Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Dat overslaan van die files tijdens de installatie was waarschijnlijk niet zo'n goed idee. De udma-100 controller wordt door Windows inderdaad als een SCSI controller gezien, dus dat klopt. Run de installatie van de drivers nog een keer en wijs nu naar de juiste directory als ie files niet kan vinden.
tijdelijke oplossing :
apparaat in je device manager uitschakelen
apparaat in je device manager uitschakelen
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
betere oplossing:
voorlopig via configuratiescherm
drivers voor je promise deinstalleren
en daarna je promise verwijderen uit je
systeemoverzicht.
Na de volgende keer opstarten vindt windows
nieuwe hardware. Gewoon laten zoeken, en tot er goede drivers staan als onbekend apparaat
laten staan.
Ik had namelijk precies hetzelfde probleem,
nu: geen centje pijn meer.
suc6 & greets,
Peet
voorlopig via configuratiescherm
drivers voor je promise deinstalleren
en daarna je promise verwijderen uit je
systeemoverzicht.
Na de volgende keer opstarten vindt windows
nieuwe hardware. Gewoon laten zoeken, en tot er goede drivers staan als onbekend apparaat
laten staan.
Ik had namelijk precies hetzelfde probleem,
nu: geen centje pijn meer.
suc6 & greets,
Peet
Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit
Ik heb net ook de promise drivers geinstaleerd maar het opstarten van win98 duurt nu echt mega lang. Komt dit omdat win98 gaat zoeken naar devices, en kan ik dat dan ook uit zetten?
Ik heb net mijn Ultra100 omgebouwd tot FastTrak100 (RAID dus
) De Ultra100 start snel door, de Fatstrak100 versie zoek eerst naar devices, dit duurt zo'n 8 seconden..
Mijn controller zoekt eerst ook naar devices, maar dat houdt dan toch niet in dat het een RAID is?
Dat het opstarten zo lang duurt had ik ook! Ik had daar zelfs eren vraag over gesteld in het OS forum... Oplossing was om gewoon die scsi zooi uit te schakelen In apparaatbeheer (Configuratiescherm --> systeem)
Verwijderd
ik heb ook een asus a7v die vreselijk langzaam opstart, en als hij eenmaal opgestart is vind ik de snelheid van de hd erg tegenvallen (maxtor 7200rmp ata100). heeft dat ook met die scsi zooi in apparaatbeheer te maken?
grt,
P@trick
grt,
P@trick
Die 'SCSI zooi' is, zoals gezegd normaal.
Bij mij is de HD erg snel op de Promise controller. Bestanden kopieren tussen 'n IBM 7200 rpm ata100 schijf en Maxtor 7200 rpm ata66 schijf (beiden op de promise) gaat met 25 á 30 MB per seconde
. Niet echt traag dus
Bij mij is de HD erg snel op de Promise controller. Bestanden kopieren tussen 'n IBM 7200 rpm ata100 schijf en Maxtor 7200 rpm ata66 schijf (beiden op de promise) gaat met 25 á 30 MB per seconde
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Heb, net als de rest denk ik, zitten kloten met A7V en booten..
Om een lang verhaal kort te maken..
Primaire master ATA100 -Quantum 20,4
Secundaire master ATA100 -Iomega ZIP
IDE uit in de bios
En booten vanaf 29160 cheetah 18,4
Eind goed al goed!
Om een lang verhaal kort te maken..
Primaire master ATA100 -Quantum 20,4
Secundaire master ATA100 -Iomega ZIP
IDE uit in de bios
En booten vanaf 29160 cheetah 18,4
Eind goed al goed!
Verwijderd
Winand:
Als ik het goed begrijp, heb jij de Promise controller op de ASUS AV7 omgebouwd naar RAID ? Hoe doe je dat, ik wil ook RAID !
Plz drop me a mail.
Als ik het goed begrijp, heb jij de Promise controller op de ASUS AV7 omgebouwd naar RAID ? Hoe doe je dat, ik wil ook RAID !
Plz drop me a mail.
Heu, Ik neem aan dat Winand het over een "losse" Promise Ultra100 controller heeft.
Maar ik zou idd wel willen weten hou je dat gedaan hebt. Mischien eenzelfde truck als bij de Promise Ultra66??
Maar ik zou idd wel willen weten hou je dat gedaan hebt. Mischien eenzelfde truck als bij de Promise Ultra66??
Nee, er was op t.n ook eerst een posting geweest over een site waar stond hoe je je A7v tot RAID kon maken, maar ik weet het linkje niet meer
Verwijderd
Als je een losse ATA66/100 controller van Promise in je plank prikt moet in je BIOS bij standaard CMOS Setup bij je Prim. master, slave enz. het zootje op "None" zetten. Als je dit niet doet loop je zelfs kans dat er nooit een HD via de controller gevonden wordt! Denken we ook aan de nieuwste drivers en Biosjes van de controllerkaart? Als je een Super7 plank hebt met een ATA66 schijf is de PRomise controller een uitkomst!! H2BENCH scoort tot 5x hoger!!! ATA66/100 controllers zij geen RAIDcontrollers!! Een RAIDcontroller is een ander verhaal.....
Is dit nou alles waar wij tweakers mee kunnen komen?? ik heb gvd een upgrade van millennium naar 2000 gedaan, idd had F6 moeten klikke, maargoed niet gedaan en nu?
Nu moet ik zeker me systeem opnieuw installen en alles kwijt raken om een IDE controller te kunnen installeren???
WAT EEN K*TZOOI!!! heeft niemand nou een manier om dat achteraf te kunnen fixen?
Heb me bios ook al geupgrade, maar dat schoot niet op.
Dit slaat echt nergens op... of wel?
Nu moet ik zeker me systeem opnieuw installen en alles kwijt raken om een IDE controller te kunnen installeren???
WAT EEN K*TZOOI!!! heeft niemand nou een manier om dat achteraf te kunnen fixen?
Heb me bios ook al geupgrade, maar dat schoot niet op.
Dit slaat echt nergens op... of wel?
http://www.tweakhardware.com/guide/a7v-raid-easy/Op dinsdag 15 augustus 2000 14:39 schreef Freezerator het volgende:
Nee, er was op t.n ook eerst een posting geweest over een site waar stond hoe je je A7v tot RAID kon maken, maar ik weet het linkje niet meer
Je hoeft niet eens te solderen
die files die werken niet meer....Op donderdag 28 juni 2001 15:30 schreef GambitRS het volgende:
[..]
http://www.tweakhardware.com/guide/a7v-raid-easy/
Je hoeft niet eens te solderen
heeft iemand ze...
Pagina: 1