Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Operating system not found" error

Pagina: 1
Acties:

• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 03:40
Ik wil graag gaan upgraden naar windows 10 op mijn desktop PC, alleen ben ik bij eerdere upgrades tegen het probleem aangelopen dat nadat ik heb ge-upgrade er geen operating system wordt gevonden. Op mijn laptop werkt Windows 10 prima en ik ben er dik tevreden over.

Mijn vraag aan de kenners is:

1) Is dit een bekend probleem?
2) Heeft MS al een oplossing gemaakt?
3) Is er een andere oplossing voor dit probleem?

Groet,
Kevin

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ligt ook aan de oorzaak van de foutmelding. Is je systeem via UEFI geïnstalleerd en staat je BIOS opeens op Legacy Boot, dan is de foutmelding logisch. Andersom net zo. Ook als de upgrade mislukt om wat voor reden dan ook kan dit gebeuren.
Bevat de harde schijf nog wel een OS? Kan je met de W10 install media geen boot repair doen?

Oftewel:
1) Heb je zelf al gezocht?
2) Wat heb je kunnen vinden?
3) Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Fore!
  • Laatst online: 18-10 09:54
Ikzelf ben dat niet tegen gekomen en heb de upgrade al meermaals uitgevoerd (deze week nog eens 15 is het plan).

1. Dus w.m.b. geen bekend probleem.
2. MS is constant bezig met updaten van de online "image" die je download. Dus wellicht zit de fix erin.
3. Kweetnie, zoals hierboven google is your friend :)

• Kzargid
1) Ja ik heb van alles gegoogeld.
2) Van alles dat mij niet geholpen heeft. Zoals via de cmd van alles te doen (chkdsk, boot repair, etc).
3) Bovenstaande dus.

De optie van Hero of Time heb ik nog niet geprobeerd.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je hebt gezocht, laat je dat iig niet zien. Voor ons is dat hetzelfde als niets gezocht. Zelfde voor dingen zelf proberen, niet noemen == niet gedaan. Wij kunnen op ons scherm niet zien wat je allemaal met de computer hebt gedaan en we kunnen ook niet in je hoofd kijken.

Het kan frustrerend zijn als iets niet meewerkt, maar domweg niets zeggen wat je al gedaan hebt komt voor ons weer frustrerend over. We hebben die regels duidelijk staan in de Het algemeen beleid #quickstart.

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 20-07-2016 17:19 ]

• Kzargid
Je hebt gelijk. Ik had meer informatie moeten verstrekken zodat jullie mij uiteindelijk beter kunnen helpen. In ieder geval heb je me uitstekend geholpen door zo bereidwillig te zijn om toch mee te denken. Dank daarvoor. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden. Mijn excuus is op zijn plaats denk ik, bij deze.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het hebt weten op te lossen, of iig kunnen achterhalen wat er mis is gegaan, laat dat dan ook even weten. Wel zo aardig voor anderen die gaan zoeken. :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Kijk eens in de bios welke harde schijf (of ssd) als 1e 'schijf' is ingesteld. (Dus niet in de boot order, maar in de LIJST met schijven).

Het klinkt gek, maar zelfs al staat je bootschijf ingesteld als first boot device, en dit apparaat staat niet als 1e 'schijf' vermeldt in de lijst met harde schijven /ssd's, dan boot je computer niet en geeft deze de melding "operating system not found".

Mijn YouTube Channel

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Het probleem is zoals Snowwie het omschrijft, heb dit al meerdere keren gehad bij een nieuwe installatie / upgrade van win10. Na de installatie bij het heropstarten is de systeemschijf blijkbaar uit de lijst verdwenen. Gewoon even in het bios terug bijzetten en alles is terug ok.
Oorzaak ????

• Kzargid
So far, so good. Windows10 draait na gisteren stabiel. Het is nog even afkloppen. Mocht ik tegen problemen aanlopen post ik ze hier. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1