Windows 10 logt niet (meer) in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssuh!
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 10:26
Nadat mijn neefje bij mijn ouders de computer onklaar had gemaakt, mocht de enige IT'er in de familie weer opdraaien om de boel te komen fixen. Windows 10, eitje! Als het (softwarematig) ernstig stuk is, Systeem opnieuw instellen en klaar.

Helaas is niks minder waar, zelfs na het volledig opruimen van het systeem (die ene als je je systeem door wilt geven aan een ander en al je data eraf haalt), loopt Windows door het hele installatie menu heen, download wat updates, probeert in te loggen (een ogenblik geduld...) en vervolgens wordt het scherm zwart. (met een eenzame muis)

Ctrl+alt+del zorgde gisteren nog voor het vergrendel/taak beheer/verander wachtwoord menu, maar die werkt nu ook niet meer.

Ik kan het systeem in Safe Mode opstarten. Ik had op internet gelezen dat het aan de grafische kaart (drivers) kon liggen, dus heb die verwijderd en na het opnieuw opstarten van de PC is het beeld nog altijd zwart met een cursor.

Kan iemand mij in de goede richting sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Scherm zwart na het inloggen kan zijn dat explore.exe is vastgelopen.
Als het lukt kan je deze misschien nog eens met taakbeheer opnieuw aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssuh!
Hi Aschtra, dank voor je reactie. Ik krijg taakbeheer niet gestart. Het vreemde is dat dit na een verse installatie ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssuh!
Na wat meer prutsen maar een schone installatie gedaan (disk niet voorafgaande geformatteerd, dus het is ook niet de ssd) waarna het weer werkte, wat het uiteindelijk was, weet ik niet.

Alle overbodige randapparatuur (zelf alleen een ps2 kb en muis eraan) eraf/eruit gehaald leverde geen resultaat op, grafische kaart omgewisseld, niks hielp. Misschien is het 't warme weer maar ik was er klaar mee :)