Toon posts:

IE11 SSO Uitschakelen voor O365

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

momenteel gaat het bedrijf waar ik voor werk over naar Office 365 hosted e-mail. Hiervoor draaide het op onze eigen exchange servers.

Nu loop ik echter tegen een probleem aan. Sommige users in fabrieken gebruiken een shared account (XXXDagdienst bijvoorbeeld) en gebruikten dan Outlook Web Access om hun e-mail te lezen.

Dit werkt echter niet meer met O365 - Outlook.office365.com gebruikt namelijk door middel van een SSO module de inloggegevens van het windows-domeinaccount. Ik heb nog geen fatsoenlijke manier gevonden om dit uit te schakelen (behalve uitschakelen voor het gehele domein).

Momenteel werk ik er omheen door

code:
1
2
3
4
@Echo Off
set INPUT=
set /P INPUT=Username: %=%
runas /user:ad1\%INPUT% "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe https://outlook.office365.com/"

in een .bat file uit te voeren voor toegang tot de mail.

Is er uberhaupt een manier om die SSO in IE11 uit te schakelen voor een enkele PC?

De huidige oplossing werkt, maar verdient niet de schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En de optie in Internet Opties > Geavanceerd > Gebruik Geïntegreerde Windows Authenticatie uitzetten werkt niet, want....?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:33:
En de optie in Internet Opties > Geavanceerd > Gebruik Geïntegreerde Windows Authenticatie uitzetten werkt niet, want....?
Want dat is niet van toepassing op de SSO module van IE11, enkel voor pop-up inlog gelegenheden.

Sorry, had ik moeten vermelden - deze optie is al geprobeerd.