Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn vraag
Hoe stel ik Engels (verenigd koninkrijk) in als absolute standaard waar het pakket nimmer nooit meer van af stapt? Wat mij betreft mag Nederlands er helemaal uit en Engels (US) ook.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een office 365 abonnement, momenteel is het word 2016 wat ik daarbinnen gebruik op een Windows 10 install. Dit is op een oude Vaio laptop met een i7 en 8G geheugen en een verschrikkelijk traag lopende harde schijf die dringend vervangen zou moeten worden door een SSD, maar dat lijkt me allemaal niet zo relevant voor deze uitdaging met word ;)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al verschillende malen gegoogled op het totaal vernietigen van andere taalopties maar om een of andere reden blijft Word heel regelmatig weer terugschieten naar Nederlands.

Wat ik heb gedaan is Engels (verenigd koninkrijk) als standaard instellen voor taal, ook voor alle nieuwe documenten. Maar daar doet word niets mee. Iedere keer dat ik een nieuw document open staat die weer op Nederlands. Da's an sich snel aangepast door de taalkiesoptie die onderin het scherm staat. Ctrl-A en die aanpassen naar UK engels.

Maar daar stopt het uiteraard niet. Regelmatig staat er plotseling weer Nederlandse taalcontrole aan (wat ik dan merk aan de volkomen gekmakende autocorrectie waarmee hij dan van Engelse woorden Nederlandse probeer te maken, dat heb ik ook uitgezet, maar dat wordt ook genegeerd). Dus dan selecteer ik weer alles en zet ik de taal week op UK English.

Nog irritanter is het dat, als een document eindelijk door heeft dat ik van the Queen's English hou, hij als ik met voetnoten ga werken iedere keer dat ik een nieuwe voetnoot toevoeg daarvoor de taal weer op Nederlands staat (dit is het moment waarop ik soms begin te schuimbekken ;)). Ook de voetnootsectie op een pagina zet ik dan weer op UK English maar dat maakt ook niet uit, komt er op die pagina een voetnoot bij, dan gaat hij die gewoon weer in het Nederlands zitten controleren. Het vreemde is wel dat als ik in een voetnootsectie Ctrl-A doe, hij dan onmiddellijk naar UK English springt ipv Nederlands (maar nog wel met rode squigglies onder alle Engelse woorden). Bloody annoying.

Ik ben nu net klaar met het laatste paper voor het laatste vak van mijn master. Bij papers van 5 tot 15 pagina's was dit nog werkbaar maar nu ga ik met mijn scriptie aan de slag. Dus ik wil graag weten hoe ik Nederlands, en liefst ook US English van mijn talenlijst af gooi in Word.

[ Voor 0% gewijzigd door Jheroun op 21-07-2016 09:21 . Reden: Windowsversie toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:26
Windows met Engelse taaloptie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals hierboven, en de taalcorrectie van Windows uitschakelen. Evenals automatische taaldetectie uit. Dat zie ik niet terug in de dingen die je zelf hebt gedaan.

Btw, je noemt wel leuk je hardware specs en dat die niet zo relevant zijn, maar je vergeet vervolgens wel je Windows versie te noemen. Is dat XP? W10? Anders?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
jeroen3 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:28:
Windows met Engelse taaloptie installeren.
De windows waar dit alles op plaatsvindt is een Engelstalige Windows10. De problematiek komt uit Word.
Hero of Time schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:33:
Zoals hierboven, en de taalcorrectie van Windows uitschakelen. Evenals automatische taaldetectie uit. Dat zie ik niet terug in de dingen die je zelf hebt gedaan.

Btw, je noemt wel leuk je hardware specs en dat die niet zo relevant zijn, maar je vergeet vervolgens wel je Windows versie te noemen. Is dat XP? W10? Anders?
Automatische taaldetectie had ik nog niet gezocht, ga ik proberen, dank.

En het gaat om Windows10, dat had ik verzuimd te melden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien is het ook zinvol om eventuele sjablonen (a la normal.dotx) aan te passen en te vervangen, als daar nu nog ergens NL is ingericht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:26:
Misschien is het ook zinvol om eventuele sjablonen (a la normal.dotx) aan te passen en te vervangen, als daar nu nog ergens NL is ingericht.
Tsja, iedere keer als ik de taal verander vink ik netjes aan dat ik dat verwerkt en opgeslagen wil hebben in de normal.dotx, maar kennelijk onthoudt hij dat niet.

Office 365 heeft automatisch de Nederlandse versie van Word geinstalleerd, wellicht kan ik daar ook kiezen voor een Engelse variant, dat zal ik ook eens checken, dan zit Nederlands er vast niet standaard tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jheroun schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:20:
[...]

Automatische taaldetectie had ik nog niet gezocht, ga ik proberen, dank.
Daar zal het grootste probleem dan ook liggen. ;)
Jheroun schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:34:
Office 365 heeft automatisch de Nederlandse versie van Word geinstalleerd, wellicht kan ik daar ook kiezen voor een Engelse variant, dat zal ik ook eens checken, dan zit Nederlands er vast niet standaard tussen :)
Vroegâh was de automatische taaldetectie niet zo geweldig, kan nu nog steeds zo ruk zijn, dus als NL niet meer beschikbaar is, schiet-ie wel naar een andere taal. Toen ik nog schoolopdrachten schreef, kwam het met regelmaat voor dat de taal spontaan naar Franse spellingscontrole ging, terwijl die niet geïnstalleerd stond (maar wel beschikbaar voor installatie). Dat was de reden dat ik die detectie altijd uitschakel. Één vreemd woord en Word ging spontaan het hele document aanpassen naar de andere taal en dat ging dan niet meer automatisch terug. 8)7

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Automatische taaldetectie bleek al uit te staan (oftewel niet aan, dat is namelijk een vinkje). Ik heb ook mijn (Engelse) windows 10 nu wel verteld dat hij niets met Nederlands moet doen en hij is het English language pack nog aan het installeren.

Maar een nieuw document staat weer mooi in het Nederlands en na aanpassen van de taal naar Engels blijkt wederom dat de taal voor voetnoten toch ook weer standaard in het Nederlands staat.

Ik ga het opgeven denk ik ;)
Pagina: 1