4k(uhd) gameTV aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 22:19
Ik zoek een?
Game televisie, waarmee ik ook zeer goed films en series kan kijken waardoor Netflix een must is.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 700 en 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de de televisie koppelen aan mijn computer en wil is dus minstens 60hz UHD kunnen weergeven.Dit is niet alleen voor games maar ook andere content die ik upscale van 24hz>60hz.
Graag wil ik de input lag minimaal houden.
Beeld kwaliteit is dus ook een belangrijk punt en goed geluid zal gewenst zijn(mogelijk aanschaf soundbar bij tv binnen budget)

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...lips-49puk4900-zwart.html
Dit is een van de televisies die ik overweeg aan te schaffen en daarbij zal ik dan waarschijnlijk een soundbar kopen
https://tweakers.net/pric...52/lg-49uf850v-zwart.html
Ook overweeg ik deze televisie maar ik weet nu niet of al deze "100hz" televisies ook echt 60 of 100 fps in 4k kunnen weergeven vanuit mijn pc(over de pc specs hoef je je geen zorgen te maken)

Welke vragen heb je hier nog over?
Is een 100hz tv in staat om 60fps UHD gameplay te weergeven?
Wat is de meerwaarde van hdr in mijn keuze?
Zijn er andere belangrijke eigenschappen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
jesha schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:09:
Game televisie, waarmee ik ook zeer goed films en series kan kijken waardoor Netflix een must is.

Mijn budget ligt tussen de 700 en 1000 euro.
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...
[i]Ik ga de de televisie koppelen aan mijn computer en wil is dus minstens 60hz UHD kunnen weergeven.Dit is niet alleen voor games maar ook andere content die ik upscale van 24hz>60hz.
Als je met 24Hz -> 60Hz upscaling doelt op het weergeven van 24 beelden over 60Hz; dat is geen upscaling. Dat is simpelweg 24 (24p) beelden verdelen over 60Hz en dat gaat bij de meeste televisies niet goed. 24 beelden kun je immers niet goed verdelen over 60Hz waardoor sommige beelden langer worden weergegeven dan anderen en zo krijg je motion judder.

Een aantal toestellen van Sony en Samsung kunnen het patroon van 24p herkennen in een 60Hz signaal om zo alsnog correct 24p weer te geven. Rtings test hier ook op (Judder-free 24p via 60p) http://uk.rtings.com/tv/tests/movies/judder/24p
[i]Is een 100hz tv in staat om 60fps UHD gameplay te weergeven?
Iedere UHD-televisie met HDMI 2.0 aansluiting is in staat om UHD op 60Hz weer te geven. Hogere frequenties in UHD zijn niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 22:19
Nee ik gebruik een programma dat 24hz content overzet naar 60hz.
En het kopen van een 1080p televisie zit het hem voor mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik zou eerder kijken naar deze philips

pricewatch: Philips 55PUS6401 Zilver

UHD en HDR support. Alhoewel heeft dat weinig profijt. Het is geen 'volledige' HDR tv. Hij support wel het signaal maar voldoet niet aan een standaard zoals Dolby Vision of Ultra HD premium.

Als ik een TV zou moeten adviseren waarbij je ook een lage inputlag hebt zou ik kijken naar de

pricewatch: Samsung UE48JU7000L Zilver

Lage input lag
Echt 100hz beeldpaneel geen 50hz

De UF850 heeft niet zo'n heel goed contrast waarbij dit wel een van de belangrijkste factoren is voor goede beeldkwaliteit.

De Philips is gewoon geen slimme keus omdat je voor 100euro meer een nieuw model koopt met hogere kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door powah2k4 op 21-07-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
jesha schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:50:
Nee ik gebruik een programma dat 24hz content overzet naar 60hz.
Ook al maak je gebruik van beeldinterpolatiesoftware op de computer, motion judder blijft onvermijdelijk wanneer 24p-content weergegeven wordt op 60Hz. 24p-content kan immers niet correct weergegeven worden in 60Hz en hiervoor heb je een paneel nodig dat op 48Hz (2:2 pulldown) of 120Hz (5:5 pulldown) werkt.
En het kopen van een 1080p televisie zit het hem voor mij niet in.
Als je zult moeten kiezen tussen een matige UHD-televisie en een goede FHD-televisie, zou ik het wel weten. Pixels zijn niet alles en met het beeldformaat dat je momenteel op het oog hebt, zul je zeer dicht bij het toestel moeten zitten om überhaupt het verschil tussen UHD en FHD zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een game TV en kwam op de volgende:

Samsung UE48JU7500L Zwart

Met 21 MSec input lag 1 van de beste op de markt. Helaas is het alleen wel een curved tv.

En vergeleken de 7000L van hierboven is hij ook nog goedkoper/ binnen je buget!

Zie:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/439574;439570/

Ben je er uieindelijk al over uit wat je gaat nemen?
Pagina: 1