Hallo,
Ik heb een probleem met mijn buitenboordmotor.
Johnson Seahorse
15PK
Bouwjaar 1981
J15RCIS
Een paar weken geleden heb ik een zodiac met een 15 pk buitenboordmotor gekocht. De motor loopt echter niet goed als hij in de versnelling wordt gezet.
De volgende zaken heb ik al gedaan:
Nieuwe impeller
Nieuwe staart olie
Schone tank met schone benzine en de juiste mengverhouding (1:50).
Carburateur is helemaal schoon gemaakt
Benzinefilter helemaal schoon
Nieuwe origineel schroef geplaatst
De motor start in een keer en loopt stationair perfect. Onbelast kan ik gas geven en reageert hij direct, maar als ik de motor in de versnelling zet en gas geef dan accelereert de motor even en valt dan terug in toeren of valt helemaal uit. Het enige wat ik heb constateren is dat als ik de motor weer wil starten dan moet ik eerst weer in de balg knijpen want deze is dan half leeg. De ontluchting op de tank staat open en is ook niet verstopt.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb een probleem met mijn buitenboordmotor.
Johnson Seahorse
15PK
Bouwjaar 1981
J15RCIS
Een paar weken geleden heb ik een zodiac met een 15 pk buitenboordmotor gekocht. De motor loopt echter niet goed als hij in de versnelling wordt gezet.
De volgende zaken heb ik al gedaan:
Nieuwe impeller
Nieuwe staart olie
Schone tank met schone benzine en de juiste mengverhouding (1:50).
Carburateur is helemaal schoon gemaakt
Benzinefilter helemaal schoon
Nieuwe origineel schroef geplaatst
De motor start in een keer en loopt stationair perfect. Onbelast kan ik gas geven en reageert hij direct, maar als ik de motor in de versnelling zet en gas geef dan accelereert de motor even en valt dan terug in toeren of valt helemaal uit. Het enige wat ik heb constateren is dat als ik de motor weer wil starten dan moet ik eerst weer in de balg knijpen want deze is dan half leeg. De ontluchting op de tank staat open en is ook niet verstopt.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.