Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Faerely
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-02-2020
Hallo!

Ik ben voor mijn aankomende studie (communicatiewetenschap) op zoek naar een laptop, maar ik kom er totaal niet uit. Ik wilde eerst graag een Macbook (ik heb thuis ook een iMac en een iPhone, en vind Mac erg fijn), maar aangezien de nieuwe release maar op zich laat wachten heb ik besloten om toch voor een windows laptop te gaan. Ik moet tenslotte voor mijn studie toch windows erop geinstalleerd hebben..

Vroeger had ik een HP laptop, en ik herinner mij dat dit een goed merk was, maar dat is al zo lang geleden..Kunnen jullie mij helpen?

Ik ben niet op zoek naar een zo licht mogelijke laptop. Hij moet wel wat aankunnen en moet ook een redelijk beeldscherm hebben (zeker 13 inch en hoger). Wat ik met de laptop zal doen:

- IBM SPSS Statistics gebruiken
- Adobe Photoshop
- Ik ben iemand die vaak heel veel tabbladen open heb staan, en ik kan er echt slecht tegen als een laptop dat niet trekt..die netbooks trekken mij dus totaal niet :+
- Heel soms een spelletje (Hearthstone achtige games, al game ik niet veel meer)

Ik zag een laptop van HP die mij wel aansprak (HP Pavilion 17-g172nd), maar die was weer 17,3 inch..Leek mij weer een beetje te groot om mee te nemen naar college enzo :'(

Wie heeft er ideeën? Adviseren jullie om toch te wachten op Mac? Op zich zijn de prijzen van windows laptops ook een stuk aantrekkelijker.. ;)

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Wat is je budget?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat Arjant2 zegt. Budget vermelding mist. Maar aan de andere kant, je zat eerst te kijken naar een Macbook, dus minstens 800 euro? Vermoedelijk oplopend tot 1500?

Ik zou eens gaan kijken naar het aanbod van Lenovo.
Iets als deze bijvoorbeeld: pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

klein, licht, intel skylake, mat afgewerkt IPS scherm, SSD en nette hoeveelheid RAM tegen het irritante wachten. Lijkt me een prima kandidaat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Faerely
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-02-2020
Oh ja sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik vind meer dan 1000 voor een Windows laptop wel teveel, dan gok ik dat het een overkill wordt qua gebruik :-) Zat zelf meer aan 5-800 te denken..aangezien ik thuis een iMac heb staan en de laptop thuis weinig gebruikt zal worden..Daarom wilde ik in eerste instantie een Macbook, omdat het makkelijk samen gaat, maar dat idee moet ik helaas laten varen, dus dan een windows laptop :-)

Het merk lenovo ken ik trouwens helemaal niet! Hoe is dat merk? :D Hij wordt ook aangeboden op surfspot en 13,3 inch lijkt mij wel een prima beeldschermformaat voor bij college..

[ Voor 17% gewijzigd door Faerely op 20-07-2016 10:14 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Faerely schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:02:
Oh ja sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik vind meer dan 1000 voor een Windows laptop wel teveel, dan gok ik dat het een overkill wordt qua gebruik :-) Zat zelf meer aan 5-800 te denken..aangezien ik thuis een iMac heb staan en de laptop thuis weinig gebruikt zal worden..Daarom wilde ik in eerste instantie een Macbook, omdat het makkelijk samen gaat, maar dat idee moet ik helaas laten varen, dus dan een windows laptop :-)

Het merk lenovo ken ik trouwens helemaal niet! Hoe is dat merk? :D Hij wordt ook aangeboden op surfspot en 13,3 inch lijkt mij wel een prima beeldschermformaat voor bij college..
Lenovo is wat vroeger de consumenten en MKB afdeling van IBM was.
Ze hebben tot op de dag van vandaag nog de iconische Thinkpad lijn met de typische IBM styling (mat zwart met wat IBM-blauwe toetsen, rode accenten en groene LED's)
De kwaliteitstandaard ligt vrij hoog, wat ook een legacy van IBM is. In de regel zijn het oerstevige laptops met weinig/geen mechanische zwakheden (gaat gewoon niet kapot bij normaal gebruik). Plus, de prijzen zijn heel erg netjes.
Zelfs de basismodellen (400 euro range) zijn relatief goed ten opzichte van diverse andere merken. Voor zover mijn ervaring reikt, zijn alleen HP en Dell bedrijfsmodellen van vergelijkbare kwaliteit, maar vaak wat duurder.

Kortom, Lenovo is absoluut een aanrader.
Andere opties om naar te kijken, waar je je geen buil aan zal vallen, zijn de bedrijfsmodellen van Dell en HP.

HP's consumentenlijn ben ik niet zo gek op. Daar heb ik er iets teveel van in handen gehad met hitteproblemen en fracturen in de soldeerverbindingen van de chipsets. Zeker als het dan ging over modellen met dedicated graphics en ze gewoon de hitte niet goed kwijt konden en zichzelf gingen slopen over het verloop van 1 a 2 jaar.
Maargoed, dat is natuurlijk historische info, en ze kunnen de zaken beter op orde hebben nu. De Envy serie hoor ik bijvorbeeld goede dingen over.
De bedrijfslijn ben ik wel onverdeeld positief over. Ik zou je zo een Probook of Elitebook aanraden.

Bij Dell ligt de kwaliteit van de consumentenlijn, in mijn optiek, sowieso al een stuk dichter bij de bedrijfsmodellen. Dus opzich zou ik daar ook best de consumentenmodellen van kopen.

Punt is wel, het hele idee van een bedrijfsmodel is wel dat het ding elke dag mee gesleept wordt en hij daar tegen zou moeten kunnen. Dus voor een taak als college laptop is zoiets uitermate geschikt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?