Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 23:07
Beste mede-tweakers,

Ik ga volgende week 2 maanden op reis en ben op zoek naar een manier om een backup te maken van een SD-kaart. Een externe hdd met sd-kaart slot die automatisch een kopie maakt zeg maar.

Wel een aantal dingen gevonden maar die hadden vaak schermen en zijn mega duur (Vosonic e.d.), dat hoeft allemaal niet.

Budget is rond de 100 euro.

Cloud etc. is allemaal geen optie gezien meerdere GB data over traag internet geen succes is.

Bedankt voor de hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk of je ergens een netbook kan vinden met HDD die groot genoeg is. Die dingen zijn vaak super langzaam met Atom CPU en daarom niet lekker te gebruiken zoals een laptop, maar om even wat data op te zetten werkt het prima. Een simpele netbook met 250GB HDD moet je wel onder de 100 euro kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Soms is een netbook te groot. Vroeger waren er devices die van SD kaart naar SD kaart of USB stick konden kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb even getwijfeld om dit topic naar Overige Hardware te schoppen maar gezien het gebruiksdoel is het topic in Foto & Video Hardware beter op zijn plek, lijkt me. En anders krijgt het vast wel nog een schopje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 19:03

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 12:59
Als je geld wil besparen kan je ook nog kijken naar een sd-kaartlezer die werkt via OTG, en die dus aansluiten op je telefoon, bijvoorbeeld pricewatch: Hama USB 2.0 OTG Hub/Card Reader. Moet je wel een telefoon (of tablet) hebben met voldoende opslagcapaciteit en is misschien meer geschikt voor kortere vakanties. In theorie zou je ook je foto's weer via je telefoon op een usb-stick kunnen zetten wanneer je niet je backup slechts op je telefoon wilt hebben.

Geen ervaring hiermee trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Flow schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:59:
Als je geld wil besparen kan je ook nog kijken naar een sd-kaartlezer die werkt via OTG, en die dus aansluiten op je telefoon, bijvoorbeeld pricewatch: Hama USB 2.0 OTG Hub/Card Reader. Moet je wel een telefoon (of tablet) hebben met voldoende opslagcapaciteit en is misschien meer geschikt voor kortere vakanties. In theorie zou je ook je foto's weer via je telefoon op een usb-stick kunnen zetten wanneer je niet je backup slechts op je telefoon wilt hebben.

Geen ervaring hiermee trouwens
Ow, die is bijna perfect, hij ondersteunt helaas geen Compact Flash (niet voor iedereen relevant natuurlijk)...

Ruimte op een telefoon zal wel nooit een probleem zijn, micro SD kaartjes kosten niks en op deze manier kun je de fotos van de SD naar microSD kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55

ralpje

Deugpopje

Wat je zoekt heet een ImageTank: een device met een harddisk waar je je SD-card inplugt en die vervolgens de content van je SD-card netjes naar de harddisk wegschrijft.
Met die zoekterm kun je op Google wel het e.e.a. vinden. Cameranu heeft er een voor rond jouw budget, dus met wat goed zoekwerk moet er wel iets te vinden zijn wat aan jouw eisen voldoet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een Ravpower Filehub:

https://www.amazon.de/gp/...0VUGUPH6?fp=1&pc_redir=T1

Dat werkt redelijk. Het dient gelijk ook als power bank en router, wat tijdens het reizen ook handig kan zijn. Je kan er een SD kaart in stoppen, en een USB apparaat. Ik heb het zelf gedaan met een USB SD kaartlezer, en dan van SD naar SD. Maar een externe HD werkt ook prima, ook als die power via de USB nodig is.

Wat mij wat tegenviel, en dat komt denk ik vooral omdat ik op Windows 10 Mobile zit, is het overkopiëren. Ik kon vooraf geen goede app vinden, en deed dat via de webinterface. Dat had ik met succes getest thuis, alleen bij grote kopieeropdrachten, paar duizend bestanden à tientallen GB's bleek de verbinding niet stabiel en viel het elke keer uit, waardoor je het telkens moet herhalen. Dat is iets wat ik beter had moeten testen, je hebt kans dat met een goede app dat geen enkel probleem is. Omdat er protocollen als samba ondersteunt worden zit je ook niet vast aan de app van de fabrikant.

Het is in elk geval een betaalbare, en draagbare oplossing. Wel even goed testen en oefenen van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Kan je geen grote SD kaart in je telefoon stoppen en daar je camera in mass storage mode aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meerdere SD kaartjes gebruik kan natuurlijk ook. Is het risico op data verlies ook gespreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:50
PageFault schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Ow, die is bijna perfect, hij ondersteunt helaas geen Compact Flash (niet voor iedereen relevant natuurlijk)...
Tip: vervang je Compact Flash kaarten met Micro-SD kaarten en koop een (Delock) compact flash adapter. \

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 17:43
Dit is het apparaat wat je zoekt: pricewatch: WD My Passport Wireless 1TB Zwart helaas boven je budget.

Wel weer leuk om in tweakers termen te blijven een DIY versie waarmee je met dit apparaat HD's kunt wisselen. Die gast maakt het apparaat zo dat je SSD's kun plaatsen (of andere HD's)

http://www.instructables....n-the-Field-Hard-Drive-H/

-edit- er staat er een te koop voor 80 euro bij V&A

V&A aangeboden: WD My Passport Wireless 500GB Zwart (prijsverlaging)

[ Voor 27% gewijzigd door Tomas_ op 21-07-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 23:07
Bedankt voor alle reacties, die WD My passport had ik ook gezien, maar dan heb je nog steed een PC nodig toch?

De foto's naar me telefoon zetten zou ook een goede zijn. Ik had hier iets voor besteld van SD naar lighting connector (heb een iphone 6). Echter duurde het 10 minuten om 1 foto te importeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jlip schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:57:
Bedankt voor alle reacties, die WD My passport had ik ook gezien, maar dan heb je nog steed een PC nodig toch?
Nee, ding heeft een SDkaartslot, waarmee je data over kunt zetten.
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1330#Tab2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886821

Idd een SD kaartslot om SD data te kopieren.

Echter vlgns mij heb je een master (Operating System) nodig om dit proces te kunnen besturen ?

Va een PC kan sowieso, va een smartphone vraag ik me af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 09:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kijk even naar de datum ;) Heel oud topic!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.