Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik had gisteren een unieke ervaring.

Ik kreeg op mijn gmail account welke ik voor AppleID gebruik, een aantal mails binnen dat Find My Iphone was aangezet en dat mijn telefoon in de verloren modus was aangezet.

Ik kon pas later die middag de telefoon fysiek bekijken. Resultaat was een gelockte telefoon en een Russisch bericht met de (vertaalde) boodschap: Als je wachtwoord wilt, mail dan naar appleinc03@gmail.com.

Heb meteen wachtwoord van AppleID aangepast en 2 way autenticatie aangevraagd (kan ik pas over paar dagen activeren).

Gelukkig ging het toestel nog wel in de downloadmode en kon ik via iTunes, Iphone versie 7.1.2 weer op de telefoon herstellen. Toestel is weer verlost van de "ransomware"

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44
Ook gezien bij mensen die ik help met hun Apple producten. Op 1 na (herstel adres was oude werk mail en telefoon was ook van het oude werk gevolg was dat je bij Apple niks kon aantonen en ze dus ook niks wilde doen) is het altijd opgelost. Soms via AppleCare waar ze je zolang je maar veel details weet goed kunnen helpen.

Altijd voor zaken zoals je mail en belangrijke accounts andere wachtwoorden gebruiken dan voor minder belangrijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Talisker_NL schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:25:
Heb meteen wachtwoord van AppleID aangepast en 2 way autenticatie aangevraagd (kan ik pas over paar dagen activeren).
Waarom? Dat gaat toch gewoon direct ik als je het aanzet?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Donstil schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:13:
[...]

Waarom? Dat gaat toch gewoon direct ik als je het aanzet?
Soms moet je wachten als een extra beveiligingsmaatregel:
Why was I asked to wait before setting up two-step verification?

As a basic security measure, Apple doesn't allow setup of two-step verification to proceed if significant changes were recently made to your Apple ID account information. Significant changes can include a password reset or new security questions. This waiting period helps Apple make sure that you are the only person accessing or modifying your account. While you are in this waiting period, you can continue using your account as usual with all Apple services and stores.
Apple will send an email to all of the addresses you have on file notifying you of the waiting period and encouraging you to contact Apple Support if you think that someone else has unauthorized access to your account. You can set up two-step verification after the date listed on your Apple ID account page and in the email that you receive.
When your waiting period is over, you have 30 days to complete setup of two-step verification. If you attempt to complete setup after 30 days have passed, or you made significant changes to your account during that time, another waiting period may be triggered.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
Dat was inderdaad de reden :)
Daedalus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:22:
[...]
Soms moet je wachten als een extra beveiligingsmaatregel:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
Ik had LinkedIn op de telefoon staan. Ook daar maar mijn wachtwoord van veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Talisker_NL schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:04:
[...]

Ik had LinkedIn op de telefoon staan. Ook daar maar mijn wachtwoord van veranderd.
Bedoelde meer dat het kon komen doordat je Apple ID en LinkedIn gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde waren. Niet per se de LinkedIn app :)

Als je wat toe te voegen hebt, gebruik dan de 'wijzig' knop, en plaats niet twee posts achter elkaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 20-07-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

Yor

Yor1313#2571

Kijken of ik dit juist kan neerzetten hier:

Je Apple ID heeft meerdere mogelijkheden tot beveiliging.

Je hebt of password en 3 vragen, of 2 factor authenticatie.
2 factor kan in dit geval niet, TS geeft aan dat hij dat later geactiveerd heeft.

Gaan we terug naar de eerste optie:

Als zijn wachtwoord is gewijzigd, moet de hacker ook toegang hebben tot de 3 vragen, immers, je kunt het wachtwoord niet wijzigen zonder twee vragen te beantwoorden OF toegang te hebben tot het herstel emailadres. Ik ga ervan uit dat hier het wachtwoord van het Apple ID gelijk is en zowel de naam als het wachtwoord van het emailadres dat gebruikt is.

Dus tweakergehackt@hack.com is zijn email, maar ook de naam van het Apple ID, beiden met hetzelfde wachtwoord.

Gebeurt je dit, verander dan direct je beveiligings vragen en het wachtwoord van je herstel emailadres.

Ben je echter een persoon dat zich bedient van vage apps zoals Transmission op een Mac en zoek je op dat segment van verboden natuurfilms, ja dan kan je wel eens de lul zijn en verdien je het gewoon.

Wil je dit dus voorkomen:

- Neem je beveiligingsvragen serieus.
- Zorg dat je weet welke geboortedatum je gebruikt hebt bij het aanmaken van het Apple ID. (immers de eerste stap als je het via die weg wilt kunnen herstellen)
- Zorg ervoor dat het herstel email adres, of dat nu hetzelfde als het Apple ID of een ander adres is, een ander wachtwoord heeft dan je Apple ID.
- Pas op met vage apps.
- Neem altijd contact op met Apple Support in het geval dat ook je beveiligingsvragen gewijzigd zijn.

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1