Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil graag een nieuwe camera kopen. Nu is deze echter bij Belgische (internet)winkels structureel 50 euro (10%) goedkoper.
Ik heb het dan over Coolblue.nl en .be, fotokonijnenberg.nl /.be, kamera-express.nl / .be

Welke gevolgen heeft dit op garantie, belastingen, verzending?

Ik kan er niks over vinden. Kopen binnen EU is generiek gesproken zonder extra belastingen. Garantie is europees geregeld?
Coolblue.be heeft mijn vraag nog niet beantwoord in iedergeval.

Beste antwoord (via Get!em op 20-07-2016 11:07)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Rmg

Get!em schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:02:
Verzendkosten ga ik vermijden, ik rij wel langs kamera-express (be) antwerpen. Gaat dus voornamelijjk om garantie.
Garantie bij de winkel waar je gekocht hebt, dus in Antwerpen ;) volgens de Belgische interpretatie van de Europese richtlijnen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Get!em schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:10:
Welke gevolgen heeft dit op garantie, belastingen, verzending?

Ik kan er niks over vinden. Kopen binnen EU is generiek gesproken zonder extra belastingen. Garantie is europees geregeld?
Coolblue.be heeft mijn vraag nog niet beantwoord in iedergeval.
De verzendkosten zullen wat hoger zijn als je van Nederland naar België verzend, dit kan je ook eenvoudig terug vinden in de webwinkel. Voeg het product toe aan je winkelmandje en vul je adres in. Ze zullen dan automatisch de verzendkosten berekenen.

In Europa geldt vrije handel van goederen, dus er hoeft geen importheffing en (extra) BTW afgedragen te worden.

De garantie zal in principe gewoon lopen via Coolblue.nl, dus mocht er iets mis mee zijn zul je het terug moeten sturen naar Nederland. Aangezien Coolblue ook in België zit, zou het ook kunnen dat ze uit coulance regelen vanuit Coolblue.be.

Als laatste als je iets wilt bestellen op Coolblue.nl, is het dan niet logischer om contact op te nemen met Coolblue.nl ipv. Coolblue.be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31

Perkouw

Moderator General Chat
Volgens mij is zijn vraag precies andersom. Vanuit NL kopen in BE, al blijft je verhaal dan nog steeds overeind. Verzending zal ongetwijfeld hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Verzendkosten ga ik vermijden, ik rij wel langs kamera-express (be) antwerpen. Gaat dus voornamelijjk om garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Afhankelijk van de omzet in het doelland zal ook de BTW van het doelland moeten worden afgedragen, tot een bepaalde omzetlimiet kan de verkoper er ook voor kiezen de BTW van het oorsprongsland te hanteren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Rmg

Get!em schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:02:
Garantie bij de winkel waar je gekocht hebt, dus in Antwerpen ;) volgens de Belgische interpretatie van de Europese richtlijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Dank.

Ik zie net dat garantie afhandeling van Kamera Express.be in Cappelle a/d Ijssel is bij hoofdkantoor.

[ Voor 91% gewijzigd door Get!em op 20-07-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18
Rmg schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:04:
[...]
de Belgische interpretatie van de Europese richtlijnen
Heel summier is dat overigens:
2 jaar garantie, en het eerste half jaar ligt de bewijslast (dat het een fabricagefout is) bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:26
Naar welke camera ben je specifiek op zoek? Soms kun je 'm nog goedkoper vinden in Duitsland (bij bijv. Amazon.de). En die zijn ook vrij goed met garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Zie gekoppeld onderwerp ;)
Ik heb al besloten om Belgie te doen. Ik werk tijdelijk in Belgie namelijk.
Pagina: 1