Luid kraken jackaansluiting smartphone op speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 795645

Topicstarter
Om audio te luisteren sluit ik mijn smartphone Sony Xperia Z2 via jack 3.5 aan op speakers (zonder Bluetooth). Maar bij de minste geringste beweging begint het luid te kraken. Heb al verscheidende kabeltjes geprobeerd. Is dit iets dat opgelost kan worden? Vriendelijke groeten, enjoy your day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:15
Waarschijnlijk zijn de contacten in de telefoon geoxideerd. Je kunt een stekker met goudfinish (verguld) proberen. http://www.allekabels.nl/...1231/jack-tulp-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:02
In belang van met name je versterker alsmede je boxen en oren, raad ik je aan om het dan toch via bluetooth te doen.

Ik heb iets vergelijkbaars met m'n laptop gehad en dat kostte me mijn input van mijn versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Uiteraard nooit de kabel insteken terwijl de speakers aanstaan.
Dat geeft herrie en kans op stukken...

Als het stekkertje heen en weer kan bewegen is de boel vies of geoxideerd. Haal eens voorzichtig iets door de ansluiting, kijk eens of je er een bult stof uithaalt?
Uiteraard op eigen risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kontack Spray van Kontact chemie kan wonderen verrichten.

Contactspray is een zwakke flux, oftewel een vloeistof die roestvorming van metalen afbijt en de resulterende troep veilig afvoert (doordat het een hele lage oppervlaktespanning heeft en dus makkelijk wegvloeit).

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05 13:54
Spray het op en dun wattenstaafje en breng deze draaiend in de jack connector.
Blijf draaien, heen en weer en trek langzaam draaiend ook weer terug.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Juist geen wattenstaafje gebruiken, alleen de flux moet genoeg zijn.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan ook zijn dat de jack is losgekomen van de printplaat van de telefoon. Daar doe je weinig aan, tenzij je goed bent met een soldeerbout. Kraakt het ook als je met oordopjes op je mobiel luistert?

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 20-07-2016 19:49 ]

Pagina: 1