Hey Tweakers,
Het zit zo. Wij gaan binnenkort alle computers voorzien van een nieuwe installatie.
De users hier hebben uiteraard per user verschillende applicaties.
Voor elke user wil ik een aparte checklist zodat wij achteraf per computer kunnen testen of alle benodigde software er op staat en werkt. Nu zijn er natuurlijk een flink aantal users, dus voor elke user handmatig een checklist maken dat gaat een enorme klus worden.
Ik denk dat dit ook automatisch kan.
Wat ik dus al heb is een rechten matrix.
Hierin staan van links naar rechts alle users aangegeven. (B= Kwik, C=Kwek, D= Kwak)
Verder staat er van boven naar beneden de applicaties aangegeven (3= Adobe Reader, 4= Office)
Dan staat er per user een 'x' aangegeven voor de applicatie die ze nodig hebben.
Is het mogelijk om hieruit meerdere checklists te genereren?
Dus een beetje richting verschillende documenten met;
Naam =[Rechtenmatrix.xlsx]Rechtenmatrix!$B$3
Naam =[Rechtenmatrix.xlsx]Rechtenmatrix!$C$3
Naam =[Rechtenmatrix.xlsx]Rechtenmatrix!$D$3
Is er verder een manier om te zorgen dat er dan onder bovenstaande een lijstje komt met alleen applicaties waar een 'x' voor staat?
Het zit zo. Wij gaan binnenkort alle computers voorzien van een nieuwe installatie.
De users hier hebben uiteraard per user verschillende applicaties.
Voor elke user wil ik een aparte checklist zodat wij achteraf per computer kunnen testen of alle benodigde software er op staat en werkt. Nu zijn er natuurlijk een flink aantal users, dus voor elke user handmatig een checklist maken dat gaat een enorme klus worden.
Ik denk dat dit ook automatisch kan.
Wat ik dus al heb is een rechten matrix.
Hierin staan van links naar rechts alle users aangegeven. (B= Kwik, C=Kwek, D= Kwak)
Verder staat er van boven naar beneden de applicaties aangegeven (3= Adobe Reader, 4= Office)
Dan staat er per user een 'x' aangegeven voor de applicatie die ze nodig hebben.
Is het mogelijk om hieruit meerdere checklists te genereren?
Dus een beetje richting verschillende documenten met;
Naam =[Rechtenmatrix.xlsx]Rechtenmatrix!$B$3
Naam =[Rechtenmatrix.xlsx]Rechtenmatrix!$C$3
Naam =[Rechtenmatrix.xlsx]Rechtenmatrix!$D$3
Is er verder een manier om te zorgen dat er dan onder bovenstaande een lijstje komt met alleen applicaties waar een 'x' voor staat?