Computer start, 10 sec later gaat hij weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bas Peter
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-02 14:13
Hallo Tweakers,

Enige tijd geleden heb ik van een mede-tweaker een moederbord overgekocht. Ik heb zelf een 4690k, maar had een moederbord met een h97 chipset. Het moederbord dat ik heb overgekocht heeft een z97 chipset die mij de mogelijkheid moet geven om de cpu te overclocken.

Ik heb de pc weer in elkaar gezet, i5 4690K, Gigabyte Z97N-WIFI, 2x 4GB Ballistix Sport, Corsair CX500M, een R9 280X en een Cooler Master Seidon 120V V2. De pc start, maar na 10 seconden klapt hij er weer uit. Ik krijg de UEFI nooit te zien. (zit overigens normaal in een Cooler Master Elite 130)

Ik heb geprobeerd de pc op te starten met alleen het moederbord, de cpu en de psu. Het lampje van de waterkoeling knippert dan even, staat dan langer aan en na 10 seconden gaat hij weer uit. Wanneer ik niks doe start hij na 5 seconden weer op waarna hij weer hetzelfde doet.

Ik heb de CMOS gereset.. ik heb RAM erop en eraf gehaald.. ik heb geen idee wat er aan de hand is. Met mijn oude moederbord doet de pc het gewoon, dus de cpu en de psu zijn niet kapot. Het moederbord kan kapot zijn, maar ik heb er niks geks mee gedaan en ik hoop niet dat ik erbij genaaid ben door een andere tweaker.. (kan het me niet voorstellen, was een fatsoenlijke gozer met veel positieve recensies.)

Wie heeft een goed idee?

Alvast bedankt!

Bas Peter Dijkema

Alle reacties

Verwijderd

Is de uefi versie F4 of hoger? Deze processor wordt vanaf F4 ondersteund.
Vraag eens bij de verkoper of hij de uefi-versie weet.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21

nelizmastr

Goed wies kapot

In het ergste geval zou je even snel een haswell celeron kunnen pakken (niet een van de refresh generatie!). Sowieso even je socket inspecteren dat er geen verbogen of beschadigde pinnetjes in zitten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold