Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01
ik probeer als oefening in mijn testlab een Directaccess server op te tuigen. nu loop ik tegen een vreemd probleem aan waar ik noch op google noch op stackoverflow ook maar iets over kan vinden.

Mijn testlab bestaat uit een hypervisor met daarop 8 vm's
2x Server met AD-DS + DNS
1x Server met IIS + NPAS
1x Server met RRAS
4x Server met allerhande dingen

hoe ik tot nu toe heb geprobeerd om Directaccess te installeren:
1: VM aangemaakt
2: Windows server 2012r2 Standard geactiveerd met een AVMA key
3: Directaccess en vpn role geinstalleerd
4: configuration wizard doorlopen: output staat hieronder

Afbeeldingslocatie: https://i1118.photobucket.com/albums/k608/ronaldeter/Windows%20server%202012/two%20revision%20levels_zpsblwseqid.jpg

als ik daarna kijk onder NRPT in mijn gpo's zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i1118.photobucket.com/albums/k608/ronaldeter/Windows%20server%202012/name%20resolution%20policy_zpss5rlystb.jpg

mijn vraag is nu wat de error: indicates two revision levels are incompatible nu echt inhoudt en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ron op 19-07-2016 23:17 . Reden: gebroken plaatje gefixt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ronald245 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:59:
[...]als ik daarna kijk onder NRPT in mijn gpo's zie ik het volgende:

[afbeelding]

[...]
Die is leeg omdat je configuratie niet is toegepast. Je hebt een fout gemaakt in de wizard. Volgens mij betekent die error dat de wizard niet door kon gaan omdat er een fout zit (die NRPT) en daarom is de configuratie teruggedraaid.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
Room42 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:10:
[...]

Die is leeg omdat je configuratie niet is toegepast. Je hebt een fout gemaakt in de wizard. Volgens mij betekent die error dat de wizard niet door kon gaan omdat er een fout zit (die NRPT) en daarom is de configuratie teruggedraaid.
die error die daar staat geeft alleen aan dat ik het (mogelijk) zelf alleen moet aanpassen. ook als ik de default config gebruik krijg ik two revision levels are incompatible; aan de instelling kan het dus niet liggen

Afbeeldingslocatie: https://i1118.photobucket.com/albums/k608/ronaldeter/Windows%20server%202012/gettingstarted_zpsb6cjuu6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:07
Damn wat een cryptische foutmelding is dat zeg. Het enige wat ik heb kunnen vinden hierop is dat een aantal system files niet zouden kloppen (en in hoeverre dat klopt weet ik niet).

(En ik maar denken dat de foutmeldingen uit Sharepoint de meest cryptische foutmeldingen van MS waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Zijn alle servers volledig gepatched?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Wanneer je het opnieuw probeert, gooi je dan wel de GPO weg? Heb je overigens meerdere domeinen?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
Meekoh schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:32:
Wanneer je het opnieuw probeert, gooi je dan wel de GPO weg? Heb je overigens meerdere domeinen?
ik gooi elke keer alle gpo's weg, ik heb een forest met daarin een domein
ralpje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:18:
Zijn alle servers volledig gepatched?
yup, alles wordt gewoon via de microsoft update servers geupdate
(wsus staat ook nog op de planning)
Killah_Priest schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:16:
Damn wat een cryptische foutmelding is dat zeg. Het enige wat ik heb kunnen vinden hierop is dat een aantal system files niet zouden kloppen (en in hoeverre dat klopt weet ik niet).
daar was ik zelf ook op uitgekomen, het lijkt me vreemd gezien het een verse image betreft.
ik ben in ieder geval niet de enige die er niet uitkomt, ik heb een avondje met #windows-server gepraat en zij geven het ook op :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron
even een update van mijn kant: ondertussen heb ik het probleem opgelost;
voor future reference:
1: bijde AD-servers opnieuw geinstalleerd om mogelijk foute gpo's te herstellen, dit had geen effect
2: nieuw webserver certificaat aangevraagd bij AD CS, en warempel het werkt.
Pagina: 1