Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie HBO ICT

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-11 20:04

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Bij deze mijn roep om hulp betreffende een nieuwe laptop voor een studie HBO ICT;

Wat ga je met je laptop doen?

Deze laptop wordt vooral gebruikt voor mijn toekomstige ICT studie. Ik ga ervan uit dat er code moet wordt gecompiled, om een lang verhaal kort te maken moet deze laptop aardig wat CPU kracht hebben. 8GB RAM en een redelijke videochip is ook gewenst. Voorkeur gaat uit naar een SSD of SSHD, eventueel een SSD en HDD apart (256GB + 1TB bijvoorbeeld).

Ik zal naast de studie deze laptop ook gebruiken voor wat videobewerken (licht, dus niet al te zwaar zoals volledig Sony Vegas met effecten) en misschien wat gamen (denk aan games gelijk aan de vereiste kracht voor battlefield 3 op low). Mocht dit niet mogelijk zijn, of mist de laptop de mogelijkheid om video te bewerken is dat niet erg, het is een mooie extra die ik kan meenemen.

Wat is je budget?
Het budget heb ik zelf rond €1100 gelegd. Het mag minder zijn (uiteraard), maar ook iets meer als het een goede reden heeft. Ik geef liever wat extra uit dan dat ik een €800 laptop koop die na een jaar al weg kan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, deze laptop gaat elke dag mee van huis naar school (met de trein).Ik heb nooit met laptops reizen gewerkt, dus ik weet niet of het nou heel erg verstandig is om een 17,3" te nemen. Vroeger had ik altijd al een niet normaal grote rugzak dus ik neem aan dat het niet voor problemen zal zorgen. Hier vertrouw ik ook weer op jullie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaring met HP, Dell en Asus, MSI misschien ook nog wel. Op de een of andere manier voel ik me bij Toshiba niet helemaal fijn omdat ik daar altijd negatieve verhalen over hoor. Ik maakte ooit eens een paar laptops voor wat vrienden en wat mij op viel is dat het allemaal Toshiba's waren. Voorkeur gaat dus uit naar HP/Dell/Asus.

De vereisten van de laptop volgens de Hogeschool:

- Windows 7 of hoger
- I3 of hoger
- 4GB Ram of meer
- 512GB opslag of meer (256GB is voldoende neem ik aan, als je een HDD of externe HDD meerekent)
- Resolutie van 1366x768 of hoger (alles is 1080p tegenwoordig)
- WiFI, HDMI, en alle andere gebruikelijke dingen.

Aangeraden:

- I5 of hoger
- 8GB RAM
- 512GB Opslag
- USB 3.0 (zit overal op tegenwoordig)

Voor SE/NSE (Software Engineering) is een I7 wellicht aangeraden. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een I7.

Op basis van het feit dat er dus een I7 nodig is (Ik ga waarschijnlijk SE doen) en 8GB RAM kwam ik op een pricewatch: HP Pavilion 17-ab000nd uit.

Ik heb nog verder lopen zoeken bij Dell, alleen krijg ik voor dezelfde prijsklasse mindere specificaties. Deze HP is €1200 en dus niet helemaal bij budget, maar als het echt een meerwaarde biedt over al het andere ben ik bereid om dit ervoor neer te leggen (3x hoera voor een aanvullende beurs).

TL;DR:

- I7 met 8GB RAM, 256GB of meer (voorkeur SSD), en iets zoals een GTX950M of beter kwam in mij op. Als ik iets fout doe zeg het maar. Wat vinden jullie? Zijn er nog alternatieven die voor eenzelfde prijs meer performance bieden, of voor een mindere prijs?

Graag hoor ik van jullie!

Alvast bedankt.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Kijk eens naar een lenovo-ideapad-y700. Heeft dezelfde specificaties als de HP voor een zachter prijsje

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Je geeft aan : "Ik heb nooit met laptops reizen gewerkt, dus ik weet niet of het nou heel erg verstandig is om een 17,3" te nemen. " En welke geef je aan waarop je uitkwam juist een 17 inch!
Verder nog wat tips: kijk bij de hp studenten Store veel kortingen ( account aanmaken en inloggen met email van Hogeschool) Kijk eens naar bijvoorbeeld de Dell inspiron 15 7559 op de Dell site en hou dan rekening dat je een 10% kotingscode kan krijgen als student als je besteld op de Dell site.

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:07
http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB voor 1079,10€ en dan zou je ook nog van een cashback site gebruik kunnen maken voor nog eens 5%.

Deze is echter wel 15,6'' en heeft 16gb ram, iets meer dan dat jij wilt.
Ook heeft deze een relatief grote accu (61,5Wh) en weegt 2,2kg.

Ik heb deze gekocht en krijg hem over een week binnen, dan kan ik je ook laten weten wat ik er zelf van vind.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
I_IBlackI_I schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 07:08:
http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB voor 1079,10€ en dan zou je ook nog van een cashback site gebruik kunnen maken voor nog eens 5%.

Ik heb deze gekocht en krijg hem over een week binnen, dan kan ik je ook laten weten wat ik er zelf van vind.
Je link geeft een prijs van €1200 aan, waar haal je 'm voor €1079,10? Ik kan nergens iets over een studentenkorting. Laptop ziet er verder prima uit. Is die HDD dan de primaire schijf of die SSD? Weet je dat toevallig?
BatmanNL schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:21:
Kijk eens naar een lenovo-ideapad-y700. Heeft dezelfde specificaties als de HP voor een zachter prijsje
Vorig jaar had een vriend van me een laptop nodig voor een studie en ik toen heeft hij deze gekocht. Ziet er prima uit, alleen als ik het me goed herinner is Lenovo een deel van Medion, en ik heb daar slechte ervaringen mee gehad (laptop van m'n ouders).

Is verder dat scherm wel stevig omdat er geen bevestigingen aan de hoeken zitten, maar de schroef in het midden zit? Kan me voorstellen dat dat niet helemaal stevig is, of juist wel?
CCJJVV schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:53:
Je geeft aan : "Ik heb nooit met laptops reizen gewerkt, dus ik weet niet of het nou heel erg verstandig is om een 17,3" te nemen. " En welke geef je aan waarop je uitkwam juist een 17 inch!
Verder nog wat tips: kijk bij de hp studenten Store veel kortingen ( account aanmaken en inloggen met email van Hogeschool) Kijk eens naar bijvoorbeeld de Dell inspiron 15 7559 op de Dell site en hou dan rekening dat je een 10% kotingscode kan krijgen als student als je besteld op de Dell site.
Hmm ja dat klopt. Ik weet niet of het in feite echt hinderlijk is, maar ik kan het me voorstellen. Heb je er ervaring mee? Heb verder nog geen inloggegevens van de school dus ik kan daar helaas nog niets mee :(

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Processorkoeler schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 01:03:
[...]
Ziet er prima uit, alleen als ik het me goed herinner is Lenovo een deel van Medion, en ik heb daar slechte ervaringen mee gehad (laptop van m'n ouders).
[...]
Lenovo komt van origine uit China en heeft toentertijd IBM (de pc tak) gekocht. Pas later hebben ze Medion overgenomen om een voet aan de Europese markt te krijgen.. en niet andersom.. ;)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 20:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

BadpunK schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 06:40:
[...]

Lenovo komt van origine uit China en heeft toentertijd IBM (de pc tak) gekocht. Pas later hebben ze Medion overgenomen om een voet aan de Europese markt te krijgen.. en niet andersom.. ;)
inderdaad. en ik zou t als student hier kopen: http://www.campusshop.nl/...d-y700-15isk/details.aspx

beste garantie voorwaarden IMHO :)

dat filmpje daar is wel een beetje cringe maar ach :+

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 21-07-2016 06:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• I_IBlackI_I
Processorkoeler schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 01:03:

Je link geeft een prijs van €1200 aan, waar haal je 'm voor €1079,10? Ik kan nergens iets over een studentenkorting. Laptop ziet er verder prima uit. Is die HDD dan de primaire schijf of die SSD? Weet je dat toevallig?
De prijs die ik genoemd had is de prijs die je betaald als je ingelogd bent als student in de store https://store.hp.com/Neth...aspx?tab=epps&act=landing .

Volgens mij kan je als je Windows opnieuw installeert (wat ik zeker aanraad als je een laptop koopt) , zelf kiezen welke schijf de primaire is.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:58
Het is alweer even geleden dat ik mijn HBO ICT heb afgerond maar ik wil je toch een tip geven. Neem geen 17" laptop. Zeker, dat is fijn qua beeldscherm, maar je sjouwt je een ongeluk van klaslokaal naar klaslokaal. Ik heb die fout destijds wel gemaakt en was er naar een paar weken al wel goed klaar mee. Had toen een 17" Dell laptop.. dat ding woog ook een paar kilo.. erg vervelend.
Qua processor is een i5 meer dan voldoende. Het zwaarste wat je moet runnen op school was, bij ons in ieder geval, Visual Studio. Daarnaast draai je een simpel Office pakket voor PowerPoint, Word en Excel en dan ben je er wel.

Wat ik zelf wel miste is een laptop met een beetje leuke grafische performance. Niet vanwege school.. maar meer vanwege de mede-studenten. Geloof me.. je gaat zeker ook een paar uur kwijt zijn aan gezellig bier drinken en gamen met je klasgenoten. Dan is het wel zo tof als de laptop ook een klein beetje presteert. :)

Veel succes met je zoektocht, en natuurlijk met je opleiding!

*sowieso

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:50

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb in het verleden een propedeuse jaar Informatica gedaan en merkte toen dat het prettiger was om op een 17 inch laptop te coden dan op een 13 inch.

Ik heb nu een 17inch laptop en het kan pittig zijn om die steeds rond te sjouwen vooral in de zomer of als je moet rennen voor de trein.
Ikzelf heb daar weinig last van.

Ik zou je aanraden om minimaal een 15" te nemen, maar persoonlijk vind ik 17" relaxter.
Kijk goed wat voor software je moet draaien voor je hele studie en kijk dan of je 8GB of 16GB geheugen nodig hebt.
i7 / i5 maakt niet super veel uit tenzij het een U versie is.
Je zal meer hebben aan een SSD i5 combi dan aan een i7 HDD combi.
Beste is natuurlijk een i7 SSD + HDD combi.

Ik heb zelf dat laatste met een Asus N76VZ en ik moet zeggen dat ik na 4 jaar nog steeds plezier er aan heb ook al is het een 3rd gen i7.

Btw er zijn maar weinig 15" laptops met 2 hdd bays, 17 inch heb je ruimere keuze daar in tenzij je met een externe hdd/stick wilt werken.

[ Voor 7% gewijzigd door crzyhiphopazn op 21-07-2016 07:54 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
crzyhiphopazn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:50:

Btw er zijn maar weinig 15" laptops met 2 hdd bays, 17 inch heb je ruimere keuze daar in tenzij je met een externe hdd/stick wilt werken.
Er zijn echt genoeg 15 inch laptops met SSD + HDD, dus dat is geen argument.

Dit is een prima laptop die voldoet aan de eisen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU008RMH

Zit zelfs een 950M in, waarmee je nog wel een leuk spelletje kan spelen op low tot medium settings.

Deze kan ook, een sterkere videokaart, namelijk de 960M, verder zelfde processor, RAM en wel iets kleinere SSD, maar met die HDD erbij heb je daar ook genoeg aan (deze heeft exact zelfde specs als de HP die je zelf aanhaalt maar dan met 15,6inch scherm):
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T

PS op een 960M kan je prima gamen op medium settings.

[ Voor 24% gewijzigd door Arjant2 op 21-07-2016 08:42 ]

• JeroenBoy123
  • Laatst online: 05-04-2021
€1100 is zeker haalbaar! Mocht je nou een laptop vinden voor €900 met alle specs, echter maar een schijf, dan zou ik je aanraden een HDD Caddy te kopen, omdat je de CD-speler vrijwel nooit gebruikt. Deze is met een SATA naar USB kabel eventueel nog aan te sluiten.
Zou je aanraden een laptop met SSD te kopen, hier vervolgens een 1TB HDD met HDD Caddy bij te kopen voor +-€100 euro totaal. Dit is plug and play. Wanneer je een laptop met HDD koopt een een SSD erin zet moet je windows eerst nog migraten naar de nieuwe SSD.
Heb zelf een jaar oude HP envy 15 met 12gb werkgeheugen, 512gb Samsung 850evo, i7, 1TB SSHD in HDD Caddy en 850M voor €1150. Deze is voor opleiding, videobewerking en gaming meer dan goed!
En een snelle processor(GHZ) + SSD zorgen ervoor dat je projecten lekker snel builden! Succes!

pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU008RMH

pricewatch: HP Pavilion 15-au030nd

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenBoy123 op 21-07-2016 09:01 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 11:43
Ik weet niet wat voor tas je gaat gebruiken om de laptop mee te nemen, maar uit eigen ervaring weet ik dat een 17,3 inch niet in een standaard Eastpak past, en een 15,6 wel. Mocht dit relevant zijn voor je keuze.
Ik zweer zelf heilig bij deze tassen voor school en ik kies daarom alleen laptops uit die er in passen.
Studeer zelf ook HBO ICT en weet dat je naast je voeding en een muis niet erg veel boeken mee hoeft te nemen (in mijn geval, ik ben een piraat qua boeken).

Nogmaals, alleen van toepassing als je een standaard Eastpak mee gaat nemen (die met 2 ritsen totaal, 1 groot vak en 1 voorvak)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:21
Ik ga zelf ook in september beginnen aan deze opleiding en ik wil deze gaan aanschaffen met studenten korting van hp heb je een prima systeem dacht ik zo zelf met studenten korting kom je op 809 euro uit.

mocht je de i7 variant willen die is nu 879.

https://tweakers.net/pric...-pavilion-15-bc010nd.html

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Iedereen,

Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb besloten om voor een 15" te gaan nadat ik wat laptoptassen/rugzakken heb gekeken. 17" lijkt me onhandig.

De Lenovo ideapad kan ik via Campusshop voor €1000 kopen, een zeer aantrekkelijke prijs.Het is jammer dat er een 128GB SSD in zit en een 1TB in plaats van een 256 of 512GB. Ik gebruik toch al een externe HDD.

Dit is de Lenovo waar het over gaat: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00H4MH)

Terwijl ik liever deze heb: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00PJMH

Alleen daar zit geen korting op.

Verder heb ik nog gekeken naar HP's en daar viel me de HP Omen erg op. Jammer dat mijn prijsklasse geen I7 van de 6e generatie heeft, ik vind het namelijk zonde om een 4e generatie te kopen. Een I7 is een must, dus die I5 vind ik het niet waard helaas.

Ook kwam ik deze nog tegen, zoals al eerder gelinkt hieboven: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T

Het mooie is dat deze een DVDRW heeft, alleen heb ik deze al geen jaar gebruikt. leuk extra'tje maar het hoeft niet. Er zit wireless HDMI op, betekent dit dat normaale HDMI ook werkt? Qua design is het een mooi ding. Het enige probleem is het ontbreken van een SSD. Dan zou ik dus een aparte SSD moeten kopen voor ~€100. Heb zelf geen versie met SSD kunnen vinden, behalve voor €150 meer.

Ik twijfel dus tussen de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) en de pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd

De dingen waar ik nog over twijfel:

- Het toetsenbord van de Lenovo ziet er nogal klein uit, het lijkt net alsof je met je polsen al halverwege die laptop zit. Tevens is het scherm wat raar vanwege die scharnieren in het midden en vraag ik me af of dat wel stevig zit. Qua geluid maakt het me niet uit, ik gebruik toch oortjes.

- De HP is €80 duurder als ik de korting meereken.

- Beide: De HDD is 5400RPM.Ik heb zelf overal 7200RPM, merk je dit verschil? Programma's komen op de SSD te staan, maar is die HDD snel genoeg?

- Kan ik voor die €80 extra niet beter een 256GB SSD nemen en die vervangen door de 1TB? Op mijn PC thuis heb ik ruim 6TB, en ik ga echt geen GTA V van 60GB spelen op die laptop.

Wat vinden jullie? Of zijn er nog andere suggesties/eventueel laptops die nog niet ter sprake zijn gekomen?
Nogmaals dank.

• I_IBlackI_I
De HP heeft 16gb i.p.v. de 8gb die de Lenovo heeft, de HP heeft 7200RPM i.p.v. de 5400RPM die de Lenovo heeft. De Lenovo is 2,6kg terwijl de HP 2,2kg weegt. De HP is niet zo snel leverbaar.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/551633;475752/

[ Voor 15% gewijzigd door I_IBlackI_I op 22-07-2016 22:18 . Reden: Correctie, beide hebben een verlicht toetsenbord. ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik denk dat ik dan voor de HP ga. Jammer dat de levertijd 4 weken is, dit kan misschien wel zo zijn dat wanneer ik de studie begin de laptop er nog niet is. Ik ga toch in ieder geval proberen deze te halen en als dat niet lukt moet ik maar de Lenovo nemen. Maandag ga ik ook even bellen met de andere studentenstore die de Lenovo aanbiedt, misschien dat ze ook die HP kunnen leveren.

Er staat bij die HP onder `toetsenbord` trouwens "Standaard eiland-stijl backlit"
Ik neem aan dat hier backlit daarwerkelij ook lichtgevende toetsen zijn? Ik zie dit nergens in specificaties of afbeeldingen verder.

Mocht iemand anders nog andere suggesties hebben hoor ik het altijd graag!

• CCJJVV
Wat was er mis met de deze Dell: http://m.dell.com/mt/www....d=inspiron-15-7559-laptop?

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik klik op je linkje en zie alleen iets over een 15-7559. Kan de specs niet vinden behalve dat er staat "I7, 4GB grafische kaart en fullHD scherm"

Heb gezocht op Tweakers voor een 159-7559 en zie nergens verder een prijs, de andere laptops zijn 4K, voor die 960M is dat niet echt handig. De enige 15-7559 op Tweakers die niet 4K is heeft een 1TB HDD en daar staat ook geen prijs bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Processorkoeler op 23-07-2016 20:21 ]

• CCJJVV
Processorkoeler schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:20:
[...]

Ik klik op je linkje en zie alleen iets over een 15-7559. Kan de specs niet vinden behalve dat er staat "I7, 4GB grafische kaart en fullHD scherm"

Heb gezocht op Tweakers voor een 159-7559 en zie nergens verder een prijs, de andere laptops zijn 4K, voor die 960M is dat niet echt handig. De enige 15-7559 op Tweakers die niet 4K is heeft een 1TB HDD en daar staat ook geen prijs bij.
Ik stuurde perongeluk de mobiele site maar als je op dit http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC linkje klikt zie je dat hij op dell.nl voor 999 te koop is. Je kan met een vipkortingscode 10% daar vanaf halen als student hoe je die code krijgt zie hier:
Je kan nog steeds 10% korting op laptops en desktops en 20% op accesoires krijgen door het volgende naar Dell_EMEA_VIP@Dell.com te sturen:
Uw school-emailadres:
Uw professional emailadres:
Een scan van uw studenten-kaart: Mocht je nog geen studenten-kaart hebben dan is het vaak voldoende dit even te vermelden en iets van bewijs te sturen dat je daadwerklijk student bent bijvoorbeeld mailtje van je hogeschool/mbo/universiteit met daarin bevestiging van aanmelding.

Vervolgens kan je de specificaties zien onder het kopje configuraties.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dankje! Nu kan ik het wel zien.
Denk niet dat het die Dell wordt, ik krijg voor €999 (excl. korting dan even) 8GB RAM, een 1TB HDD en de rest van de specs zijn hetzelfde. Voor €1249 is het 16GB RAM, een 128GB SSD en een 1TB HDD. Met korting kom ik dan op ongeveer €1124 uit (10%). Die HP heeft 16GB RAM, 256GB SSD + 1TB HDD (op 7200RPM ipv 5400).

Voor €899 heb ik de 1TB HDD versie, ik vraag me af of een aparte SSD erin, en dan de HDD vervangen een optie is? Of zou dat niet kunnen. De duurdere versie heeft ook een SSD+HDD, misschien dat ik dan gewoon een 256GB SSD kan nemen en die HDD er dan bij doen. 16GB RAM komt toch nooit vol.

Of is dit geen handige optie, kan ik beter voor die HP gaan? Alles is perfect aan die HP, alleen is hij zilver wat ik nou niet zo mooi vind. Voor de rest zijn alle specs gelijk aan/beter dan de rest voor dezelfde prijs.

• CCJJVV
Processorkoeler schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:39:
Dankje! Nu kan ik het wel zien.
Denk niet dat het die Dell wordt, ik krijg voor €999 (excl. korting dan even) 8GB RAM, een 1TB HDD en de rest van de specs zijn hetzelfde. Voor €1249 is het 16GB RAM, een 128GB SSD en een 1TB HDD. Met korting kom ik dan op ongeveer €1124 uit (10%). Die HP heeft 16GB RAM, 256GB SSD + 1TB HDD (op 7200RPM ipv 5400).

Voor €899 heb ik de 1TB HDD versie, ik vraag me af of een aparte SSD erin, en dan de HDD vervangen een optie is? Of zou dat niet kunnen. De duurdere versie heeft ook een SSD+HDD, misschien dat ik dan gewoon een 256GB SSD kan nemen en die HDD er dan bij doen. 16GB RAM komt toch nooit vol.

Of is dit geen handige optie, kan ik beter voor die HP gaan? Alles is perfect aan die HP, alleen is hij zilver wat ik nou niet zo mooi vind. Voor de rest zijn alle specs gelijk aan/beter dan de rest voor dezelfde prijs.
Er is in de dell nog een vrij m.2 slot waarin je een ssd kan doen. Als je een paar videoreviews zal bekijken dan zie je dat deze dell zeer makkelijk te upgraden is doordat de hele onderkant maar met 1 schroef en voor de rest klik dingetjes vast zit en dus zeer makkelijk te verwijderen is. Voor een 150 euro koop je dan een pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB 500gb ssd dan zit je op 1050,-. Ik zou dan niet de hdd vervangen want je hebt dan al 500gb aan ssd wat voor veel mensen voldoende is, mocht je dit toch willen dan kost dat je zoon 60 tot 80 euro. Dan nog de ram, zoals je zegt gebruik je dat niet veel mocht je dat wel willen dan nog blijf je nog rond die 1124,- van de HP, neem je die 7200rpm hardeschijf wel dan zit je net wat boven de hp, neem je die niet dan zit je er net onder. Maar je hebt dan wel een 500gb ssd i.p.v. de 256 van de hp.
Mocht je niet willen ''sleutelen''aan de laptop dan is de hp een goede keuze .

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Die SSD ziet er aantrekkelijk uit, vraag me af hoe ik dan de data moet gaan overzetten. Lijkt me niet dat ik Windows 10 los kan downloaden, drivers los kan downloaden, HDD formatteren en dan vanuit de SSD Windows runnen.

Als dit voor €1050 kan dan lijkt het me een prima optie, hij heeft dan geen 16GB RAM, maar ik weet zeker dat dit toch niet vol komt. Hoe duur zou een extra 8GB zijn? Lijkt me wel dat dat latje RAM identiek moet zijn aan de andere om het optimaal te laten werken.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk de pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd besteld.
€1080 met studentenkorting, levertijd is nu maximaal twee weken.

Van de drie laptops waar ik tussen twijfelde had de Lenovo wel de beste kleurweergave, maar ik doe toch niets met photoshop. Tevens vond ik het design van de HP beter, en bovenal waren de specificaties die €80 extra zeker waard.

Formaat is precies goed, backlit keyboard is ook nog eens mooi (wit), en ik heb goede ervaringen met HP.
Zodra ik mijn laptop binnen heb zal ik een kleine review hier plaatsen.
I_IBlackI_I schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 07:08:

Zou je mij wat meer kunnen vertellen over die cashback? Ik kan hier helaas niets over vinden voor deze laptop. 5% is toch weer een mooi bedrag om een muis etc. te kopen.

___

Iedereen bedankt voor zijn/haar advies, ik stel het zeer op prijs!

• I_IBlackI_I
Processorkoeler schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:18:

Zou je mij wat meer kunnen vertellen over die cashback? Ik kan hier helaas niets over vinden voor deze laptop. 5% is toch weer een mooi bedrag om een muis etc. te kopen.
Ja hoor.

1. Je gaat naar een cashback site, bijvoorbeeld https://www.cashbacktotaal.nl/ of https://www.cashbackxl.nl/.
2. Je maakt een account aan als je die nog niet hebt.
3. Je zoekt naar de HP store via de cashback site.
4. Je gaat naar de HP store via de cashback site.
5. Je koopt het product.
6. Na ongeveer een half uur de cashback site aangeven dat je een product gekocht hebt.
7. De cashback site krijgt het geld van HP, en voegt dit aan jou account toe.
8. Je laat het geld op je cashback account uitbetalen.

Je kan dus achteraf geen cashback meer krijgen, maar je kan wel je bestelling annuleren en het opnieuw doen.

Hier is trouwens nog een refferal link voor cashbacktotaal. https://www.cashbacktotaal.nl/refer/103524

https://www.cashbackxl.nl/hoe-werkt-het
https://www.cashbacktotaal.nl/home#hwh

[ Voor 3% gewijzigd door I_IBlackI_I op 25-07-2016 17:31 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Bedankt!

Had de bestelling nog niet betaald, HP had een offerte toegestuurd die linkte naar gewoon een winkelmandje. Zojuist heb ik via die cashbacksite de HP store geopend en met studentenkorting betaald, €1079,10.

Ik hoop daadwerkelijk het geld terug te krijgen (€53,95) via de cashbacksite, is mooi meegenomen.
Bedankt voor de tip!

• I_IBlackI_I
Die 5% is helaas wel over het bedrag zonder BTW, dus het zal helaas minder dan 53,95 zijn.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
€44,59 is anders ook prima, een deel van je geld terug is altijd mooi!

edit:

Jammer, ik krijg nu een mail van HP (orderbevestiging) dat hij pas op 26 augustus geleverd wordt. Via de telefoon (HP) hoorde ik dat het hooguit twee weken is.

Nu maar hopen dat dat ook op tijd komt, anders heb ik geen laptop als de opleiding begint.

edit 2:

Levering zou nu 3 augustus moeten worden. Het was een foutje in het systeem, gelukkig.
Afwachten maar!

[ Voor 80% gewijzigd door Processorkoeler op 26-07-2016 23:21 ]

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Toevallig heb ik dezelfde minimum eisen die de hogeschool ook eist... Hmmm..

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb hem zojuist ontvangen, eerder dan verwacht.
Jammergenoeg heb ik HP gelijk moeten bellen, want bij het openmaken zat er al gelijk een barst in het scherm.

Volgende week wordt hij opgehaald en als het goed is krijg ik dan dezelfde dag nog een nieuwe. Ik denk dat de schade bij DHL ligt, want er zit een klein deukje op de doos waar ook de barst in het scherm zit.

Afwachten dus. Hij werd al eerder geleverd dan voorgeschreven (vandaag 29 juli ipv 3 augustus) dus in principe is dit niet een hele grote ramp.

Heb hem natuurlijk wel in de handen gehad en er even mee gewerkt (ik ontdekte de barst tijdens het installeren van programma's) en ik moet zeggen dat het een fijne laptop is.

Windows start razendsnel op, er zit behalve Mcafee geen onnodige software bij en met Windows 10 raad ik aan om tijdens de personalisatie alle privacy dingen op 'uit' te zetten zodat je geen last hebt van Microsoft die je advertenties stuurt op basis van je zoekresultaten etc.

Backlit keyboard is mooi, het design is geweldig en het toetsenbord is het beste dat ik tot nu toe met een laptop heb meegemaakt. Trackpad is prima, hoewel de rechtermuisknop op het touchpad (fysiek) wat minder is. Overigens werkt het prima hoor!

Het enige minpunt wat ik tot nu toe aan deze laptop heb ondervonden (buiten dit schadegevalletje) is dat de bezels best groot zijn. Ze zijn naar mijn mening iets groter dan op de afbeeldingen weergegeven. De bezels hadden wat kleiner mogen zijn, maar dit is tot nu toe ook het enige.

De BIOS is wel redelijk simpel, hoewel je hier natuurlijk niet vaak komt had ik hem wat uitgebreider verwacht.
Zodra ik een vervangend exemplaar heb zal ik een volledige review posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Processorkoeler op 29-07-2016 17:23 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Update:

Ik zou morgen een nieuwe krijgen, maar krijg nu plots een mailtje dat er geen voorraad is. Nu moet ik dus tot 17 augustus wachten in plaats van morgen.

Ik ga de 'oude' die ik nu heb (met een beschadigd display) gebruiken en dan moet ik die de 17e inruilen met een nieuwe. Jammer, want alle data gaat dan verloren.

Het blijkt altijd wat met de HP store te zijn, hoewel ik niet helemaal denk dat dit hun fout is. Het is wél zo dat alle reviews niet altijd even positief zijn.

Mijn andere order (met accessoires) komt als het goed is gewoon op tijd binnen.
Plots is de laptop nu ook niet meer leverbaar: http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

Wéér afwachten dus, ik ga in ieder geval de laptop nu gewoon gebruiken met beschadigd display en ik krijg de 17e een nieuwe. Garantie gaat dan de 17e opnieuw in als ik een nieuwe krijg.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Kun je misschien ook wat vertellen over de koeling/warmteproductie en het geluid uit de speakers?

Het verbaast mij altijd hoe de koeling van laptops compleet wordt genegeerd bij advies voor gaming laptops, terwijl bij mij dat één van de belangrijkste factoren is.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Scallius schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:38:
Kun je misschien ook wat vertellen over de koeling/warmteproductie en het geluid uit de speakers?

Het verbaast mij altijd hoe de koeling van laptops compleet wordt genegeerd bij advies voor gaming laptops, terwijl bij mij dat één van de belangrijkste factoren is.
Een korte review tot dusver:

Ik heb er nog niet echt 'zwaar' op gegamed, maar wel even een testje gedaan. Wat ik wél merkte is dat het energieschema/de energiebeheer erg goed was. Integrated graphics zijn de standaard, en bij het openen van een game wordt de 960M ingeschakeld. Op de accu blijft (bij mijn spel, dus ik denk ook anderen) de FPS op 30, en als je 'm op netstroom aansluit krijg je vol vermogen (logisch, vanwege accuduur). Temperaturen zijn netjes, ik heb idle rond de 35 graden (hoewel het in mijn kamer wat warmer is dan normaal). Moederbord/HDD etc. zit dan rond de 30 graden. Onder load heb ik niet hoger dan 55 graden gezien, maar dit is niet de volledige 100% die dan wordt gegeven.

De speakers zijn beter dan andere laptops vind ik, alleen mis je gewoon bass. Dit is logisch, want het zijn ingebouwde laptopspeakers. Door de B&O software klinkt het wel wat levendiger. Er zijn drie presets (film, muziek en stem) die je kunt gebruiken, of je zet het gewoon uit. Ik ben er blij mee, je kunt altijd oortjes indoen of speakers aansluiten voor beter geluid. Als je geen bass nodig hebt/het niet erg vindt zijn de ingebouwde speakers voldoende.

Het design is mooi, de laptop voelt niet echt 'slecht' aan. Als je op het toetsenbord typt dan merk je niet dat de halve laptop in elkaar zakt, dit is gewoon stevig. Ook het display is stevig, hoewel je soms wel duidelijk zwarte randen ziet waar het display eindigt (dit stoort niet, maar je ziet het als je er op let).

Tot dusver alleen maar positief, maar ik heb hem pas een dag in gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Processorkoeler op 02-08-2016 16:26 ]

Pagina: 1