Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ATX 20/24 voeding aansluiten op een EPS 8 pins voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 13:26
Ik heb een systeempje liggen met een I5 processor waar ik wil testen of deze nog werkt.
Helaas heb ik er geen voeding bij gekregen. Deze voeding heeft een EPS 8 pins voeding nodig.

Helaas heb ik alleen de 20/24 poorts voedingen liggen. Kan ik deze op een of andere manier aansluiten om te zien of dit systeempje werkt voordat ik een (goede) voeding koop?

Op google kom ik niet verder.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OH.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je hebt toch een 4 pins eps connector dan

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• key
Ik heb een 4 pins, 2 zwarte draden en 2 gele draden. Normaal sluit je die los aan op het moederbord.
Als ik deze plaats in de plaats van de 8 pins start hij niet op. Voeding geeft geen kick.

De voeding komt uit een werkende pc

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Adapter kopen van 4 pens naar 8 pens

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• key
De 4 pins dus niet aansluiten op de gebruikelijke 12v pwrconn maar op de gewone power met 8 pins.

Morgen even langs de computerboer dan maar.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
4 pins in 8 pins connector zou toch gewoon moeten werken? Het is allemaal "dezelfde" 12 volt alleen met meer connectorpinnen..? Bij weinig belasting zou het sowieso geen probleem moeten geven.

specs

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat voor moederbord heb je dan? Ik heb hier 2 Asrock borden liggen met 890GX chipsets, maar die kunnen zowel met 4 als met 8 pins aangesloten worden. En ze werken ook beide met 4-pins. Vaak kun je het aan de connector op het moederbord wel zien. Deze is dan voorzien van een extra brede vergrendel clip.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• key
Het is een Dell optiflex 9020

• key
Via Aliexpress een kabeltje gevonden voor nog geen 5 euro dat het op zou moeten lossen met een normale voeding.
Lijkt een printplaatje op te zitten. Voor dat geld ga ik het in ieder geval proberen.
Pagina: 1