Klacht vodafone rekening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 19:49
Mijn vraag:
Goedendag, eerst even het verhaal ervoor, Ik heb sinds februari een Vodafone abonnement, ze hadden me overgehaald dat ik geen aansluitkosten kreeg en mijn prepaid tegoed kreeg teruggestort, nu krijg ik de eerste factuur in maart en mijn aansluitkosten worden doorberekend en ik heb mijn prepaid tegoed niet teruggekregen. toen heb ik contact opgenomen met Vodafone en ze zeiden dat ze er wat aan gingen doen, maar dat ik wel gewoon mijn factuur van die maand moest betalen, dat heb ik gedaan. ondertussen is het april, want de eerste factuur ging over februari en maart, en er is nog steeds niks gebeurt, dus heb ik Vodafone gecontact met de vraag, wat hebben jullie gedaan met mijn prepaid tegoed en aansluitkosten, want op de factuur staat er niks over en totdat jullie wat gedaan hebben, betaal ik niks.
Er is ondertussen in mei een credit van de aansluitkosten, die ze ook echt verrekend hebben, en er staat een credit van mijn prepaid tegoed, waarbij staat dat die vereffend is (heb ik net uitgevonden) maar die is NIET teruggestort op mijn rekening of gecrediteerd op een factuur.

to the point, nu is mijn probleem dus dat ze €27.45 in rekening brengen omdat ik mijn factuur van April niet heb betaald, terwijl ze zelf verschillende fouten hebben gemaakt en ik ze te vaak op hun fouten moet wijzen, op dingen die zij doen en waar ik me maar tegen moet verdedigen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Vodafone sim-only abonnement met 1gb internet 150 min bellen en onbeperkt sms'en

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb hun gecontact met de vraag waar die €27.45 vandaan kwam en ze zeiden dat het was omdat ik mijn factuur van april niet heb betaald en dat ik het moest betalen.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit het beste kan oplossen, want ik wordt er een beetje moe van om hun elke keer te contacten!!

EDIT: t is een Vodafone abonnement van €16,00 per maand, niet van €40 zoals er linksbovenin staat, want dat zag ik niet welke het was, alleen vodofone red als product/categorie

[ Voor 4% gewijzigd door Rozw op 20-07-2016 11:06 ]

Beste antwoord (via Rozw op 25-07-2016 10:54)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik ben al jaren klant bij Vodafone maar dit soort problemen zijn zeer gebruikelijk. Afspraken die je buiten de standaardsystemen met ze maakt worden vervolgens slecht verwerkt. Een "ongebruikelelijke" afspraak die van het oude naar het nieuwe systeem moest worden overgezet is helemaal een ramp, ik heb een keer 8 maanden gewacht op een creditering.

Wat je dus niet moet doen is een factuur niet betalen, dan gaat hun systeem helemaal op hol (al begrijp ik je gedachte wel hoor ;) ). Mijn advies is om je telefonisch door te laten verbinden met de afdeling loyalty, zij kunnen vaak net iets meer dan de standaard belmiep die je normaal aan de telefoon krijgt (+ meer hensencapaciteit),

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 10:15
Als ik jou was zou ik deze vraag op Facebook/twitter gooien, meestal helpt dat wat meer. Hier een topic openen helpt weinig.
Rozw schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:04:

Er is ondertussen in mei een credit van de aansluitkosten, die ze ook echt verrekend hebben, en er staat een credit van mijn prepaid tegoed, waarbij staat dat die vereffend is (heb ik net uitgevonden) maar die is NIET teruggestort op mijn rekening of gecrediteerd op een factuur.
Nu kan het aan mij liggen, maar je spreekt eerst over credit en vervolgens dat het niet is gecredit dus wat is het nu? Meestal worden deze dingen verrekend met de rekeningen en wordt het niet teruggestort (Althans zo gaat mijn ervaring met KPN) mits je rekening natuurlijk negatief is, bij positive rekeningen kreeg ik wel geld terug ipv dat er afgeschreven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Hoe heb je contact opgenomen met Vodafone? Voor mijn gevoel zijn ze via Facebook welwillender om tot een oplossing te komen dan via de telefoon.

Verder is het natuurlijk niet verstandig om je rekening niet te betalen, hoe begrijpelijk ook. Straks krijg je te maken met een incassobureau. Van de regen in de drup dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 19:49
oohh schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:10:
Hoe heb je contact opgenomen met Vodafone? Voor mijn gevoel zijn ze via Facebook welwillender om tot een oplossing te komen dan via de telefoon.

Verder is het natuurlijk niet verstandig om je rekening niet te betalen, hoe begrijpelijk ook. Straks krijg je te maken met een incassobureau. Van de regen in de drup dus...
Ik heb telefonisch met ze gesproken, want ik heb ze eerder al via social media gecontact, maar toen duurde t echt lang voordat ze eindelijk antwoordden. dus daar ben ik niet heel erg fan van.

En ik snap dat het niet handig is om niet te betalen, maar wat kan ik anders doen, op een manier dat ze naar me luisteren en dat ze snappen dat de klant belangrijk is, want zolang je betaald doen hun echt nul komma nul voor je, dat is mijn ervaring dusver.

Maar ik zal je tip eens volgen, ik ga ze via facebook contacten en hopelijk doen ze wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 07:33
Een rekening niet betalen brengt consequenties met zich mee. In dit geval administratieve kosten (zo noemen ze het).
Het bedrag wat jij terug hoort te krijgen staat buiten deze rekening. Jij ziet misschien van niet maar toch werkt dat zo.

De consequenties van niet betalen kost je zoveel staan ook in de voorwaarden en vaak ook bij de factuur vermeld. Deze had je kunnen weten.

Ondanks dat je zelf al hebt gemeld is er blijkbaar bij Vodafone toch voor de 2e keer wat verkeerd gegaan. Je kan het melden via soacial media en of bellen. Dat je een rekening nu niet hebt betaald is begrijpelijk maar helpt niet mee in het lief houden van de persoon die jou gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Ah ik kreeg vandaag een rekening van Vodafone dat ik een betalingsachterstand heb terwijl ik geeneens meer klant ben vanaf 2005. Heb netjes contact opgenomen met het 043 nummer. Wat blijkt nu. Vorig jaar zijn die sukkels overgestapt naar een nieuw systeem en zijn er "per ongeluk" een x aantal oude ex klanten ook overgezet naar het nieuwe systeem. Gelukkig kreeg ik via dat 043 nummer wel een goede medewerker die gelijk zag dat het systeem heeft gefaald. Ook beaamde ze dat ik goed aandeed om gelijk contact op te nemen. Anders was het op een fiasco uitgelopen en flinke "betalingsachterstand" gekomen. Waardoor er incasso kosten zouden komen.

Dus met andere woorden. Klant moet door hun fout het alsnog zelf oplossen om zo niet diep in de shit te komen. Dus mensen. U bent gewaarschuwd!

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een rekening betreft schopje naar SF.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Rozw schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Ik heb telefonisch met ze gesproken, want ik heb ze eerder al via social media gecontact, maar toen duurde t echt lang voordat ze eindelijk antwoordden. dus daar ben ik niet heel erg fan van.

En ik snap dat het niet handig is om niet te betalen, maar wat kan ik anders doen, op een manier dat ze naar me luisteren en dat ze snappen dat de klant belangrijk is, want zolang je betaald doen hun echt nul komma nul voor je, dat is mijn ervaring dusver.

Maar ik zal je tip eens volgen, ik ga ze via facebook contacten en hopelijk doen ze wat.
Wel of niet betalen veranderd echt helemaal niks aan of men je wel of niet helpt hoor, alleen gaat er dan een script draaien dat kosten begint aan te rekenen en heb je kans dat men je echt helemaal niet meer helpt tot je saldo is voldaan.

Het is echt niet zo dat de mensen die je kunnen helpen ineens een melding krijgen 'oei Rozw heeft niet bepaald, nu moeten we toch maar is gaan helpen'.

Ze gaan niet snappen dat jij als individuele consument belangrijk bent, omdat je dat gewoon niet echt bent met 16 euro per maand op een miljardenomzet. Consumentenmarkt is een numbers game waar het puur om volume gaat.

Lijkt me echter dat ze dit best als coulance weg kunnen boeken, maar dan zal je inderdaad zelf weer contact op moeten nemen en de juiste persoon aan de lijn krijgen en met de juiste toon aanspreken.

Toen ik jaren geleden nog voor KPN werkte konden we dit soort zaken toch telefonisch op die manier afhandelen en konden we indien goed gemotiveerd gewoon tot maximaal 200-250 euro coulance toekennen.

[ Voor 7% gewijzigd door Skimovic op 24-07-2016 18:21 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:02
Telefonisch contact kun je beter laten, gebruik maken van de chat optie op de site werkt een stuk beter (ook kortere wacht tijden).
Maar het is er inderdaad 1 grote ramp, heb de afgelopen paar maanden al 2x contact moeten opnemen met betrekking tot fouten in mijn rekening.
Beide keren werd het in 1 gesprek opgelost, de persoon moest wel beide keren alles opzoeken, maar ik heb het gevoel dat ze via de chat zich meer tijd voor je nemen.
Chatten bied ook de extra optie om een copy van het gesprek naar je te laten mailen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik ben al jaren klant bij Vodafone maar dit soort problemen zijn zeer gebruikelijk. Afspraken die je buiten de standaardsystemen met ze maakt worden vervolgens slecht verwerkt. Een "ongebruikelelijke" afspraak die van het oude naar het nieuwe systeem moest worden overgezet is helemaal een ramp, ik heb een keer 8 maanden gewacht op een creditering.

Wat je dus niet moet doen is een factuur niet betalen, dan gaat hun systeem helemaal op hol (al begrijp ik je gedachte wel hoor ;) ). Mijn advies is om je telefonisch door te laten verbinden met de afdeling loyalty, zij kunnen vaak net iets meer dan de standaard belmiep die je normaal aan de telefoon krijgt (+ meer hensencapaciteit),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:38:
Een rekening niet betalen brengt consequenties met zich mee. In dit geval administratieve kosten (zo noemen ze het).
Het bedrag wat jij terug hoort te krijgen staat buiten deze rekening. Jij ziet misschien van niet maar toch werkt dat zo.

De consequenties van niet betalen kost je zoveel staan ook in de voorwaarden en vaak ook bij de factuur vermeld. Deze had je kunnen weten.

Ondanks dat je zelf al hebt gemeld is er blijkbaar bij Vodafone toch voor de 2e keer wat verkeerd gegaan. Je kan het melden via soacial media en of bellen. Dat je een rekening nu niet hebt betaald is begrijpelijk maar helpt niet mee in het lief houden van de persoon die jou gaat helpen.
Nou, dat ligt ook wel wat anders - maar zo wentelen ze het wel op de consument af inderdaad.

Zolang jij een bepaalde vordering hebt op ze, kan je inderdaad gewoon besluiten niet te betalen of te verrekenen. Inderdaad gaan er dan allerlei systemen automatisch verhogingen en incasso regelen, maar dat doet allemaal uiteindelijk juridisch niets als TS netjes heeft aangegeven dat er een vordering is en niet te zullen betalen voor het opgelost is. Ook voorwaarden staan niet boven de wet.

http://maxius.nl/burgerli...-6/boek6/titel1/afdeling7
Artikel 52
1. Een schuldenaar die een opeisbare vordering heeft op zijn schuldeiser, is bevoegd de nakoming van zijn verbintenis op te schorten tot voldoening van zijn vordering plaatsvindt, indien tussen vordering en verbintenis voldoende samenhang bestaat om deze opschorting te rechtvaardigen.
2. Een zodanige samenhang kan onder meer worden aangenomen ingeval de verbintenissen over en weer voortvloeien uit dezelfde rechtsverhouding of uit zaken die partijen regelmatig met elkaar hebben gedaan.
Vervelende is dat dit soort toko's vervolgens doodleuk incassotrajecten starten en je eventueel een negatieve BKR bezorgen. Er zouden eens wat mensen / consumentenorganisaties op moeten duiken, want het is bij meer grote bedrijven werkelijk bar en boos.

Nogmaals; dat zij het niet handig vinden in hun systemen met verrekenen is niet het probleem van de consument. Het hele traject is compleet eenzijdig ingericht, en uiteindelijk zeer klantonvriendelijk.
Het wachten is tot bedrijven zich beseffen dat betere service rond dit soort dingen uiteindelijk de numbers meer goed doet dan dit soort belachelijke procesbezuinigingen. Het zal nog even duren, maar het is wel de toekomst :)

@TS: laat je dus in ieder geval niet de extra kosten die ze zijn gaan rekenen aansmeren: volgens de wet had jij het volste recht je betaling op te schorten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 16:45 ]

Pagina: 1