Toon posts:

Netwerkkaart Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intel Dual Band Wireless AC-7260 Plus Bluetooth

Ik lees bij de reviews dat mensen deze in hun laptop plaatsen, maar de reviews zijn wel positief. Kan deze ook in mn desktop pc?

Er zit namelijk nu alleen een ethernet aansluiting in en ik wil wifi en BT.

MB: Asus Z170-P
https://www.paradigit.nl/...1151-atx/80040060/product

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 15:33 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
Nee, helaas heeft je moederbord niet zo'n aansluiting (slot). Waarom wil je Wifi en BT gebruiken?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 12:32

SpamLame

niks

Hmm paar dagen geregistreerd, neem aan dat je weet dat wat meer initiatief verwacht wordt aangezien dit een zoekvraag is.

Als je moederbord de betreffende connector niet heeft kan je op zoek gaan naar een compatibele PCIe to PCIe Half Mini Card/ M.2 (NGFF) adapter.
Let er wel op dat je meestal alleen de AC kaart krijgt, je zal daarnaast dus ook de antennes moeten kopen.

[ Voor 55% gewijzigd door SpamLame op 20-07-2016 14:09 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:37
Dit wireless kaartje is verkrijgbaar met verschillende aansluitingen. Je zult moeten kijken welke aansluiting jij op je moederbord hebt zodat het ook gaat werken.

Je moederbord is niet helemaal duidelijk, er zijn diverse asus h170 borden met een p (van plus of pro of pro gaming) dus ik heb niet kunnen opzoeken welke aansluitingen je bord heeft.

En dit kaartje wordt geleverd zonder aansluitkabels en antennes, die moet je er nog los bijkopen. Wellicht is een wifi dongle de makkelijker en goedkopere keuze?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je kunt altijd nog een adaptertje kopen van PCIe naar miniPCIe, soms hebben die dingen zelfs al antennes erop zitten. Het nadeel is alleen dat je die antennes vaak uit de achterkant van je PC laat komen, op de plek waar ze het slechtste bereik hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Oke..

En ik maakt een foutje, ik heb de Asus Skylake Z170-P

https://www.paradigit.nl/...1151-atx/80040060/product

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 15:33 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Dit is een Intel AC-7260 met PCIe adapter kaart en antenne erbij die je op een andere plaats dan alleen de achterkant van je desktop kan zetten.

pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Maar het is sterk aan te raden om je desktop op ethernet aan te sluiten in plaats van WiFi. Tenzij je een accesspoint wilt maken van je desktop of bluetooth nodig hebt (voor een controller bv), of je krijgt aan je pc écht geen kabel (of Powerline is ook geen optie), dan misschien WiFi.

Verwijderd

Topicstarter
De pc staat nogal ver weg van het modem. Ik wil dus een utp draad aanleggen naar een accesspoint (vanwaar ik dmv wifi ook met mijn telefoon en chromebook op kan) en dan via het accespoint (dicht in de buurt van de pc) een kabel naar de ethernet aansluiting van de pc.

Welke accesspoint zou ik daar het best voor kunnen gebruiken?
Pagina: 1