Stedin blaast de complete elektrische inboedel op, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:04
Goedemorgen,

Mijn eerste niet IT-topic hier op Tweakers, helaas nodig omdat het gisteren enigszins fout is gegaan bij onderhoudswerkzaamheden hier in de straat. Ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven wat er is gebeurd, uiteindelijk wil ik er hiermee zeker van zijn dat Stedin een fatsoenlijke vergoeding biedt en ik er niet slecht van af kom. Ik hoef er zeker niet beter van te worden, ik wil gewoon alles weer werkend hebben.

Gisterochtend is er een gepland onderhoud uitgevoerd bij ons in de straat. Ik kan hierbij vermelden dat wij als enige huis getroffen zijn omdat de fout na de aftakking is gemaakt. Afijn 19-07-2016 vanaf 08:00 lagen netjes alle stekkers eruit van alle apparaten en alle handelingen zoals Stedin op de brief had aangegeven waren uitgevoerd. Het hele huis stroomde leeg vanaf dat moment en om 16:30 was deze Tweaker de eerste die naar binnen stapte. Lampje bij de buurman was aan en het onderhoud duurde tot 16:00 dus ik begon alle stekkers in de stopcontacten te doen. Drie kwartier later (het duurt langer dan je denkt :P ) konden de schakelaartjes in de meterkast weer om.... BOEM ... in de keuken. De schade?

Kookplaat, oven, magnetron, koelkast, afwasmachine, CV, droger, wasmachine, router, versterker, telefoons, switches, raspberry pi, satellietontvanger... You get the point. Later bleek er 400 V op de contacten te staan, iets met een fase (?) omgewisseld. Helaas schiet mijn kennis hier tekort, de reactie van de monteur (sorry, sorry, sorry) gaf echter wel aan waar de schuld lag.

Een hoop dus. Het enige wat ik nu wil is een vergoeding voor reparatie/nieuwe aanschaf zonder dat ik er ook maar een cent aan kwijt ben. Om te voorkomen dat ik mezelf later voor me kop sla vroeg ik me af er iemand de algemene voorwaarden eens snel door kon scannen op dingen waar ik mee akkoord ga die later toch niet zo gunstig bleken. Hiermee moet je namelijk akkoord gaan bij het uploaden van je facturen/offertes voor de reparaties en/of vervanging.

Stedin verplicht je dit formulier te gebruiken, begrijpelijk, maar die voorwaarden zijn voor mij in een taal geschreven waar op sommige punten weinig van begrijp. Mocht ik iets niet duidelijk hebben genoemd o.i.d. dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Alvast bedankt voor de moeite! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Electromonkey op 20-07-2016 10:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou nee, als je nu eens specifieke vragen stelt? Dit is geen helpdesk waarbij een ander alles voor je gaat uitzoeken.

Dus zelf doorlezen, en aangeven wat je niet begrijpt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Heb je een drie fase aansluiting? Heb je gemeten wat de spanning is die ze aanvoeren nu?

Misschien goed om dat even te doen met een multimeter en er een foto van maken.

Edit: je mijn vraag net beantwoord in je TS

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 20-07-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
gambieter schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:33:
Nou nee, als je nu eens specifieke vragen stelt? Dit is geen helpdesk waarbij een ander alles voor je gaat uitzoeken.

Dus zelf doorlezen, en aangeven wat je niet begrijpt :)
Excuus, uiteraard gedaan! Artikel 11 van elektriciteit en gas bevat dit stuk:

5. Indien en voor zover Opdrachtnemer jegens
Opdrachtgever aansprakelijk is voor schade, is de door
Opdrachtnemer te betalen vergoeding beperkt tot ten
hoogste 50% van de in de Overeenkomst vastgelegde
Prijs met een maximum van € 30.000,-.

Wat is hier de overeenkomst? Staan er in Artikel 11 verder dingen waar ik rekening mee moet houden?

Artikel 17 van Algemene Voorwaarden voor het uitvoeren van werkzaamheden en verlenen van diensten (pdf) bevat 17.4

Euro 2.500.000,- (tweemiljoenvijfhonderdduizend Euro) per gebeurtenis voor alle contractanten tezamen voor zover
het zaakschade en de noodzakelijke kosten ter voorkoming van zaakschade betreft,
met dien verstande dat, ongeacht de omvang van het totaal der schade, de vergoeding van de noodzakelijke kosten
ter voorkoming van zaakschade is beperkt tot Euro 75,- (vijfenzeventig Euro) per contractant en de totale vergoeding
van zaakschade en noodzakelijke kosten ter voorkoming van zaakschade is beperkt tot ten hoogste Euro 3.500,-
(drieduizendvijfhonderd Euro) per contractant.

Betekent dit dat ik max €3500 aan vergoeding kan krijgen?

[ Voor 34% gewijzigd door Electromonkey op 20-07-2016 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
11.1 Onverminderd het bepaalde in de volgende leden
van dit artikel, is Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever
slechts aansprakelijk voor de door Opdrachtgever
geleden schade indien deze schade een rechtstreeks
gevolg is van opzet of grove schuld van Opdrachtnemer,
zijn werknemers dan wel andere personen die
door Opdrachtnemer worden ingeschakeld bij de
uitvoering van de Werkzaamheden en voor wie
Opdrachtnemer aansprakelijk is
Lijkt erop dat ze nul en fase hebben omgewisseld. Dat is grove nalatigheid in mijn boek.

Laat direct een rapport opmaken door een onafhankelijk installateur van de situatie op je aansluiting nu.
Als dat nog kan.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 20-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

ThunderNet

Flits!

Als ik jou was zou ik bellen met Stedin, met de melding dat door de opgelopen schade nagenoeg niet bruikbaar is en dat je daarom niet wilt afwachten tot er op een formulier gereageerd wordt...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Waarschijnlijk kom je er slechter vanaf.
Want er word gekeken naar de inboedel waarde van al je elektra.
Als je dat niet langer dan een jaar heb valt het mee.
Daarna is het gewoon aanzienlijk in waarde gezakt.

Waarschijnlijk heb je ook wel recht op een schadevergoeding. Maar hopelijk compenseert die de waarde vermindering van je producten.

Maar het is neit gek als je een fornuis al 10 jaar hebt staan dat je daarvoor geen nieuwe fornuis kan kopen.

Kijk naar je inboedelverzekering:
Dingen in je koelkast en vriezer kosten ook geld die je waarschijnlijk weg kan gooien. Ook dit meenemen in je eis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heeft een vriend van me ook eens gehad, maar dan bij de nuon. Hij is uiteindelijk een dagje met iemand van de nuon bij de Mediamarkt wezen shoppen en mocht gewoon alles uitkiezen wat hij nodig had.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien even je eigen inboedelverzekering bellen, misschien willen zij alles wel regelen en verhalen ze de schade op Stedin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als je rechtsbijstandverzekering hebt misschien ook een idee om daar even een telefoontje te plegen voor advies.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

talin

ES-MA

sig69 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:41:
Heeft een vriend van me ook eens gehad, maar dan bij de nuon. Hij is uiteindelijk een dagje met iemand van de nuon bij de Mediamarkt wezen shoppen en mocht gewoon alles uitkiezen wat hij nodig had.
Leuk verhaal voor op een verjaardag!
Is toch niet geloofwaardig!

Nuon veroorzaakt schade, gaat dan ook nog eens een persoon met een client meesturen naar de mediamarkt en die mag uitzoeken wat ie wil en bij de kassa trekt de Nuon medewerker zn creditcard.

Zoals hierboven, bel je inboedelverzekeraar eens op, die doen dit soort werkt dagelijks.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon alle schade via inboedel afhandelen. Op het formulier wordt gevraagd of iemand het veroorzaakt heeft. Je maatschappij gaat dan proberen te verhalen.
Lekker overlaten aan je assurantie adviseur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16
Het lijkt me trouwens geen handige volgorde van inschakelen, eerst alle stekkers er terug in steken en dan in één klap alles tegelijk inschakelen vanuit de meterkast.

Wanneer je andersom had gewerkt, eerst alles in de meterkast weer inschakelen en vervolgens de stekkers erin steken, was de schade waarschijnlijk beperkt gebleven tot het eerste apparaat.

Je hebt blijkbaar uitgebreide instructies gekregen van Stedin wat betreft uitschakelen, heb je die ook voor het inschakelen? Wat stond daar dan precies in? Zou je schade minder geweest zijn als je die instructies had gevolgd?

Het mag voor zich spreken dat dit de fout van Stedin is, maar als je zelf de schade had kunnen beperken door de instructies te volgen dan krijg je dat misschien ook wel terug op je bord...

Advocaat van de duivel... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17
Dat is meer om te voorkomen dat de zekering springt door de piekbelasting als alles tegelijk aanspringt. Een oepsje met de fase en 400V op je 230V net is iets van heel andere orde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Xander schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:42:
Het lijkt me trouwens geen handige volgorde van inschakelen, eerst alle stekkers er terug in steken en dan in één klap alles tegelijk inschakelen vanuit de meterkast.

Wanneer je andersom had gewerkt, eerst alles in de meterkast weer inschakelen en vervolgens de stekkers erin steken, was de schade waarschijnlijk beperkt gebleven tot het eerste apparaat.

Je hebt blijkbaar uitgebreide instructies gekregen van Stedin wat betreft uitschakelen, heb je die ook voor het inschakelen? Wat stond daar dan precies in? Zou je schade minder geweest zijn als je die instructies had gevolgd?

Het mag voor zich spreken dat dit de fout van Stedin is, maar als je zelf de schade had kunnen beperken door de instructies te volgen dan krijg je dat misschien ook wel terug op je bord...

Advocaat van de duivel... ;)
Achteraf gezien had dat inderdaad slim geweest. De kans dat dit gebeurd is echter dusdanig klein dat ik er geen moment aan gedacht heb om het zo te doen. Toen het uiteindelijk gemaakt werd stond die monteur ook vol ongeloof te kijken naar wat er allemaal gesneuveld is. Stedin heeft zelf geen verdere instructies voor het inschakelen gestuurd, alleen voor en tijdens het onderhoud. Bij het inschakelen heb ik het wel groep voor groep aangezet en daar gebeurde niks, alles bleef netjes aan staan en begon na een aantal minuten te klappen. Hoeveel verschil het had gemaakt was ook afhankelijk geweest van mijn snelheid qua stekkers in het contact proppen.

Verder:
Bedankt voor de vele reacties, contact met de verzekering is gelegd. Als er wat meer duidelijk is laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

Is de elektrische installatie zelf niet naar de knoppen dan?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:20
Waarschijnlijk de nul losgeschoten/ niet goed vastgezet.

Wat erg belangrijk is. Elektrische apparatuur j=kan hier ook een opdoffer van krijgen maar niet direct defect gaan, maar ook pas na maanden, en dan ben je dus de pineut. Denk bijvoorbeeld aan je cv oid, kost flink geld maar naar een vergoeding kan je fluiten, laat dit ook door de verzekering vastleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
De zekeringen en bedrading kunnen gerust 400V aan, de elektrische installatie zelf zal wellicht geen schade hebben.
Nagenoeg alle verbruikers zullen echter opgeblazen zijn, ook "verborgen" zaken als beltransformator, buitenlicht met bewegingsmelder, electrische garagepoort,...

Dus TS: controleer 3 keer of je echt alles wat kapot is hebt opgelijst. En ik zou ook alles wat wel nog werkt maar schade kan geleden hebben als defect beschouwen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Alles maar dan ook ALLES wat in het stop contact heeft gezeten en 400V heeft gezien aanmelden als defect. Is het nu niet stuk gaat het nog wel stuk in de komende periode.

Tegenwoordig kunnen geschakelde voedingen wel steeds meer hebben maar dit houdt vaak echt op bij 285v...

En losgeschoten van de NUL zal hier niet gebeurt zijn want dan was de spanning weg geweest.
Vermoedelijk heeft de monteur van stedin de Nul verwisselend met een andere fase buiten de fase die TS al had.

Dan krijg je dus L + L = PE met als gevolg 400V met een aarde. L + N + PE = 230V (bijna al 240v tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Let wel op dat (waarschijnlijk) bij je Raspberry Pi alleen de voeding kapot is. Ik zou even kijken of je de Pi aan kan krijgen met een nieuwe voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Er is zelf kans dat je meter defect is als je maar één fase afneemt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SampleUser schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:44:
Let wel op dat (waarschijnlijk) bij je Raspberry Pi alleen de voeding kapot is. Ik zou even kijken of je de Pi aan kan krijgen met een nieuwe voeding...
Nou dat scheelt alweer 30 euro dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Bigs schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Nou dat scheelt alweer 30 euro dan 8)7
Uhh, nee? Een goede voeding kost je maximaal 15 euro ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Zoals ScrooLoose al opmerkt: direct rechtsbijstand inschakelen als je die hebt.
Verder niet zelf reparaties (laten) uitvoeren; er kan zomaar weer een regel zijn dat eerst de veroorzaker de kans moet krijgen om het op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 11:48

SpamLame

niks

SampleUser schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:55:
[...]

Denk dat ie de kosten van de Pi zelf bedoelde.
En dat die kosten niet in verhouding staan met het totaal of het ongemak wat uit dit incident vloeide

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SampleUser schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:55:
[...]

ik denk dat TS wel grotere problemen heeft dan juichen dat zijn raspberry pi het nog doet :z
Dat is wat Bigs wil zeggen gok ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zou er zelf niet tussen gaan zitten, dit is iets tussen jouw verzekeringsmaatschappij en stedin lijkt mij. Je volledige elektrische installatie na laten lopen (op kosten van...) kan ook geen kwaad lijkt mij. Ook even kijken of je huis nog wel als bewoonbaar te boek staat als de elektrische installatie is geploft, anders zou ik lekker een hotel pakken (op kosten van...).

Laat je weten hoe het afloopt? Wie het nu gaat oplossen e.d.? Is wel fijn voor als een andere tweaker dit ook een keer gaat mee maken... ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Er is geen reden om panisch te reageren.

Stap 1 is om Stedin telefonisch te informeren en vast te stellen hoe ze erin staan. Strikt genomen kun je ook een melding maken bij de eigen verzekeraar, maar waak ervoor nog niets te claimen.

Stap 2 is om alle schade te documenteren (makkelijk want alles kan praktisch afgeschreven worden). Let op: vergeet niet de vaste installaties zoals CV, mechanische ventillatie, etc.

Stap 3 is om spullen te vervangen.

Stap 4 is om de schade vergoed te krijgen.
4a: de eigen inboedelverzekering (onder vermelding dat Stedin aansprakelijk is), maar die heeft eigenlijk alleen zin als er tegen nieuwwaarde vergoed gaat worden
4b: Stedin

Pas als Stedin of de verzekering loopt te bokken hoef je hulp in te schakelen zoals een rechtsbijstandverzekering.

Ik vermoed eigenlijk dat de route via Stedin het makkelijkst zal verlopen en kans geeft op de ruimste compensatie (nieuwwaarde).

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 20-07-2016 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:29:
En losgeschoten van de NUL zal hier niet gebeurt zijn want dan was de spanning weg geweest.
Vermoedelijk heeft de monteur van stedin de Nul verwisselend met een andere fase buiten de fase die TS al had.

Dan krijg je dus L + L = PE met als gevolg 400V met een aarde. L + N + PE = 230V (bijna al 240v tegenwoordig).
Dat hang toch echt af van hoe alles geschakeld is. Hebben het hier op het werk ook al 2x voorgehad. Nul onderbroken met als resultaat 400V op de toestellen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 17-06 19:59
Inderdaad, klinkt 100% als een weggevallen nul. Bij een onevenredige belasting van je fases verschuift je nulpunt dan met als het gevolg tot 400 volt op je 230 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
*knip* irrelevant

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2016 17:21 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 14:29

Ryan1981

Je ne sais pas

Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:40:
Maar het is neit gek als je een fornuis al 10 jaar hebt staan dat je daarvoor geen nieuwe fornuis kan kopen.
Het is wel gek! Wat jij bedoeld is dat je hem niet meer voor de nieuwaarde zal kunnen doorverkopen, maar als iemand je fornuis sloopt en jij dus niet meer kan koken, dan moet diegene een nieuw fornuis verzorgen, en wel in diezelfde kwaliteit als het oude fornuis. Wat nu als jij altijd heel zuinig geweest ben en dat ding nog wel 20 jaar mee zou gaan?

In mijn optiek is alleen de ellende van uitzoeken van een vervangend apparaat, het laten bezorgen en het daarvoor thuis moeten zijn en het laten aansluiten (als het om krachtstroom gaat van een electrisch fornuis bijvoorbeeld) al een extra vergoeding waard, het eten zal ook wel bedorven zijn, en de was zal gaan stinken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan1981 op 20-07-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Ryan1981 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Het is wel gek! Wat jij bedoeld is dat je hem niet meer voor de nieuwaarde zal kunnen doorverkopen, maar als iemand je fornuis sloopt en jij dus niet meer kan koken, dan moet diegene een nieuw fornuis verzorgen, en wel in diezelfde kwaliteit als het oude fornuis. Wat nu als jij altijd heel zuinig geweest ben en dat ding nog wel 20 jaar mee zou gaan?

In mijn optiek is alleen de ellende van uitzoeken van een vervangend apparaat, het laten bezorgen en het daarvoor thuis moeten zijn en het laten aansluiten (als het om krachtstroom gaat van een electrisch fornuis bijvoorbeeld) al een extra vergoeding waard, het eten zal ook wel bedorven zijn, en de was zal gaan stinken :P
Sterker nog je kunt niet eens koken en douchen. Je huis is praktisch onbruikbaar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:40:
Wedden dat als een soortgelijke situatie jou overkomt je er toch anders tegen aan kijkt ?

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Uiteraard. Maar dit is wel hoe de meeste verzekeringen werken helaas. Je krijgt een dagwaarde. Terwijl iets misschien makkelijk nog 10 jaar mee had kunnen gaan.
Bedrijven schrijven dingen af op de verwachte gebruiksduur, dan kan een apparaat ook nog goed werken als het apparaat al lang is afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Juicy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:04:
[...]

Wedden dat als een soortgelijke situatie jou overkomt je er toch anders tegen aan kijkt ?
Ik kijk het over hoe het algemeen is.
Ik zeg niet dat het het eerlijk is.
Maar het is niet gek als de inboedelverzekering zegt ja ding 10 jaar oud? Dan krijg je van die 500 euro heel misschien nog 50 euro terug als je geluk heb.

Verzekeringen kijken naar inboedel, zeg ik dat het eerlijk is? Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:35:
[...]

Ik kijk het over hoe het algemeen is.
Ik zeg niet dat het het eerlijk is.
Maar het is niet gek als de inboedelverzekering zegt ja ding 10 jaar oud? Dan krijg je van die 500 euro heel misschien nog 50 euro terug als je geluk heb.

Verzekeringen kijken naar inboedel, zeg ik dat het eerlijk is? Nee
Hoezo niet eerlijk?

Jij hebt een 10-jaar oud ding, er gaat iets mis waardoor het vervangen moet worden. Dan heb je recht op een 10-jaar oud ding of de financiele waarde ervan. Je hebt namelijk al 10 jaar genoten van het ding en dat genot in het verleden is je niet ontnomen. Het zou juist volkomen oneerlijk zijn om te verwachten dat iemand anders je een volkomen nieuw ding gaat geven... 8)7

Vergelijk het met auto's: jij hebt een middenklasser uit 2006 met dagwaarde van pakweg EUR 2500. Verwacht je serieus dat als iemand schuld heeft bij een aanrijding dat je een splinternieuwe middenklasser met dagwaarde > EUR 25000 krijgt :? Je krijgt als je auto total loss is en de ander 100% aansprakelijk is EUR 2500 en niet meer.

Maar goed, genoeg gezever over verzekeringen. Zoals Rukapul aangeeft is het eerst zaak om de veroorzaker op normale wijze op de hoogte te brengen en in gebreke te stellen. Pas als dat gedaan is en het resultaat is niet gelijk bevredigend wordt het tijd om met verzekeringen of juristen te praten :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 20-07-2016 22:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:12
Niet elke inboedelverzekering vergoed maar een percentage. Die van ons vergoed de reparatie of tot 100% wanneer reparatie niet meer mogelijk is tot 10 een leeftijd van 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:10
dion_b schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Hoezo niet eerlijk?

Jij hebt een 10-jaar oud ding, er gaat iets mis waardoor het vervangen moet worden. Dan heb je recht op een 10-jaar oud ding of de financiele waarde ervan. Je hebt namelijk al 10 jaar genoten van het ding en dat genot in het verleden is je niet ontnomen. Het zou juist volkomen oneerlijk zijn om te verwachten dat iemand anders je een volkomen nieuw ding gaat geven... 8)7
Aanvulling, het staat zelfs in de wet en heet het indemniteitsbeginsel: art. 7:960 BW
De verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij in een duidelijk voordeliger positie zou geraken. De vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
dion_b schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:52:
[...]
Vergelijk het met auto's: jij hebt een middenklasser uit 2006 met dagwaarde van pakweg EUR 2500. Verwacht je serieus dat als iemand schuld heeft bij een aanrijding dat je een splinternieuwe middenklasser met dagwaarde > EUR 25000 krijgt :? Je krijgt als je auto total loss is en de ander 100% aansprakelijk is EUR 2500 en niet meer.
Maar jij bent (buiten jouw schuld) jouw auto kwijt, die voor jou nog steeds die 25000 waard was. Dat het het geld niet opbrengt als je het in de verkoop zet (dagwaarde) staat totaal los van wat het waard is (subjectief, en ligt aan heel veel dingen)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hexta schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Maar jij bent (buiten jouw schuld) jouw auto kwijt, die voor jou nog steeds die 25000 waard was. Dat het het geld niet opbrengt als je het in de verkoop zet (dagwaarde) staat totaal los van wat het waard is (subjectief, en ligt aan heel veel dingen)
Hoezo is het voor jou EUR 25k waard? Het is waard wat de gek ervoor wil geven cq waar een vergelijkbare auto voor te koop is, en dat is absoluut niet de nieuwwaarde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 14:29

Ryan1981

Je ne sais pas

Laten we het er op houden dat je redelijkerwijs mag verwachten een vervangend product te krijgen dat in dezelfde staat verkeerd als diegene die opgeblazen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 23:11
Dat. Het kan best zijn dat jouw fornuis of koelkast echt niks meer opbrengt op marktplaats. Het is nu echter zo dat TS werkende spullen had die hij kon gebruiken, en door de fout van Stedin niet meer. Stedin moet de situatie herstellen, dus zorgen dat TS weer werkende apparatuur krijgt die aan minimaal dezelfde eisen voldoet als de vernielde spullen.

Een Miele wasmachine mag dus niet vervangen worden door een Whirlpool. Een kookplaat van 80x50cm niet door een van 40x40 etc etc

Als Stedin een gebruikte koelkast weet te vinden die volledig gelijkwaardig is aan wat TS had, lijkt me dat ook prima. Hebben ze dat niet, dan moeten ze nieuwe spullen voor hem regelen, zodat hij weer gebruik kan maken van de apparaten die hij wenst.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Ryan1981 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:56:
Laten we het er op houden dat je redelijkerwijs mag verwachten een vervangend product te krijgen dat in dezelfde staat verkeerd als diegene die opgeblazen is.
De staat vlak voordat hij opgeblazen was hoop ik :p

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

hjkv schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:42:
Dat. Het kan best zijn dat jouw fornuis of koelkast echt niks meer opbrengt op marktplaats. Het is nu echter zo dat TS werkende spullen had die hij kon gebruiken, en door de fout van Stedin niet meer. Stedin moet de situatie herstellen, dus zorgen dat TS weer werkende apparatuur krijgt die aan minimaal dezelfde eisen voldoet als de vernielde spullen.

Een Miele wasmachine mag dus niet vervangen worden door een Whirlpool. Een kookplaat van 80x50cm niet door een van 40x40 etc etc

Als Stedin een gebruikte koelkast weet te vinden die volledig gelijkwaardig is aan wat TS had, lijkt me dat ook prima. Hebben ze dat niet, dan moeten ze nieuwe spullen voor hem regelen, zodat hij weer gebruik kan maken van de apparaten die hij wenst.
Mee eens je kunt je er niet zomaar mee af maken door wat geld te storten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 23:11
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Mee eens je kunt je er niet zomaar mee af maken door wat geld te storten.
Nou, als stedin de vervangingswaarde (nieuwwaarde) van alle apparatuur op de rekening van TS stort plus een aardigheidje voor de moeite, denk ik dat TS het wel ok vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21
hjkv schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Nou, als stedin de vervangingswaarde (nieuwwaarde) van alle apparatuur op de rekening van TS stort plus een aardigheidje voor de moeite, denk ik dat TS het wel ok vindt.
nou in theorie, als je al die spullenmoet kopen, zou je eigenlijk ook een vergoeding voor de tijd die je moet spenderen terug moeten krijgen. In het best geval kan alles op een dag afgeleverd worden, dus maar een vakantiedag. Ik denk dat TS er behoorlijk bij inschiet nu alleen al aan vrije dagen etc die hij moet opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Inboedelverzekering vergoed de nieuwwaarde zolang die boven de 40% is , die zal daarna de schade op stedin verhalen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 00:36
ybos schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:20:
Waarschijnlijk de nul losgeschoten/ niet goed vastgezet.

Wat erg belangrijk is. Elektrische apparatuur j=kan hier ook een opdoffer van krijgen maar niet direct defect gaan, maar ook pas na maanden, en dan ben je dus de pineut. Denk bijvoorbeeld aan je cv oid, kost flink geld maar naar een vergoeding kan je fluiten, laat dit ook door de verzekering vastleggen.
dat noemen ze een zwevende nul.
hebben we ook gehad bleek de kabel vanaf de weg niet goed. Ze kwamen er pas achter nadat een logger geinstalleerd hadden nadat we geklaagd hadden dat er in korte tijd diverse apparatuur kapot gegaan was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 00:36
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:29:
Alles maar dan ook ALLES wat in het stop contact heeft gezeten en 400V heeft gezien aanmelden als defect. Is het nu niet stuk gaat het nog wel stuk in de komende periode.

Tegenwoordig kunnen geschakelde voedingen wel steeds meer hebben maar dit houdt vaak echt op bij 285v...

dat kan wel dan je een krachtstroomaansluiting hebt dat gaat ie eerst via de ene fase door een apparaat en dan via een apparaat die op een andere fase zit naar de andere fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

FreakNL

Well do ya punk?

Any updates TS? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Misschien reageert hij sneller wanneer er een fancy groen-geel icoontje rechtsboven in zijn scherm staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

lithoijen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:20:
Inderdaad, klinkt 100% als een weggevallen nul. Bij een onevenredige belasting van je fases verschuift je nulpunt dan met als het gevolg tot 400 volt op je 230 aansluiting.
Een tijdje geleden alweer, maar er staat mij idd ook zoiets van bij.
Daarnaast: TS kookt dmv een elektrische kookplaat- deze zijn vaak 3-fasen (?) als je dan een fase omdraait, zou dit een dergelijke schade kunnen veroorzaken?

Ik dacht dat het verwisselen van fasen onderling alleen uitmaakte met 3-fasen motoren (ster en driehoek-schakeling etc.)
icecreamfarmer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:58:
Sterker nog je kunt niet eens koken en douchen. Je huis is praktisch onbruikbaar.
Beetje bikkel doucht in een dergelijk geval gewoon koud natuurlijk ;) no pain, no gain- lekker ruiken gaat boven alles.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 10-08-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 16:19
Anoniem: 132566 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:10:Een tijdje geleden alweer, maar er staat mij idd ook zoiets van bij.
Daarnaast: TS kookt dmv een elektrische kookplaat- deze zijn vaak 3-fasen (?) als je dan een fase omdraait, zou dit een dergelijke schade kunnen veroorzaken?
Wij koken ook elektrisch en krijgen enkel monofase binnen. Dus gewoon 230V.
Zet daar 400V op en 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Dan is je eten lekker snel gaar :9

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 10-08-2016 14:26 ]

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 132566 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:10:
[...]
Consumentenkookplaten zijn vaak gewoon enkelfasig maar dan wel aangesloten op een zgn. kookgroep. Dat zijn 2 met elkaar verbonden 16 A zekeringen. In de buis zitten dan 5 aders, 2x (dezelfde) fase, 2x nul en aarde.
Ik dacht dat het verwisselen van fasen onderling alleen uitmaakte met 3-fasen motoren (ster en driehoek-schakeling etc.)
Dat zal in de meeste gevallen ook wel kloppen. Het wordt alleen vervelend als de nul wordt verwisseld met een fase.Of als de nul totaal verdwijnt.

Stel dat jij en 2 buren samen ergens afgelegen wonen en de drie huizen delen 1 kabel naar het dorp in de buurt. Jouw huis is op de eerste fase aangesloten en dat van de buren op resp. de tweede en de derde fase. Zolang die kabel intact blijft is er niets aan de hand. Elk huis heeft een fase en een nul en zo ongeveer 230 volt. Wat als nu de nul weg valt? Dan heb je feitelijk een sterschakeling! Als we de inductieve en capacitieve lasten even buiten beschouwing laten en we even uit gaan dat elk huis op elk moment van de dag exact even veel energie verbruikt dan is er nog niets aan de hand. Dan heb je gewoon een gebalanceerde sterschakeling en overal ongeveer 230 volt. Maar helaas verbruikt niet ieder huis exact evenveel. De sterschakeling is dan niet in balans wat voor onvoorspelbare spanningen leid.

Terug naar de TS. Als hij inderdaad de enige in de straat is met dat probleem en hij heeft een enkelfasige aansluiting dan heeft de monteur waarschijnlijk de nul door een fase vervangen.

Heeft de TS een driefase aansluiting dan is het wegvallen van de nul lijn ook aannemelijk. Dat zou ook verklaren waarom de bende pas klapte toen hij al een paar groepen had ingeschakeld. Immers er kan zich pas een stroomkring vormen als er een groep op de tweede fase wordt ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Anoniem: 132566 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Een tijdje geleden alweer, maar er staat mij idd ook zoiets van bij.
Meestal zijn de pitten onafhankelijk aangesloten op de 'fasen'. Ik heb hier ook een kookplaat met 4 pitten, die heb ik met 2 pitten op 1 fase zitten en 2 pitten op een andere fase. Het zijn dus eigenlijk 2 'losse' kookplaten met 2 pitten elk. Ik heb er gewoon 2 230V stekkers aangezet, een in de groep van de keuken en een in de groep die eigenlijk voor de wasmachine bedoeld is ( O-) ).

De meeste Perilex stekkers voor kookplaten zijn ook op 2 -groepen- aangesloten die eigenlijk dezelfde fase zijn (er zit dus geen faseverdraaing tussen zoals bij krachtstroom en het is dus ook niet mogelijk om er 400V uit te halen).

Als je die kookplaat dus op 2 fasen (ipv groepen) aansluit en er komt door de faseverdraaing daadwerkelijk 400V op te staan zal er wel degelijk (veel) meer stroom lopen en het ding doorbranden.

Mijn gok is dus ook fase en nul omgedraaid, waardoor op alle groepen / stopcontacten 2 fasen en dus 400V is komen te staan. Als de nul los zou komen te hangen betwijfel ik of er genoeg stroom had kunnen lopen om de kookplaat door te laten branden (de stroom moet immers ook nog door het 'andere' apparaat dus dat zou de maximale stroom wel beperkt hebben). De 'situatie' zou dan dus eigenlijk 2 apparaten in -serie- op 400V geweest zijn. De kookplaat zou dan waarschijnlijk juist de enige zijn geweest die het overleefd had.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 11-08-2016 01:48 ]

• franssie
  • Laatst online: 18:53

franssie

Save the albatross

waarbij ik alijd begrepen dacht te hebben dat die 400V (of de 230) het effectief gemiddelde voltage is zodat je kan rekenen alsof het gelijkstroom is. Het piek voltage is dan nog wel iets hoger.

Jammer dat TS niet is terug gekomen maar misschien dat ze onderhands hebben geschikt met een zwijgclausule.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

franssie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:49:
waarbij ik alijd begrepen dacht te hebben dat die 400V (of de 230) het effectief gemiddelde voltage is zodat je kan rekenen alsof het gelijkstroom is. Het piek voltage is dan nog wel iets hoger.

Jammer dat TS niet is terug gekomen maar misschien dat ze onderhands hebben geschikt met een zwijgclausule.
Klopt, het is het kwadratisch gemiddelde oftewel de effectieve waarde zodat P = Vrms^2/R. Dan kan je dezelfde formules blijven gebruiken in het geval van AC of DC.

Een kennis heeft eens in exact dezelfde situatie gezeten. Behalve dan dat bij hem de verbruikers in het gehele appartementencomplex ploften. Voor zover ik heb begrepen is dat destijds zonder slag of stoot door de netbeheerder geregeld. Dus schrijft op wat er kapot is en je wordt vergoed met nieuwe producten van minimaal dezelfde functionaliteit. Poe, je bent er even klaar mee zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
franssie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:49:

TS leeft nog :w vanwege een al geplande vakantie loopt het helaas allemaal wat vertraging op.

Op dit moment kan ik er inderdaad nog niks over zeggen. Zodra het hele zaakje afgehandeld is dan laat ik het uiteraard weten. Stedin is voorlopig erg begripvol geweest (gelukkig). Coulant met de primaire nieuwe dingen (wasmachine, droger, ketel etc).

Ik wil jullie wel hartelijk bedanken voor alle tips/oplossingen en andere (veel te) technische dingen. Daar schiet ik helaas wat tekort 8)7

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Arunia schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:53:
Niet elke inboedelverzekering vergoed maar een percentage. Die van ons vergoed de reparatie of tot 100% wanneer reparatie niet meer mogelijk is tot 10 een leeftijd van 10 jaar.
Let er ook op dat er genoeg inboedelverzekeringen zijn die ook alleen maar iets vergoeden als je er de originele aankoopbon nog van hebt. Ga jij van álle apparatuur die je in huis hebt dozen vol met vervaagde kassabonnetjes bewaren?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Arunia
  • Laatst online: 21:12
Stoney3K schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:22:
[...]

Let er ook op dat er genoeg inboedelverzekeringen zijn die ook alleen maar iets vergoeden als je er de originele aankoopbon nog van hebt. Ga jij van álle apparatuur die je in huis hebt dozen vol met vervaagde kassabonnetjes bewaren?
Dat weet ik, maar dat was geen probleem. ;)
Ik zeg het niet zomaar hé.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
[...]

Geld in dit geval een digitale afschrift ? ( benieuwd naar )

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:26
[...]

Scan+mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37

Bob Popcorn

Plop!

[...]

Foto/scan van het bonnetje in Dropbox? Is wel het minste dat je kunt doen, en voorkomt een hoop narigheid.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
Electromonkey schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Op dit moment kan ik er inderdaad nog niks over zeggen. Zodra het hele zaakje afgehandeld is dan laat ik het uiteraard weten.
Toevallig nog nieuws hier over? Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Electromonkey
One-eye864 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:05:
[...]
Toevallig nog nieuws hier over? Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen!
Het feit dat ik totaal vergeten ben om dit nog te updaten is in dit geval goed. Er is destijds een schade-expert vanuit Stedin langsgekomen die nogal schrok van de stapel apparatuur. We mochten zelf een excel opstellen met alles wat kapot is gegaan en daarbij de nieuwprijs (geschat of vanaf de bon).
Uiteindelijk is nagenoeg alles tot aan de nieuwprijs vergoed, er zijn een paar dingen die we uiteindelijk niet meer nieuw hebben gekocht waardoor een lagere vergoeding ergens anders weer werd goedgemaakt.

Kortom, de vergoeding is wat mij betreft redelijk netjes. Het ergste is het lange wachten op het geld. In mijn geval kon in zelf gelukkig alles direct vervangen omdat ik die mogelijkheden had. Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen opgaat en dat deze mensen dus weken zonder tv/vaatwasser/over etc. zitten. Qua geld een beetje hetzelfde, uiteindelijk heeft het me misschien een €500-600 gekost, maar alles is wel nieuw. Als je heel eerlijk bent zitten er toch altijd dingen bij die al 5-10 jaar oud zijn en eigenlijk al vervangen moesten worden.

Thx voor de interesse :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 20:08
Leuk allemaal, maar je uren hadden ze ook moeten vergoeden, het is hun fout, dat is zo slecht geregeld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Kapot schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:38:
Leuk allemaal, maar je uren hadden ze ook moeten vergoeden, het is hun fout, dat is zo slecht geregeld!
Of je bent gewoon blij met een huis vol nieuwe spullen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
Ik vind het inderdaad ook zeker niet heel slecht geregeld dan. Uiteraard heb je er veel tijd in gestopt terwijl het hun fout is maar zoals TS al aangeeft heeft hij nu wel (bijna) alles nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Kapot schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:38:
Ja als je echt moeilijk gaat doen gaat dat waarschijnlijk lukken. Uiteindelijk ben je er echt klaar mee en wordt het geven en nemen. In dit geval was Stedin redelijk dus ik ook, €400 voor een droger die 10 jaar oud is is wat mij betreft netjes.

Qua uren viel het mee, misschien in totaal 8-10 uur mee bezig geweest i.p.v. die uren aan Battlefield te besteden. :+
Pagina: 1