iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Commandline FTW | Tweakt met mate
1 In de basis zou het goed moeten zijn.
2 Ik heb een hekel aan css
Kortom de default aanpassen lijkt mij de beste weg.
Intentionally left blank
oh youcrisp schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:35:
Bij dit soort dingen verplaats je meestal het probleem alleen maar als je aanpassingen gaat doen...
Dus, zoals crisp al zei, je gaat van het ene probleem naar het andere.
Smarter Scrolling
De scroll functie verschijnt hierin als een popup boven de content en kan dus ook nooit met de content interacteren.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik ben verbaasd hierover. Het is toch geen rocket science om knoppen goed en niet overlappend te positioneren.Hero of Time schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:01:
Ik zie trouwens niet echt een probleem. De twee knoppen kunnen toevallig dicht bij elkaar staan, maar een stukje verder/minder ver scrollen lost dat al op. Als je de thumbs up zou verplaatsen, krijg je straks dat je niet naar boven/onder gaat, maar iemand probeert te quoten. Verplaats je de scroll knop (die overigens al na een paar seconden verdwijnt), dan ga je weer krijgen dat je onbedoeld naar iemands profielpagina gaat.
Dus, zoals crisp al zei, je gaat van het ene probleem naar het andere.
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Dit is natuurlijk gewoon mijn onkunde
Het ligt aan de gebruiker...😰
Kan je je inbeelden dat Facebook zegt dat je je CSS maar had moeten aanpassen omdat je iets verkeerd hebt geliked?
Een echte oplossing is er niet voor, of ik mis het punt..
[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 21-07-2016 13:34 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Die duim kan best voor of na de datum komen te staan op mobiel. Dan Is het probleem voor 90 procent opgelost, namelijk voor alle rechtshandigen..
Desnoods draai je de dropbox met actions om met de duim. Die dropbox kun je annuleren, maar achter de duim zit meteen een actie en misschien wel een notificatie richting gebruiker.. Ik weet dat je hem weer kunt intrekken, maar dan is het kwaad al geschiedt.
Rechts naast het icoontje voor duimpie ruimte laten voor de quick scroll knop en dan misschien ook nog het duimpje en de action pull down omdraaienJCE schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:42:
[...]
Een icoontje met een statische positie zal vroeg of laat overlappen met elementen op de pagina.
Wat stel je zelf voor als oplossing? 😐
En alleen maar omdat iPhone-gebruikers niet opletten waar ze hun vinger zetten?
Nevermind, m'n Chrome op Android heeft die knop ook wel
Maargoed, bij mij zit de snelscroll-knop gewoon braaf in m'n rechteronderhoek.. Ik snap het probleem niet. Zelfs als de logo's elkaar overlappen, dan wordt er niet "per ongeluk" een like weggegeven, maar scrollt 'ie.
[ Voor 51% gewijzigd door Osiris op 21-07-2016 14:20 ]
Dat bedoelde ik hierboven ook te zeggen, ik denk dat Safari iets anders doet dan Chrome op Android. Ik heb nooit per ongeluk een kudo gegeven, ik weet altijd 'scrollen' aan te raken.Osiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:16:
Ja zeg, dan heb ik als Android-gebruiker daar opeens een loze ruimte zitten dus
En alleen maar omdat iPhone-gebruikers niet opletten waar ze hun vinger zetten?
Nevermind, m'n Chrome op Android heeft die knop ook welAlleen nooit gezien, omdat ik de desktop-versies geforceerd had
Maargoed, bij mij zit de snelscroll-knop gewoon braaf in m'n rechteronderhoek.. Ik snap het probleem niet. Zelfs als de logo's elkaar overlappen, dan wordt er niet "per ongeluk" een like weggegeven, maar scrollt 'ie.
Dat je altijd het 'scrollen' aantikt kan door 3 dingen komen:Arie- schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Dat bedoelde ik hierboven ook te zeggen, ik denk dat Safari iets anders doet dan Chrome op Android. Ik heb nooit per ongeluk een kudo gegeven, ik weet altijd 'scrollen' aan te raken.
- Je hebt geen dikke vingers en tikt dus netjes 'raak';
- Chrome laat de scrollbutton staan ipv die na een paar seconde te verbergen;
- Je zet die twee nooit bij elkaar en kan dus nooit verkeerd tikken.
Maar het leek me zo'n simpele vraag om de overlap eruit te halen daardoor het misklikken te voorkomen...
[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 21-07-2016 15:50 ]
JoepW schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:49:
Maar het leek me zo'n simpele vraag om de overlap eruit te halen daardoor het misklikken te voorkomen...
- Die scroll-knop permanent ergens anders neerzetten (meer naar links?) is natuurlijk onhandig.. Want 99 van de 100x overlapt 'ie helemaal niet met een thumbs-up-knop, dus zit 'ie 99 van de 100x op een onlogische en onhandige plek..
- Voor het verplaatsen van de thumbs-up-knoppen geldt eigenlijk hetzelfde: een bende lege ruimte rechts van de thumbs-up-knop vrijmaken voor een scrollknop die maar 1 van de 100x in de weg zit..?
- Een dynamisch systeem die er voor zorgt dat de scroll-knop omhoog of omlaag beweegt om overlap te voorkomen dan wellicht? Hmm.. Dus dan wil je de scroll-knop op z'n standaard, bekende plek aanklikken, springt 'ie d'r opeens vandoor!!!
Nee, dat lijkt me ook niet ideaal
Dat gebeurt al. De knop wordt namelijk automatisch verborgen na een paar seconden.Osiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:54:
[...]
- Een dynamisch systeem die er voor zorgt dat de scroll-knop omhoog of omlaag beweegt om overlap te voorkomen dan wellicht? Hmm.. Dus dan wil je de scroll-knop op z'n standaard, bekende plek aanklikken, springt 'ie d'r opeens vandoor!!!
Quick scroll afschaffenOsiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:54:
[...]Welke opties zijn er wat jou betreft nog meer?
- Die scroll-knop permanent ergens anders neerzetten (meer naar links?) is natuurlijk onhandig.. Want 99 van de 100x overlapt 'ie helemaal niet met een thumbs-up-knop, dus zit 'ie 99 van de 100x op een onlogische en onhandige plek..
- Voor het verplaatsen van de thumbs-up-knoppen geldt eigenlijk hetzelfde: een bende lege ruimte rechts van de thumbs-up-knop vrijmaken voor een scrollknop die maar 1 van de 100x in de weg zit..?
Verwijderd
Daar heb je het al...
Wellicht ligt het meer aan je swipe-skills, dan aan de knop?
TS is duidelijk geen Gesture-meister of Swipe-master...
Ik meld nooit meer hier iets, ik ben er klaar mee.
Wat een vreemde reacties.
Je zóu natuurlijk ook serieus inhoudelijk kunnen reageren
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Volgens mij probeer ik serieus te reageren, maar tot nu toe zie ik veel reacties die de bal bij mij als gebruiker leggen.Osiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:10:
Aahh, de bekende "De reacties staan me niet
aan, dus het is allemaal stom en hun schuld /me stampvoet *"-move..
Je zóu natuurlijk ook serieus inhoudelijk kunnen reageren
Gewoon irritant gedrag waar ik helemaal geen zin in heb.
Ik ga wel terug naar mijn leuke actieve community binnen GoT en laat dit over aan de professionals.
Daarnaast heeft de crew (crisp) ook al gereageerd dat de knop verplaatsen ook geen oplossing is aangezien de knop dan weer andere elementen overlapt.
Blijkbaar betekent 'irritant gedrag' bij jouw 'ik heb een probleem en het wordt niet opgelost zoals ik wil !1!1!'
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit soort reacties bedoel ik nou precies._David_ schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:36:
.....Blijkbaar betekent 'irritant gedrag' bij jouw 'ik heb een probleem en het wordt niet opgelost zoals ik wil !1!1!'
Waar o waar heb ik geschreven dat ik het precies wil zoals ik het wil.
Ik ben gewoon niet overtuigd dat er geen charmante oplossing te vinden is. En oh ja.... Ik kan hem niet bedenken, sorry hoor.
excellentie, de oplossing staat voor u klaar, en kan per direct uitgevoerd worden dus nietJoepW schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:56:
[...]
Dit soort reacties bedoel ik nou precies.
Waar o waar heb ik geschreven dat ik het precies wil zoals ik het wil.
Wat verwacht je van ons? dat we onze glazen bol pakken en voorspellen hoejij het graag wilt? moeten wij ons aanpassen aan jouw, terwijl het grootste deel van de gebruikers er geen problemen mee heeft. kom met een oplossing doe iets of klaag niet. onder "doe iets" versta ik een poll of andere vorm van onderzoek, waarna je de resultaten met ons deelt. het is dan de bedoeling om gegevens te verzamelen die ons de mogelijd geven om in te zien wat de gebruikers graag willen, en hoe?
Als je geen moeite wilt doen om hier onderzoek voor te doen of een anderen manier om ons te laten weten wat er beter kan, dan heeft deze tread geen bestaansrecht en kan er een slotje op.
Sorry hoor, maar wat is dit nou voor een raar gedrag?ard1998 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:22:
[...]
excellentie, de oplossing staat voor u klaar, en kan per direct uitgevoerd worden dus niet
......
Het is inderdaad een klein issue, maar eentje die lastig te fixen is.
Je zit met links en rechts uitgelijnde elementen, die naar het midden verplaatsen zou raar en lelijk zijn. Omwisselen van actie-menu en thumbs-up knop is inderdaad een 'oplossing' - er overlappen nog steeds elementen, maar de actie van het menu is wellicht minder ingrijpend (de user die anders per ongeluk een thumbs-up zou krijgen krijgt dat niet), al denk ik niet dat dat er mooi uit ziet aangezien de thumbs-up knop groter is. Heb je zelf nog suggesties op welke manier een andere lay-out helpt?
Andere opties die ik me zo kan bedenken zijn het inbouwen van een vertraging van een seconde of tien voor de thumbs-up notificatie, zodat een misklik makkelijk recht gezet kan worden, en het uitschakelen van de thumbs-up knop als de scrollknop erboven zit, hoewel dat waarschijnlijk totaal niet realiseerbaar is gezien de beschikbare devtijd.
Ik geloof dat je een bugreport moet aanmaken, want bij mij verdwijnt die knop nietHero of Time schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:01:
[...]
Dat gebeurt al. De knop wordt namelijk automatisch verborgen na een paar seconden.Wil je scrollen, is de knop opeens weg. Onoes!11
[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 21-07-2016 21:47 ]
Ik snap het probleem idd van het vinden van een adequate oplossing ook wel.
Als ik een goed idee zou hebben zou ik het onmiddelijk posten.
Ik vertoef ontzettend veel op het forum en met name in een vrij druk en lang draadje over iRacing. Omdat ik 'die kar trek' scroll ik veel en vaak ff snel met mijn iphone en geef dan vaak ongewilde duimpjes. Misschien ben ik een wat 'ongebruikelijke' gebruiker.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Die knop verdwijnt na 3 seconden en dat was eerst niet het geval. Reden waarom deze nu automatisch verdwijnt is omdat er klachten waren dat men wilde scrollen oid en dat niet kon omdat onderaan het scherm een menu verscheen (Safari die de knoppenbalk weergeeft), maar ook om o.a. de reden waarom de TS de knop weer verandert wil hebben: sommige items werden bedekt en waren daardoor niet bruikbaar zoals de thumbs-up knop.Migrator schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:04:
[...]
Ik geloof dat je een bugreport moet aanmaken, want bij mij verdwijnt die knop niet(Zowel FF op klein scherm als Edge onder W10)
Werkt zo op een OnePlus One en Nexus 5 met Android 6 en Opera Browser.
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 21-07-2016 21:47 ]
Je kan er trouwens met custom css ook een klein 'Ik Henk 'm' knopje van maken, dan valt de scroll er toch altijd overheen, ongeacht dikke vingers
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Niet als je iets te ver scrollt._David_ schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:51:
Hij verdwijnt inderdaad na 3 seconden
Je kan er trouwens met custom css ook een klein 'Ik Henk 'm' knopje van maken, dan valt de scroll er toch altijd overheen, ongeacht dikke vingers(voorbeeld)
Ik refereer naar jouw zin "Waar o waar heb ik geschreven dat ik het precies wil zoals ik het wil." Dit komt voor mij bijzonder egoïstisch over, alsof als jij iets vind dat het meteen zo moet zijn als jij dat vind. Vandaar deze zin. We zijn hier met zijn allen en je zult altijd mensen hebben die voor en tegen zijn (zoals dat ik deze knop in kwestie goed gepositioneerd bind) en jij niet.JoepW schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:48:
[...]
Sorry hoor, maar wat is dit nou voor een raar gedrag?
Om deze kwesties zo goed mogelijk op te lossen kan je een Poll maken om te vragen wat de forumgebruikers willen, met optoptizoals: hoe het nu is is het goed, ik wil de knop graag links hebben, of ik wil de knop helemaal weghebben (met css of instellingen optie om het in te schakelen).
Waar ben je nou mee bezig man, beetje met je rechter duim aan de rechterkant van een pagina scrollen.garriej schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:12:
Ik scroll heel vaak gewoon daar met m'n duim als ik iets aan het lezen ben. Als de pagina dan even stil staat en wil verder scrollen: bam, onderaan de pagina.
Dit is natuurlijk gewoon mijn onkunde
Spaart wel veel tijd. De pagina dan maar van beneden naar boven lezen helpt ook niet, pijltje blijft je achtervolgen.
Zonder dollen, ik geef liever een flinke veeg dan best wel vaak onbedoeld naar boven of beneden te vliegen.
Dat jij er geen last van hebt, betekent nog niet dat het geen probleem is..Osiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:54:
[...]Welke opties zijn er wat jou betreft nog meer?
Je statistiek raakt in ieder geval kant noch wal.
Zojuist in dit topic, at random, 20x gescrolled op mijn Galaxy S4.
Van die 20x overlapte het quickscroll knopje 4x met de duim.
Da's 1 op 5, niet 1 op 100.
Om even het 'probleem' in perspectief te plaatsen.
Voel je vrij om het zelf 2000x te proberen, om een beter onderbouwt antwoord te krijgen, maar ik garandeer je dat het vaker zal gebeuren dan de 20x die jij ons wilt doen laten geloven.