Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software om Linux machines te beheren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar software om mijn Linux machines te beheren. Die software moet de volgende dingen kunnen beheren:
  • Geïnstalleerde pakketten
  • Configuraties
  • Gebruikers
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb 1 32-bit laptop, 1 64-bit laptop, 1 64-bit desktop en 1 Raspberry Pi 2 die beheerd moeten worden en 1 Raspberry Pi B+ die ze moeten beheren. Ze draaien allemaal Debian of Raspbian Lite. In de toekomst kunnen er nog meer bijkomen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat DevOps tools gevonden zoals Chef, Puppet en Ansible, maar ik weet niet welke makkelijk in te stellen zijn en of ik ze ook hiervoor kan gebruiken.

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ansible is naar mijn weten gratis, ook een bepaalde schil daarover is gratis, weet daarvan even de naam niet exact meer uit mijn hoofd. Je zou dus in elk geval kunnen kijken hoe die combinatie werkt? :)

Eventueel kun je ook kijken naar Foreman; https://www.upguard.com/articles/foreman-vs.-ansible-tower

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2016 13:02 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30

scorpie

Supra Addict

Datgene wat je zegt kan met alle 'devops' tools die jij noemt. Tegen welke problemen loop je op om aan deze tools te twijfelen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De tools die je noemt zijn op zich prima, maar package management is wat anders dan config management. Je hebt bijvoorbeeld geen overzicht van welke updates er beschikbaar zijn op de systemen, tenzij je dat weer als een script maakt en laat mailen.

Verder, als je denkt dat iets niet werkt, maar niet hebt geprobeerd, kan je er geen oordeel over vellen. Je gaat ze dan testen. En het eerste wat je dan nog doet, is even zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:00:
Datgene wat je zegt kan met alle 'devops' tools die jij noemt. Tegen welke problemen loop je op om aan deze tools te twijfelen?
Ik weet niet welke makkelijk in te stellen is. Ook wist ik niet of dat er mee kan, maar dat heb jij al beantwoord.