[pw] Smartphones tabbladen te breed voor weergave

Pagina: 1
Acties:

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:30
Ik heb dit vooral bij smartphones. Omdat er extra tabbladen in zitten (Zoals prijzen met abonnement), wordt het tabblad "meer" naar een regel naar beneden geplaatst.

Browser: Version 51.0.2704.106 (64-bit)
Resolutie: 1920 x 1200

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jCEt39H.png

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Fusioxan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:26:
Ik heb dit vooral bij smartphones. Omdat er extra tabbladen in zitten (Zoals prijzen met abonnement), wordt het tabblad "meer" naar een regel naar beneden geplaatst.

Browser: Version 51.0.2704.106 (64-bit)
Resolutie: 1920 x 1200

[afbeelding]
Arch Linux heeft (standaard) niet de ms corefonts. Fonts als "Arial" en "Helvetica" die wel heel veel gebruikt worden op het internet en zelfs als de standaard gezien worden. Ik zie op je screenshot dan ook dat er een fallback font gebruikt wordt. Welke dit is weet ik niet uit mijn hoofd maar hij lijkt net een aantal pixels breder te zijn dan de standaard fonts.

Zelf heb ik op Ubuntu wel de relevante package geinstalleerd en gaat het dus goed. Verschillende distro's/operating systems hebben verschillende fallbacks en/of standaard fonts. Die kunnen we helaas niet allemaal ondersteunen.

Wat je wel kunt doen is de Arch packages voor deze fonts installeren. Dan zal ik eens kijken of we iets aan de paddings kunnen doen om net iets meer ruimte te krijgen op dit soort pagina's :)

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-11 23:05
Inspector schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:07:
[...]

Arch Linux heeft (standaard) niet de ms corefonts. Fonts als "Arial" en "Helvetica" die wel heel veel gebruikt worden op het internet en zelfs als de standaard gezien worden. Ik zie op je screenshot dan ook dat er een fallback font gebruikt wordt. Welke dit is weet ik niet uit mijn hoofd maar hij lijkt net een aantal pixels breder te zijn dan de standaard fonts.
Lijkt erg op Verdana/Tahoma :).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Niet echt een bug aan onze kant, maar er is wel een ticket om te kijken naar situaties waar de ruimte echt te krap is (ongeacht font) :)

Intentionally left blank