vervolgens starten ze de RDS applicatie om in te loggen op een van onze RDS servers.

Het probleem is nu echter dat wanneer er met een bepaalde gebruiker op een ipad verbinding word gemaakt de volgende foutmelding verschijnt: "Disconnected No routes found. Please contact your administrator"
Als ik echter een ander gebruikersaccount gebruik om in te loggen op de sonicwall app (op dezelfde ipad), werkt dit wel gewoon.

Verder hebben we het ook getest met een andere ipad en een Windows laptop, op de Windows laptop werkt het wel allemaal, op de andere ipad echter ook hetzelfde probleem.

Als ik op internet zoek naar de foutmelding verschijnt de volgende oplossing, dit staat bij ons echter allemaal wel goed.
https://support.software.dell.com/kb/sw11375

Het volgende heb ik al uitgevoerd:
Sonicwall app opnieuw installeren
ipad opnieuw opstarten
Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken
Gebruikersaccount verwijderen uit de sonicwall groep en opnieuw toevoegen
Sonicwall instellingen gecontroleert
Onder LDAP Configuration, de test LDAP settings uitgevoerd (succesvol)

Mijn gevoel zegt dat het iets te maken heeft met de ipad en dat gebruikersaccount, omdat het op Windows wel werkt en andere gebruikers wel kunnen inloggen op die ipad.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen? :)

Mvg,

Marcel

Edit: Als ik het op een android tablet test, geeft hij de volgende foutmelding:"Your sonicwall appliance is running an unsupported firmware version. please ask your administrator to upgrade"

[ Voor 12% gewijzigd door mb1234 op 21-07-2016 10:06 ]

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 03:52
Over wat voor sonicwall, en met welke firmware hebben we het hier?

Ik zie dat jullie NetExtender gebruiken, heb je al eens Sonicwall MobileConnect geprobeerd? Wij hadden op gegeven moment dat nextextender niet meer werkte, maar mobileconnect nog wel...

• mb1234
Spro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:44:
Over wat voor sonicwall, en met welke firmware hebben we het hier?

Ik zie dat jullie NetExtender gebruiken, heb je al eens Sonicwall MobileConnect geprobeerd? Wij hadden op gegeven moment dat nextextender niet meer werkte, maar mobileconnect nog wel...
Model: TZ400
Firmware: SonicOS Enhanced 6.2.5.1-26n

Op de tablet's gebruiken wij ook mobileconnect.

Voor Windows inderdaad NetExtender.

• Spro
Mmm, Ik heb zo geen TZ400 op de plank liggen om het te testen ;(

een nieuw, los account(incl group en de hele meuk) bouwen werkt ook niet? dus zonder LDAP, gewoon local authentication.

• mb1234
Spro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:52:
Mmm, Ik heb zo geen TZ400 op de plank liggen om het te testen ;(

een nieuw, los account(incl group en de hele meuk) bouwen werkt ook niet? dus zonder LDAP, gewoon local authentication.
Heb ik inmiddels geprobeerd, dit werkt jammer genoeg ook niet.

Het rare is dat het met ipad en android niet werkt, maar met Windows wel gewoon.

• mb1234
Extra toevoeging:

Ik heb de gebruiker nu gekopieerd in de AD en een 1 achter zijn gebruikersnaam gezet. Als ik vervolgens hiermee inlog werkt het wel.

Dus het probleem zit echt in het huidige account.

• Spro
En, klinkt stom (en weet niet of het uberhaupt mogelijk is) als je de "oude" account wegmikt, en de "nieuwe" account weer de normale username geeft?

Is geen oplossing, maar als het werkt... tsja. mmm.

Er is een reden dat wij nagenoeg geen Sonicwall meer verkopen(nog wel partner zijn, maar niets meer mee actief mee doen)

• mb1234
Spro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:12:
En, klinkt stom (en weet niet of het uberhaupt mogelijk is) als je de "oude" account wegmikt, en de "nieuwe" account weer de normale username geeft?

Is geen oplossing, maar als het werkt... tsja. mmm.

Er is een reden dat wij nagenoeg geen Sonicwall meer verkopen(nog wel partner zijn, maar niets meer mee actief mee doen)
Hier heb ik ook aan gedacht om dat te doen.

Echter nadat ik de gebruiker gekopieerd had en deze een standaard wachtwoord heb gegeven, werkte dit perfect. Totdat ik dacht ik maak het wachtwoord hetzelfde als zijn originele account, vervolgens weer getest en toen werkte het niet meer.

Het lag dus aan het wachtwoord :(

Iemand enig idee hoe dit kan? hij had het woord Windows in zijn wachtwoord zitten, zou dit de reden zijn?
Pagina: 1